راهنمای خرید تابلوی دیواری

0

راهنمای خرید تابلوی دیواری

راهنمای خرید تابلوی دیواری: تابلوی دیواری یکی از اقلام تزئیناتی پرکاربرد است که می تواند فضای خانه را به طور کامل تغییر دهد.در هنگام انتخاب یک تابلوی دیواری می بایست به نکان زیادی توجه داشت.

سبک اثر هنری

قبل از هر چیز به این فکر کنید که از چه سبک هنری خوشتان می آید.آیا خانه شما فضایی کلاسیک یا سنتی دارد و یا برعکس فضای آن مدرن است.

در صورتی که از مبلمان کلاسیک  استفاده می کنید بهتر است از آثار هنری و تابلوهای نقاشی کلاسیک استفاده کنید.

اما اکر سبک مبلمان و نوع چیدمان وسایل منزلتان مدرن است فکر استفاده از تابلوهای نقاشی مدرن را از سرتان بیرون کنید.

البته بعضی وقت ها ترکیبی از آثار هنری کلاسیک و یا سنتی و مدرن منجر به پیدایش یک فضای  جذاب و جالب توجه می شود.

مثلا فرض کنید در اتاق پذیراییتان مبلمان چرمی ال مانند مشکی چیده اید و در اطراف آن دو آباژور مشکی  متناسب با مبلمان قرار داده اید.

برای چنین فضایی بهتر است از یک تابلوی چاپی مدرن با طرحی جالب استفاده کنید.

البته برای چنین فضایی می توانید یک تابلوی نقاشی خط که ترکیبی از نقاشی مدرن و خطاطی است نیز استفاده کنید.

من به شخصه دومین گزینه را بیشتر می پسندم.چون از ترکیب فضای سنتی و مدرن ،حس و حال خوبی را تجربه می کنم.

تابلوهایی فانتزی شبیه به آنچه در تصویر زیر می بینید به شما اجازه می دهند تا هم از فضای سنتی ناشی از نوشته ها و اشعار  و همچنین نقاشی های سنتی آن بهره ببرید و هم از تصویر فانتزی آن به عنوان یک بخش مدرن از دکوراسیون خانه استفاده کنید.

امروزه هنر تلفیقی یکی از حوزه هایی است که به شدت مورد استقبال قرار گرفته و طرفداران زیادی دارد.

در انتخاب تابلو به هارمونی رنگ ها دقت کنید

راهنمای خرید تابلوی دیواری : در انتخاب تابلو ، به هارمونی رنگ ها دقت کنید.قطعا آثار هنری بسیار زیبایی وجود  دارند اما همه آنها نمی توانند برای دکوراسیون منزل شما مناسب باشند.

بهتر است تابلویی را برای اتاقتان انتخاب کنید که  در آن یک یا دو رنگ موجود در دکوراسیون منزلتان وجود داشته باشد.

این کار ی هارمونی زیبا و چشم نواز در فضای منزل ایجاد می کند.البته می تواند از خاصیت کانتراست رنگ ها نیز استفاده کنید.

بر ای این امر می توانید تابلویی را انتخاب کنید که با رنگ غالب آن به رنگ دیگر وسایل خانه در تضاد باشد.این امر باعث می شود تا تابلوی دیواری شما به نقطه عطف خانه تبدیل شود و چشم گیر تر به نظر برسد .

به این ترکیب زیبا و دوست داشتنی در تصویر زیر  توجه کنید.در این ترکیب ،طراح هم از تلفیق فضای سنتی و مدرن در تابلو استفاده کرده و هم از کانتراست رنگ ها بهره برده است.

چون تابلویی با رنگ غالب طلایی و مشکی را بر روی دیواری به رنگ طوسی روشن نصب کرده و آن را با صندلی های سفید ست کرده است.

قطعا این تضاد رنگ میان تابلو و رنگ دیوار و صندلی ها فضایی چش نواز و زیبا و البته مدرن ایجاد کرده است که چشم هر بیننده ایی را به خود خیره می کند.البته نباید از زیبایی  وارزش هنری تابلو نیز غافل شویم!

استفاده از تابلوهای فانتزی با طرح هایی معنا دار نظیر گل و شعر و ..  باعث می شود تا دیوار اتاق شما بیشتر از دیگر قسمت های خانه مورد توجه قرار گیرد و اتاق فضای مدرن تری داشته باشد.

مکان مناسب برای نصب تابلو

بسیاری از افراد در نصب تابلو اشتباهات فاحشی انجام می دهند.این اشتباهات اگرچه کوچک بوده و بی اهمیت به نطر می رسند اما می توانند از زیبایی فضای خانه شما بکاهند و شما در نزد کسانی که از خانه تان دیدن می کنند فردی بی سلیقه و شلخته جلوه دهند.

یک تابلو هرچه قدر هم که زیبا و فاخر و گران قیمت باشد و دارای ارزش هنری بالایی باشد اگر در مکان درستی نصب نشود و یا در نصب آن به استانداردها توجه نشود ،نمی تواند ارزش هنری خاصی  را به فضای خانه شما اضافه کند.

یکی از مهمترین مسائلی که باید قبل از خرید تابلو بدان فکر کنید محل نصب آن است.در اتاق پذیرایی بهترین مکان برای نصب تابلو، دیوار بالای مبل است.

اگر دیوار بالای مبل شما عمودی است بهتر است یک تابلوی بزرگ عمودی خریداری کنید.

اما اگر دیوار شما افقی است حتما از یک تابلوی بزرگ افقی استفاده کنید.اندازه تابلو باید به اندازه ایی باشد که دو سوم یا سه چهارم کل دیوار با پوشش بدهد.

این تابلوی بزرگ و مناسب می تواند اتاق را زیباتر کند و در صورت خالی بودن اتاق و کم بودن وسایل تزئینی، فضای دید اتاق را پر کند.

اگر سقف اتاقتان بلند است می توانید از تابلوهای عمودی بزرگ استفاده کنید در حالیکه برای اتاق هایی با سقف هایی کوتاهتر تابلوهای افقی مناسب تر هستند.

نصب تابلو

چگونگی نصب تابلو از اهمیت بالایی برخوردار است.شادی شما یکتابلوی گران قیمت و اثر هنری بسیار ارزش را خریداری کرده باشید .

حال تصور کنید که ان را با استفاده از یک میخ ساده بر روی دیوار نصب کرده اید.فکر نمی کنید اگر آن را بااستفاده از یک زنجیر طلایی رنگ به دیوار آوزیان کنید نمای زیباتری داشته باشد و بهارزش هنری آن اهمیت بیشتری داده می شود؟

خیلی از افراد به ارتفاع تابلو از زمین خیلی دقت نمی کنند  و آن را بیش از حد پایین و بیش از حد بالا نصب می کنند.

به خاطر داشته  باشید که  تابلو  نباید به قدری بالا باشد که افراد بریادیدن آن به طور کامل، مجبور باشند سر خود را بالا بیاوریند.

بنابراین تابلوی خود را در ارتفاعی نصب کنید که برای یک فرد بین ۱۶۷ تا ۱۷۲ سانتی متر مناسب باشد و در راستای چشم فردی با قدی در این محدوده قرار داشته باشد.

اگر می خواهید تابلو را  بالای مبل و یا طاقچه یا کم نصب کنید دقت داشته باشید که تابلو باید در فاصله ایی بالاتر از ۱۵ الی ۳۰ سانتی متر بالاتر از آن نصب شود.چون اگر در فاصله ایی کمتر از این محدوده قرار گیرد زیبا و چشم نواز نخواهد بود.

در انتخاب یک یا چند تابلوی مناسب با دکوراسیون منزل و نحوه نصب آن نکات ریزی وجود دارد که در بالا به تعدادی از آنها اشاره کردیم.

پیشنهاد می کنیم به وب سایت رویامد سر بزنید و از تنوع بی نظیر تابلوهای  آن دیدن کنید. این کار به شما کمک خواهد تا در انتخاب تابلوی مورد علاقه تان با مشکل مواجه نشوید و هرچه سریعتر بتوانید تابلوی مناسبی برای منزلتان انتخاب نمایید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد