کاربرد اره دورکن

0
کاربرد اره دورکن در صنایع چوبی و کارگاه های نجاری از دستگاه های مختلفی جهت برش و ساخت وسایل چوبی استفاده می کنند. یکی از این دستگاه ها، دستگاه اره دورکن است. این دستگاه به طور کلی در تمامی کارخانه جات مربوط به صنایع چوبی وجود دارد.

کاربرد اره دورکن

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : از جمله مسائل مهم در رابطه با این دستگاه نوع کاربرد آن است. باید بدانید که عوامل مهمی همچون اجزای تشکیل دهنده دستگاه و انواع دستگاه های اره دورکن در چگونگی کاربرد این دستگاه بسیار تاثیرگذار است. به همین جهت در ادامه برخی از این عوامل و چگونگی تاثیر آن ها در کاربرد دستگاه را شرح می دهیم.

تاثیر بدنه دستگاه در کاربرد اره دورکن

همانطور که می دانید دستگاه های اره دورکن دارای بدنه هستند اما بدنه این دستگاه ها به دو صورت یک پارچه و تکه تکه است. به طوری که برخی از این دستگاه ها دارای بدنه ای هستند که به صورت یک پارچه جوش داده شده است. چگونگی بدنه این دستگاه در واقع ضامن کیفیت و طول عمر آن است. به طوری که اگر از دستگاه اره دورکنی با بدنه یک پارچه استفاده کنید؛ از کاربرد باکیفیت و طولانی مدت آن اطمینان خواهید داشت. زیرا این نوع بدنه در زمان کوتاه دچار فرسودگی نمی شود.

تاثیر نوع تیغ اره در کاربرد اره دورکن

یکی از مهم ترین قسمت های دستگاه اره دورکن، تیغ اره آن است. به شکلی که دستگاه اره دورکن خط زن دار نیز دو تیغ اره دارد. به همین جهت اگر می خواهید قطعات چوبی سخت و محکم یا تعداد زیادی را برش دهید؛ بهتر است از دستگاهی با اره ای برنده و تیز استفاده کنید. همچنین اگر از دستگاه اره دورکن خط زن دار استفاده کنید؛ این دستگاه دارای دو تیغ اره پایین و بالا است. به طوری که اره بالایی اره اصلی و اره پایینی، اره خط زنی است. بنابراین متناسب با نوع تیغ اره، کاربرد این دستگاه ها متفاوت است.

تاثیر موتور در کاربرد دستگاه اره دورکن

اساسی ترین قسمت دستگاه های اره دورکن، موتور این دستگاه است. اره دور کن همچون بسیاری از دستگاه های دیگر با استفاده از موتور کار می کند. هر اندازه که موتور دستگاه قوی تر و باکیفیت تر باشد؛ کاربرد این دستگاه نیز بیشتر خواهد بود. به طوری که دستگاه اره دورکن با موتوری سالم قابلیت کاربرد در زمان طولانی و جهت برش تعداد زیادی از قطعات چوب را دارد. بنابراین جهت برش قطعات چوب یا ام دی اف در کارگاه خود از دستگاه اره دورکنی با موتور مناسب و خوب استفاده کنید.

دستگاه اره دورکن چه کاربردی دارد؟

پس از آگاهی نسبت به چگونگی تاثیر قطعات این دستگاه و انواع آن در کاربرد اره دورکن، بهتر است با کاربرد این دستگاه در صنایع مختلف آشنا شوید. صنایع چوبی و کارگاه های نجاری به طور کلی نیازمند دستگاهی هستند که قطعات چوب، ام دی اف و پی وی سی را با استفاده از آن برش دهند. زیرا در صنایع چوبی، از ورق های بزرگ چوب جهت ساخت وسایل استفاده می شود. به همین جهت باید دستگاهی جهت برش این ورق ها وجود داشته باشد که بهترین نوع آن، دستگاه اره دورکن است. از جمله کاربردهای این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

ساخت دکور مکان های مختلف

همانطور که می دانید بسیاری از اماکن همچون سینماها، سالن های کنفرانس، سالن های تئاتر، منازل، مطب ها و بسیاری مکان ها دیگر دارای دکوراسیونی از جنس چوب یا فراورده های چوبی هستند. در ساخت دکوراسیون این مکان ها از ورق های چوب بزرگ استفاده می شود. به همین جهت با استفاده از دستگاه اره دورکن، این ورق ها برش داده می شود و جهت ساخت دکوراسیون های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین به عنوان کاربرد اره دورکن می توان به ساخت دکوراسیون ها اشاره کرد.

کابینت سازی

کابینت سازی یکی از صنایع چوب است که در آن برش ورق های چوب، ام دی اف، پلاستیک و فلزی انجام می شود. اما نکته مهم چگونگی برش و دستگاه مورد استفاده در این امر است. دستگاه اره دورکن یکی از دستگاه هایی است که علاوه بر برش چوب ها، قابلیت برش اجناس دیگر را نیز دارد. به همین جهت کاربرد این دستگاه در کابینت سازی بسیار زیاد است. همچنین با توجه به دقت بالای این دستگاه در برش، کابینت سازها جهت ساخت کابینت هایی متناسب با فضای مورد نظر، از آن استفاده می کنند.

کاربرد اره دورکن در انواع صنایع چوبی

با توجه به اهمیت برش ورق های کوچک و بزرگ جهت ساخت وسایل مختلف چوبی، این دستگاه در صنایع مختلف چوب کاربرد دارد. از جمله این صنایع می توان به موارد زیر اشاره کرد.
  • ساخت تخت خواب دو نفره، تک نفره و کودک
  • ساخت انواع میز تحریر، ناهارخوری و پذیرایی
  • ساخت انواع کمد کودک و دیواری

اره دور کن را چگونه بخریم؟

پس از آشنایی با چگونگی کاربرد اره دورکن باید بدانید که خرید این دستگاه به دو صورت حضوری و آنلاین انجام می شود. اما در خرید آنلاین ضمن پرداخت هزینه کم تر از مزایای بیشتری همچون مواردی که در ادامه می آید؛ نسبت به خرید حضوری بهره مند می شوید.
  • تنوع در دستگاه های اره دورکن و انتخاب و خرید دستگاهی متناسب با نیاز و نوع کاربرد خود
  • بهره مندی از مشاوره رایگان در رابطه با انواع دستگاه های اره دورکن و چگونگی کار با آن ها
  • ارسال رایگان دستگاه توسط سایت مربوطه
  • گارانتی و خدمات پس از فروش
  • تعویض دستگاه اره دور کن در صورت بروز هرگونه مشکل بدون دریافت خسارت
  • بهره مندی از تخفیفات ویژه موجود در سایت های مربوطه
بنابراین جهت برخورداری از این خدمات و پرداخت هزینه ای مناسب جهت خرید و استفاده از دستگاه اره دورکن، بهتر است همین الان به سایت های فروش دستگاه اره دورکن همچون خوگرپلاس مراجعه کنید. اگر اره دورکن انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد