اره پانل بر

0
اره پانل بر امروزه در صنایع چوب از دستگاه های زیادی در زمینه برش استفاده می شود. زیرا جهت ساخت وسایل چوبی، ورق های بزرگ چوب و ام دی اف در کارخانجات چوب و کارگاه های نجاری وجود دارد که باید برش داده شوند.

اره پانل بر

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : با توجه به این امر انواع دستگاه های برش همچون اره پانل بر و اره دورکن ساخته شده است. صاحبان صنایع با استفاده از این دستگاه ها، ورق های چوب و ام دی اف را متناسب با وسیله مورد نظر خود برش می دهند. اما در اینجا در رابطه با اره پانل بر، اجزای این دستگاه، انواع و قیمت آن توضیحات بیشتری را ارائه می دهیم.

اره پانل بر چه قطعاتی دارد؟

دستگاه های برش به صورتی هستند که از اجزای زیادی همچون موتور، تیغه اره، میز، سیستم برش و بسیاری موارد دیگر تشکیل شده اند. مهم ترین قسمت دستگاه های پانل بر، موتور و تیغ اره این دستگاه است که در ادامه آن ها را شرح می دهیم. دستگاه پانل بر به شکلی است که کلیه مراحل برش توسط موتور دستگاه هدایت و انجام می شود. در صورتی که موتور پانل بر دچار مشکل شود؛ کل عملیات برش متوقف خواهد شد. همچنین که برخی از دستگاه های پانل بر دارای دو موتور هستند که یکی از موتورها اصلی و دیگری موتوری جهت امور دیگر است. در رابطه با تیغه اره دستگاه پانل بر باید بدانید که این بخش از مهم ترین قسمت های دستگاه است که موتور با استفاده از آن ورق های مورد نظر شما را برش می دهد. برخی از دستگاه های پانل بر دو نوع تیغه اره دارند که باعث سرعت و دقت بیشتر در عمل برش می شود.

چند نوع اره پانل بر وجود دارد؟

دستگاه های اره پانل بر همچون دیگر دستگاه های برش و نجاری، ویژگی ها و قابلیت های به خصوصی دارند که باعث می شود این دستگاه انواع متفاوتی داشته باشد. به طوری که دستگاه های پانل بر، براساس چگونگی استفاده از انرژی برق به دو نوع دستی و اتوماتیک تقسیم می شوند. همچنین این دستگاه از نظر جایگاه قرارگیری و چگونگی اشغال فضا، دو مدل افقی و عمودی دارد. در نظر داشته باشید که هر یک از این دستگاه ها، امکانات ویژه ای را ارائه می دهند. به همین جهت در ادامه کاربرد و قابلیت های آن ها را شرح می دهیم.

اره پانل بر دستی و اتوماتیک

همانطور که پیش تر اشاره شد؛ دستگاه های اره پانل بر نسبت به اینکه کدام یک از بخش های آن با استفاده از برق کار کند؛ دو مدل دستی و اتوماتیک دارند. پانل برهای دستی به صورتی هستند که جهت تنظیم زاویه و نوع برش نیازمند حضور اپراتور هستند. به طوری که اگر دستگاه پانل بر دستی را خریداری کنید؛ جهت برش با این دستگاه باید نیروی انسانی متخصص آن را استخدام کنید. اما اره پانل بر اتوماتیک نیازمند حضور هیچ گونه نیروی انسانی نخواهد بود. زیرا این دستگاه صفحه ای لمسی جهت تنظیم بخش های مختلف دارد. به طوری که تنها با استفاده از این صفحه، زاویه برش، نوع برش و اندازه های ورق را مشخص می کنید. سپس دستگاه بدون حضور کسی تمامی ورق ها را برش می دهد. از نکات قابل توجه در رابطه با پنل بر اتوماتیک، سرعت و دقت بالای این دستگاه در عمل برش است.

اره پانل بر افقی و ایستاده

امروزه دستگاه های پانل بر به دو صورت افقی و عمودی تولید می شوند. از آنجایی که بسیاری از کارگاه های نجاری فضای زیادی جهت استفاده از دستگاه های پانل بر افقی ندارند؛ می توانند از پانل بر عمودی یا ایستاده استفاده کنند. زیرا پانل برهای عمودی به شکل ایستاده هستند و فضای بسیار کمی را در محیط شما اشغال می کنند. البته این دو دستگاه از نظر اجزا، کاربرد و نحوه کار با آن ها نیز متفاوت هستند. در ادامه تفاوت های پانل بر افقی و عمودی را به صورت موردی بیان می کنیم.
  • دستگاه پانل بر افقی، میز بزرگ تری دارند که با استفاده از آن ورق های بزرگ چوب و ام دی اف را می توان برش داد.
  • پانل بر عمودی دقت بسیار بالایی در برش و زاویه برش ورق های مورد نظر شما دارد.
  • پانل بر افقی دو نوع تیغه اره اصلی و تیغه شیارزنی دارد.
  • اره پانل بر ایستاده دو مولفه اصلی از جمله قالب اره ای و حامل تیغ اره دارد.
  • دستگاه پانل بر افقی از نظر سیستم برش به دو نوع استوانه ای و خطی مستقیم تقسیم می شود.
  • با استفاده از پانل بر عمودی در زمانی کوتاه تعداد زیادی ورق های چوب و ام دی اف را برش خواهید داد.

چگونگی قیمت اره پنل بر

در رابطه با دستگاه اره پانل بر باید بدانید که نمی توان قیمت ثابتی را برای این دستگاه مشخص کرد. زیرا قیمت آن براساس نوسانات بازار و مدل دستگاه متفاوت است. همچنین با توجه به اینکه دستگاه پانل بر را از فروشگاه ها یا سایت ها تهیه کنید؛ قیمت آن کاهش یا افزایش پیدا می کند. به طوری که با خرید آنلاین این دستگاه، هزینه کم تری را پرداخت خواهید کرد. چنان که با مراجعه به سایت خوگرپلاس ضمن مشاهده تصاویر و امکانات انواع دستگاه های پانل بر، نوعی از این دستگاه را که قیمت و کیفیت آن مناسب باشد؛ تهیه می کنید. همچنین با خرید پانل بر از این سایت از خدمات رایگانی همچون مشاوره در رابطه با خرید دستگاه های پانل بر، آموزش نحوه کار با این دستگاه، ارسال رایگان دستگاه، خدمات پس از فروش و گارانتی بهره مند می شوید. از دیگر نکات قابل توجه در رابطه با خرید پانل بر از این سایت، تخفیف های آن در زمان های مختلف است. بنابراین جهت خرید دستگاه پانل بر ارزان ضمن بهره مندی از بهترین خدمات و گارانتی، بهتر است همین الان به این سایت مراجعه کنید. اگر پانل بر انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد