یراق آلات جدید کابینت

0

یراق آلات جدید کابینت

به گزارش دکوکده : یراق آلات جدید کابینت یکی از بخش هایی است که امروزه مورد توجه عده بسیاری در زمینه ساخت و ساز کابینت قرار گرفته است. اما آیا شما با یراق آشنایی دارید؟ آیا میدانید که به چه منظور از این یراق آلات استفاده می شود؟ در این بخش با ما همراه شوید تا با یراق آلات آشنا شوید.

یراق آلات چیست؟

اولین کاربردی که از یراق آلات در تاریخ وجود دارد یراق اسب بوده است که بعضا برای افسار و همچنین زین های متصل به آن مورد استفاده قرار میگرفته است. بعد ها و با گذشت زمان بسیار، انواع مختلفی از این یراق آلات ایجاد شده است که امروزه کاربرد های بسیاری برای آن ها دیده می شود. اگر بخواهیم شما را به طور کل با یراق آلات آشنا کنیم باید بگوییم که در واقع یراق آلات ابزاری هستند از جنس فلز که آبکاری شده اند و تحت همین عنوان هم در بازار به فروش می رسند. همه این ابزارها و قالب ها برای مصارف گوناگونی موردنظر هستند که از جمله آنها میتوان به استفاده از یراق آلات اشاره کرد.

انواع یراق آلات جدید کابینت

یراق آلات جدید کابینت هم انواع مختلفی دارند. همانطور که میدانید این نوع یراق آلات در واقع ابزاری هستند که در عین زیبایی باعث باز و بسته شدن آرامتر کابینت خانه شما خواهند شد. تفاوتی ندارد که کابینت خانه شما از چه جنسی است. شما میتوانید با استفاده از دستگیره های زیبا و جالب توجه آن ها را تزئین کنید و نمای زیبایی به آشپزخانه خود ببخشید. یراق آلات جدید کابینت از دو منظر قابل توجه هستند. آن ها برای یک قسمت از خانه مورد استفاده قرار می گیرند که در همه زمان هایی که خانه هستید روز خود را سپری خواهید کرد. نخستین بخشی که باید به آن دقت کنید وظیفه ای است که شما به این یراق آلات محول خواهید کرد، اول برای باز و بسته کردن درب کابینت و دوم برای افزودن زیبایی به این بخش از خانه.

در انتخاب یراق آلات البته باید توجه داشته باشید که جنس و کیفیت یراق مورد نظر شما چگونه است. بعضا دیده می شود که شما میخواهید از این یراق آلات برای باز و بسته کردن آسان تر درب ها استفاده کنید. در این حال باید بدانید که کیفیت بر زیبایی چیره خواهد شد و شما باید دستگیره ای را انتخاب کنید که با آن راحت تر هستید. انتخاب یک دستگیره که زیبا و ظریف است اما کارایی خاصی ندارد عملا بی فایده خواهد بود. ممکن است که بخشی از این ظرافت در مواجه با ضربه ای بشکند و در نتیجه شما با مشکلات بسیاری در زمینه استفاده از یراق آلات جدید رو به رو شوید.

دسته بندی یراق آلات جدید

معمولا یراق آلات جدید را به دو دسته تقسیم بندی می کنند. بخش اول شامل لولا هاست. این لولا ها در واقع بلبرینگ های مکانیکی هستند که دو جسم جامد را به آسانی به یکدیگر متصل خواهند کرد و به طور کل اجازه می دهند تا یک زاویه محدود هم برای چرخش بین آن ها ایجاد شود. به عبارت دیگر این زاویه چرخش در کارایی این نوع یراق آلات جدید کابینت بسیار مهم خواهد بود چرا که مانند یک مفصل عمل می کند. معمولا یکی از انواع این نوع یراق آلات آرام بند است که باعث می شود درب مورد نظر شما به آرامی بسته شود.

بخش دوم اما شامل جک ها می شود. جک در واقع ابزاری در یراق آلات جدید به شمار می آید که برای درب کابینت عمودی بازشو مورد استفاده قرار می گیرد و با تحمل وزن درب باعث ثابت ماندن درب کابینت هنگام باز ماندن خواهد شد. جک کابینت اما انواع مختلفی دارد که از جمله آن میتوان به جک گازی، جک پمپی، جک اتوبوسی و همچنین جک آرام بند اشاره کرد.

بخش بعدی در یراق آلات شامل ریل ها می شود. در گذشته از ریل ها برای حرکت کردن در فایل ها و همچنین کمدها و کابینت ها از زوار چوبی استفاده می شود. ابزار یراق آلاتی که از ان تحت عنوان ریل یاد می شود میتوان گفت که اخیرا با تکنولوژی های جدید ادغام شده است و به صورت متحرک مورد استفاده است.

یراق آلات جدید کابینت چه مزایای دارد؟

این نوع یراق آلات در واقع برای باز و بسته کردن آسان کابینت مورد استفاده قرار می گیرند. دقت داشته باشید که این نوع یراق آلات برای پایه های کابینتی هم مورد استفاده قرار می گیرند و به آسانی باعث می شود که کابینت شما هم مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این یراق آلات جدید به شما اجازه می دهد تا به آسانی اقدام به نصب یک ابزار راحت برای کابینت خود کنید. شاید شما هم دورانی را به یاد می آورید که با هربار باز و بسته کردن درب کابینت صداهای بسیاری از آن ها ایجاد می شد که اندکی ناخوشایند بود اما امروزه با استفاده از یراق آلات جدید و به ویژه لولاهای آرام بند این مشکل هم حل شده است و شما میتوانید از تکنولوژی حتی در باز و بسته کردن درب ها نیز استفاده کنید.

اگر یراق آلات جدید کابینت انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد