دستگاه لبه چسبان نیمه صنعتی

0
دستگاه لبه چسبان نیمه صنعتی همانطور که از نام آن ها مشخص است؛ جهت چسباندن نوار به لبه قطعه های چوبی از آن ها استفاده می شود. لبه قطعه های چوبی به صورتی است که اگر نواری روی آن ها قرار نگیرد؛ ممکن است بریدگی یا زخم ایجاد کنند.

دستگاه لبه چسبان نیمه صنعتی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به همین جهت همیشه بر لبه قطعات چوب نوارهایی از جنس پی وی سی چسبانده می شود. در گذشته عمل چسباندن نوار توسط افراد متخصص انجام می شد؛ اما امروزه دستگاه های مختلفی جهت این امر تولید شده است. دستگاه های لبه چسبان انواع متفاوتی همچون لبه چسبان اتوماتیک، لبه چسبان منحنی دستی، لبه چسبان هفت ایستگاه، لبه چسبان نیمه صنعتی وغیره دارند. اما اگر به دنبال دستگاه لبه چسبانی مناسب هستید؛ بهتر است نوع نیمه صنعتی آن را تهیه کنید.

قابلیت های دستگاه لبه چسبان نیمه صنعتی

هر یک از دستگاه های لبه چسبان دارای امکانات و ویژگی های به خصوصی هستند که در کارکرد آن ها نیز تاثیرگذار است. لبه چسبان نیمه صنعتی نوعی از دستگاه هایی است که جهت چسباندن نوار بر لبه قطعات از آن استفاده می شود. این دستگاه به صورتی است که موتور و گیربکس آن جهت نوار و مخزن چسب دستگاه جدا هستند. همچنین بر خلاف بسیاری از دستگاه های لبه چسبان، نوع نیمه صنعتی آن، موتورهای فرز و اره سر و ته زن دارد. به طوری که اره سر و ته زن این دستگاه دارای دور بسیار بالا است. از دیگر امکانات این دستگاه می توان به غلتک های فشار صنعتی، سیلندر پنوماتیک، صفحه PLC وغیره اشاره کرد. ضمن اینکه در این دستگاه قابلیت تنظیم اضافه نوار وجود دارد.

جزئیات ویژگی های دستگاه لبه چسبان نیمه صنعتی

از آنجایی که اعداد و ارقام مربوط به ضخامت قطعه، عرض نوار، طول قطعه، عرض قطعه و بسیاری ویژگی های دیگر دستگاه لبه چسبان در انجام صحیح چسباندن نوار بر قطعات تاثیر دارد؛ در اینجا برخی از این ویژگی ها را به صورت جزئی برای شما بیان می کنیم. لبه چسبان نیمه صنعتی دارای ۴ ایستگاه است. همچنین قدرت موتوری حدود ۴۰۰۰ کیلو وات دارد. ویژگی های قطعه ای که با این دستگاه می توان بر لبه های آن نوار چسباند این است که، عرض آن حدود ۸۰ میلی متر و طول آن حدود ۱۲۰ میلی متر باشد. از مهم ترین نکات در رابطه با لبه چسبان این است که برق مورد استفاده در این دستگاه باید ۳ فاز باشد.

نکات مهم در خرید دستگاه لبه چسبان نیمه صنعتی

دستگاه های لبه چسبان به صورتی هستند که در خرید و استفاده از آن ها باید نکات مهمی را مد نظر قرار دهید. به صورتی که نه تنها دستگاه شما دچار مشکل نشود؛ بلکه عملکرد آن در طول زمان با کیفیت و مناسب باشد. به همین جهت در ادامه برخی از این نکات را برای شما شرح می دهیم.

رطوبت محیطی که دستگاه در آن قرار دارد

از جمله نکات مهم در رابطه با استفاده از این ماشین آلات این است که رطوبت فضای مورد نظر باید با دستگاه متناسب باشد. در واقع رطوبت مناسب این دستگاه بین ۵ تا ۵۵ درصد است. به صورتی که با افزایش رطوبت مکان، قسمت پنوماتیک دچار مشکل می شود. چنان که تاثیر این قسمت در کیفیت لبه های برش خورده بسیار اهمیت دارد. همچنین چسبی که در این دستگاه از آن استفاده می شود؛ نباید دچار رطوبت زدگی شود. زیرا این چسب باید در دمایی نگهداری شود که نوارها را به خوبی بر لبه قطعات بچسباند.

ضخامت لبه قطعه های مورد نظر

دستگاه لبه چسبان نیمه صنعتی همچون بسیاری دیگر از این دستگاه ها، قابلیت تنظیم ضخامت دارد. به طوری که در زمان استفاده از این دستگاه، پس از قراردادن قطعه مورد نظر روی ریل آن، باید ماشین را مطابق با ضخامت قطعه تنظیم کنید. اگر این تنظیمات به درستی انجام نشد؛ ضمن بروز آسیب در دستگاه، قطعه مورد نظر شما نیز به خوبی نوار کشی نمی شود. بنابراین هنگام استفاده از لبه چسبان نیمه صنعتی باید به تنظیمات ضخامت آن توجه کنید.

چگونگی قیمت لبه چسبان نیمه صنعتی

از جمله دغدغه های افراد جهت خرید دستگاه های لبه چسبان، قیمت آن ها است. خوب است بدانید که قیمت این دستگاه ها براساس امکانات و عملکرد آن ها بسیار تفاوت دارد. همچنین با توجه به نوسانات بازار نمی توان مبلغ مشخصی را برای دستگاه های لبه چسبان مشخص کرد. اما می توان گفت اگر به دنبال خرید این ماشین آلات با قیمت مناسب هستید؛ بهتر است به سایت های فروش این دستگاه ها مراجعه کنید. زیرا قیمت دستگاه های لبه چسبان در خرید آنلاین بسیار ارزان تر از خرید حضوری است. با خرید دستگاه لبه چسبان خود از خوگر پلاس ضمن دریافت بهترین دستگاه، از تخفیفات ویژه این سایت نیز بهره مند خواهید شد. از نکات قابل توجه در رابطه با دستگاه های لبه چسبان، گارانتی و خدمات پس از فروش است که با خرید دستگاه خود از این سایت، از این خدمات برخوردار می شوید. طوری که اگر دستگاه شما دچار مشکلی شود؛ آن را به صورت رایگان تعمیر خواهند کرد. همچنین اگر تعمیر آن غیرممکن بود؛ دستگاه جدیدی بدون دریافت هزینه در اختیار شما قرار می دهند. بنابراین جهت خرید دستگاه لبه چسبان نیمه صنعتی ارزان ضمن استفاده از بهترین خدمات به این سایت مراجعه کنید. اگر لبه چسبان انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد