صفحه کابینت چند متر است؟

0
به گزارش دکوکده : صفحه کابینت چند متر است؟ صفحه کابینت یکی از اجزای دکوراسیون آشپزخانه منازل و ادارات است. این صفحات امروزه با استفاده از مواد اولیه مختلفی همچون چوب، سنگ، ام دی اف، سرامیک، بتن، پلاستیک و…ساخته می شوند. به طوری که صفحات کابینت با هر جنسی در موقعیت و شرایطی خاص کاربرد دارند. همچنین این صفحات در ابعاد، ضخامت و متراژهای متفاوتی تولید می شوند. هر یک از این موارد تحت تاثیر چگونگی کاربرد صفحه هستند. به همین جهت افراد در خرید صفحه کابینت ابتدا باید کاربرد صفحه کابینت را در نظر بگیرند. سپس براساس آن به خرید صفحه کابینت مورد نظر خود در ابعاد و متراژ درست و متناسب بپردازند. به طوری که بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند و دچار هیچ مشکلی نشوند. به همین دلیل در ادامه با عوامل موثر در متراژ صفحه کابینت آشنا می شوید.

عوامل موثر در متراژ صفحه کابینت

همانطور که گفته شد متراژ صفحات کابینت به چگونگی کاربرد آن بستگی دارد. از صفحات کابینت با توجه به جنس و قابلیت های آن ها در مصارف متعددی همچون رویه کابینت های آشپزخانه، میزهای کنفرانس، میز ناهارخوری، میز منشی، میز پذیرش و… استفاده می شود. به همین جهت متراژ این صفحات براساس چگونگی استفاده انواع مختلفی دارد. در واقع تولیدکنندگان صفحات کابینت امروزه این صفحات را در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می کنند. اما باید بدانید برخی از این صفحات همچون صفحه کابینت روستیک یا چوب طبیعی نمی توانند در اندازه های مختلف تولید شوند. زیرا این صفحات با استفاده از یک قطعه چوب یک دست ساخته می شوند و متراژ آن به متراژ قطعه چوب مورد استفاده بستگی دارد. اما به طور کلی صفحه کابینت ها در متراژهای خاصی تولید می شوند که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم.

متراژ کلی صفحه کابینت ها

صفحه کابینت چند متر است؟ همانطور که گفته شد صفحه کابینت ها را به طور کلی در ابعادی خاص تولید می کنند. به طوری که صفحه کابینت ها براساس متراژ به چندین نوع تقسیم می شوند. اما بیشتر صفحه کابینت ها دارای طولی مشابه یعنی حدود ۶۶/۳ یا ۱۰/۴ سانتی متر هستند. ولی این صفحات در عرض های مختلفی همچون ۶۰، ۶۵، ۷۵ و ۹۰ سانتی متر تولید می شوند. به طوری که به عنوان مثال صفحات کابینت دارای عرض ۶۰ و طول ۱۰/۴ سانتی متر یا عرض ۷۵ و طول ۱۰/۴ سانتی هستند. البته این ابعاد متناسب با جنس صفحه کابینت ها می تواند متفاوت باشد اما به طور کلی در همین متراژ تولید می شوند.

چگونگی تعیین متراژ صفحه کابینت

صفحه کابینت چند متر است؟ زمانی که جهت خرید صفحه کابینت اقدام می کنید، باید با توجه به چگونگی استفاده از آن متراژ درستی از صفحات کابینت را بخرید. به همین جهت پیش از خرید باید محل استفاده از صفحه کابینت را اندازه گیری کنید. اگر از صفحه مورد نظر برای روی کابینت استفاده می کنید، می بایست برای تعیین قیمت، رویی کابینت ها را از عرض و طول اندازه گیری کرده و براساس آن صفحه کابینتی مناسبی را با بودجه خود تهیه کنید. همچنین اگر از صفحات جهت میز کنفرانس یا میزهای دیگر استفاده می کنید، باید عرض و طول قسمت زیرین میز را اندازه گیری کنید.

معایب خرید صفحه کابینت با متراژ اشتباه

زمانی که شما جهت خرید صفحه کابینت اقدام می کنید، باید بدانید که صفحه کابینت چند متر است. در واقع پیش از خرید باید محل کاربرد صفحه کابینت را اندازه گیری کرده باشید و براساس آن به خرید متراژ درستی از صفحه مورد نظر خود بپردازید. در صورتی که شما اندازه گیری را درست انجام نداده باشید یا هنگام خرید به متراژ صفحه کابینت خود دقت نکرده باشید، ممکن است صفحه ای با متراژ نادرست را خریداری کنید. در این صورت با مشکلاتی همچون کوچکی صفحه نسبت به پای های میز یا کابینت ها روبه رو می شوید. به طوری صفحه در جایگاه خود تعادل نخواهد داشت و این عدم تعادل مشکلات زیادی را برای شما در زمان استفاده از صفحه کابینت ایجاد می کند. همچنین برعکس این مشکل نیز وجود دارد. یعنی ممکن است صفحه خریداری شده بزرگتر باشد. در این صورت نیز با مشکلات زیادی همچون اشغال فضای بیشتر روبه رو می شوید. بنابراین متراژ صفحه کابینت در استفاده از آن بسیار حائز اهمیت است. از مهم ترین معایب خرید نادرست صفحه کابینت، پرداخت هزینه های نامعقول و گزاف است که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

تاثیر متراژ صفحه کابینت در قیمت

صفحه کابینت چند متر است؟ همانطور که می دانید قیمت تمامی محصولات تحت تاثیر عواملی افزایش یا کاهش پیدا می کند. به همین جهت باید بدانید که براساس اینکه صفحه کابینت چند متر است، قیمت آن نیز بالا و پایین می شود. به طوری که هر اندازه عرض، طول و ابعاد یک صفحه بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. زیرا مواد بیشتری جهت تولید آن استفاده شده است. به همین جهت دقت در خرید صفحه کابینت با متراژ درست بسیار مهم است. زیرا در صورتی که بتوانید از صفحه کابینتی کوچکتر استفاده کنید، ولی صفحه کابینتی بزرگ را بخرید، در واقع هزینه ای نامعقول را بابت آن پرداخت کرده اید. همچنین جهت کاهش هزینه ها در خرید صفحات کابینت می توانید صفحات چند تکه را تهیه کنید. زیرا صفحات یک پارچه دارای قیمت بیشتری هستند اما زمانی که شما یک صفحه کابینت را در ابعاد و طول و عرض مساوی اما به صورت قطعه قطعه خریداری کنید، مبلغ کم تری را پرداخت خواهید کرد. اگر صفحه کابینت انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد