انواع قالب وردپرس

0

انواع قالب وردپرس

انواع قالب وردپرس همان طور که در مباحث گذشته گفته شد، قصد داریم در این مجموعه، موضوعات خدمات فضای مجازی دیجیتال مارکتینگ را مورد بررسی قرار دهیم. الگوی ما نیز برای این مطالب، سوالات کاربران در مورد این حوزه می باشد.

کاربران باید آگاهی لازم به عنوان یک سفارش دهنده وب سایت را داشته باشند و ما سعی کرده ایم تا در این مجموعه پاسخی صحیح به سوالات آنها داده باشیم. شما می توانید این مجموعه مباحث را در وب سایت https://karait.com مورد بررسی بیشتر قرار بدهید.

قالب وردپرس چیست؟

انواع قالب وردپرس : موضوع امروز ما انواع قالب وردپرس است. در ادامه توضیح خواهیم داد که قالب چیست و انواعش چه خواهد بود. قالب یا استریم یا تم (کلمه تم امروزه بیشتر مصطلح است) چیزی است که بر روی ؟ شما نصب می شود و سمت کاربر روی براوزر روی فایرفاکس روی ؟ دیده می شود.

قالب در واقع مجموعه ای است از برنامه نویسی و گرافیک که می تواند به وب سایت شما کمک کند تا به اهدافش برسد. انواع امکانات عملکردی وب سایت ها را قالب فراهم می کند. این قالب سایت است که تعیین می کند فرمی که کاربران می خواهند ثبت نام کنند به چه صورت باشد.

قالب سایت باید به گونه ای باشد که ارتباط کاربر و سایت به خوبی برقرار شود. این ارتباط باید به راحتی از طریق ماوس و صفحه کلید یا گوشی موبایل با وب سایت امکان پذیر باشد. دلیل استفاده از کلمه قالب، بحث تکرار پذیر بودن و امکان استفاده مکرر از آن در وب سایت های متعدد است، در ادامه با انواع قالب وردپرس آشنا خواهیم شد.

انواع قالب وردپرس

قالب ها به ۴ دسته تقسیم می شوند :

  • دسته اول قالب های آماده ساده محتوایی
  • دسته دوم قالب های آماده فرایندی
  • دسته سوم قالب های اختصاصی محتوایی
  • دسته چهارم قالب های اختصاصی فرایندی

این دسته بندی به ما کمک می کند تا بتوانیم براساس نیاز خودمان، تصمیم بگیریم که برای وب سایتمان از چه قالبی استفاده کنیم.

قالب های آماده ساده محتوایی

انواع قالب وردپرس : اگر بخواهیم از قالب های آماده ساده محتوایی شروع کنیم، در واقع این قالب ها، قبل از اینکه شما تصمیم به طراحی وب سایت بگیرید، برای ارایه محتوای متن و عکس طراحی شدند. قالب های ساده برای وب سایت هایی که فرایند خاصی برای رسیدن به هدفشان ندارند می توانند کاربردی باشند.

قالب های آماده فرایندی

قالب های آماده فرایندی، در واقع یک فرایند، مازاد بر قالب های عادی، درون خود دارند. به عنوان مثال این فرایند می تواند یک فرایند خرید کالا باشد یا فرایند ثبت نام و عضویت باشد و یا می تواند فرایند شرکت در قرعه کشی باشد. در کل یک کسب و کار فرایندهای متعددی را احتیاج دارد و اگر قرار است وب سایت شما وظیفه اتوماسیون و اجرای آن را به عهده بگیرد، قالب شما باید از جنس محتوایی باشد.

انواع قالب آماده محتوایی

انواع قالب وردپرس : زمانی که قالب آماده محتوایی انتخاب می کنید، باید توجه داشته باشید که این قالب ها به دو نوع تقسیم می شوند.
نوع اول، قالب هایی هستند که از طریق به کارگیری ترکیبی از گرافیک برنامه نویسی فرانت و افزونه های استاندارد ورد پرس طراحی شده اند و نوع دوم، قالب هایی هستند که با استفاده از برخی افزونه های استاندارد و برنامه نویسی اختصاصی یک شرکت تولید شدند.

تفاوتی که این قالب ها با هم دارند، در این است که اگر شما از قالب افزونه های استاندارد در طراحی استفاده کنید، امکان توسعه و به کارگیری تعداد زیادی از افزونه های دیگر برای شما فراهم خواهد بود اما اگر از استریپت اختصاصی استفاده کنید، دیگر به این سادگی امکان به کارگیری افزونه های استاندارد را ندارید.

در واقع باید نویسنده قالب و برنامه نویسان و شرکتی که این کار را انجام داده اند، این مسئولیت را به عهده بگیرند.
مثلا یک سامانه ثبت نام و ارایه خدمات آموزش آنلاین را در نظر بگیرید. قالب آماده با استریپت اختصاصی برای آن نوشته شده است، اکنون می خواهید، محصولات و خدمات را قیمت گذاری و دسته بندی نمایید. اما این دسته بندی موجود نیست و نمی توان آن را افزایش داد، اینجا لازم است از افزونه های دسته بندی استاندارد استفاده کنیم. زیرا استریپت اختصاصی برای آن نوشته می شود.

گاهی اوقات استریپت های اختصاصی به حدی خوب نوشته شده اند که استفاده از آنها و رفع نیاز توسط آنها ارجح است. اما باید آگاه باشیم که اگر داریم از این استریپت اختصاصی استفاده می کنیم، اولا باید توسط یک تیم برنامه نویس امکان ویرایش جدی آن فراهم باشد. دوما هزینه های این کار مثل هزینه های استفاده از یک قالب آماده، مثلا نصب افزونه و … نخواهد بود. طبیعتا در اینجا هزینه هایی، حداقل بیست برابر، برای این بخش کوچک متحمل می شویم.

قالب های اختصاصی محتوایی

برای شناخت قالب های اختصاصی محتوایی، همان قالب ساده محتوایی شماره یک را در نظر بگیرید. در اینجا دیگر قالب آماده مد نظر ما نیست و می خواهیم که یک قالب اختصاصی برای ما طراحی شود. بخش بندی هایی که در ذهنمان است به تیم طراح گرافیست می دهیم. بعد از تائید تیم طراح، موظف است که آن را توسط برنامه نویس، تولید و اجرا کند. در مرحله بعد باید تست و رفع خطا شود و بر روی بکنت ما نصب شود.

این مجموعه عملیات، مقداری فراتر از تهیه قالب آماده خواهد بود. اما این ویژگی را دارد که شما هر آنچه در ذهن خودتان دارید، بدون هیچ محدودیتی اجرا کنید. در نهایت شکل و ظاهر اختصاصی و یونیک خودتان را داشته باشید. شرکت هایی که این توانایی را دارند، عملا با اندکی هزینه بیشتر شرایطی فراهم می کنند، تا دغدغه استفاده از قالب های آماده و محدودیت های آن به شما تحمیل نشود.

قالب های اختصاصی فرایندی

انواع قالب وردپرس : نوع چهارم و نوع آخر از دسته بندی قالب ها، قالب های اختصاصی فرایندی است. در اینجا همان پروژه فرایندی خودتان را در نظر بگیرید. براساس بیزینس خود می دانید که قرار است چه کارهایی درون آن انجام دهید. این بار از تیم طراحی سایت مطالبه می کنید، برای شما قالب اختصاصی طراحی کنند و فرایندهایی را ایجاد و در نهایت شما را به خواسته هایتان نزدیک کنند. هر چند این بخش با بخش بکنت درگیر خواهد بود.

این بخش نیز به دو دسته تقسیم می شود. بخش اول طراحی های سمت رابط کاربری است که براساس افزونه های استاندارد قرار است پیش برود. بخش دوم طراحی هایی است که براساس نگارش و برنامه نویسی اختصاصی مخصوص شما صورت می گیرد و در سمت بکنت، افزونه ها و استریپت های خاص شما را تولید می کنند.

به طور مثال شما می خواهید از یک سیستم سی آر ام استفاده کنید، افزونه استاندارد آن موجود است و می توانید به راحتی نصب و اینتگریت کنید. سپس قالب سازی کنید و طراحی و برنامه نویسی اختصاصی خود را انجام دهید.

اما اگر قرار باشد برای سی آر ام اختصاصی شما که چندان هم سی آر ام مطرحی در سطح دنیا نیست، افزونه استانداردی نوشته شود، آن موقع است که باید برنامه نویسان با استفاده از ارتباط با شرکت سی آر ام برای شما بخشی را بسازند که شما به صورت خودکار این سی آر ام را بتوانید با وب سایتتان یک پارچه کنید.

زمانی که استریپت اختصاصی می نویسید، این بخش نسبت به افزونه های استاندارد، نیاز به مراقبت و نگهداری متفاوتی دارد. زیرا همانطور که قبلا اشاره شد، امکان رشد و توسعه آتی خود را به شکل خودکار و بدون وابستگی به برنامه نویسان و طراحان سایت خواهند داشت.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک انواع قالب وردپرس مراجعه کرده و یا با شماره تماس های ۰۲۱۲۳۰۷۸ تماس حاصل فرمایید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد