تعیین قیمت خانه چوبی چگونه صورت می‌گیرد؟

0

تعیین قیمت خانه چوبی چگونه صورت می‌گیرد؟

تعیین قیمت خانه چوبی چگونه صورت می‌گیرد؟ : زمانی که صحبت از برآورد هزینه‌ها و تعیین قیمت خانه چوبی می‌شود موضوع اندکی با خانه‌های معمولی متفاوت خواهد بود. در ساخت خانه‌های متداول، قیمت تمام شده‌ خانه عمیقا به محل زندگی شما وابسته است. ویژگی منحصر به فرد خانه‌های چوبی یعنی امکان پیش‌ساخته‌سازی و حمل و نقل موجب می‌شود موضوع محل اجرای پروژه تأثیر پررنگی در قیمت خانه چوبی شما نداشته باشد.

به عبارتی اگر چوب یا تکنولوژی ساخت خانه چوبی در محل زندگی شما گران است، شما می‌توانید از تولید کننده‌هایی دورتر از محل زندگی خود که خانه‌های چوبی با قیمت معقول‌تری تولید می‌کنند و تسهیلاتی برای تعدیل هزینه حمل و نقل ارائه می‌نمایند استفاده کنید. قیمت خانه چوبی بیشتر به مشخصات فنی و عناصر تشکیل دهنده‌ی ساختمان وابسته است. در این مطلب ابتدا مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت خانه چوبی را معرفی شده و سپس اطلاعاتی در خصوص نحوه مصاحبه و مشاوره جهت خرید خانه چوبی ارائه می‌شود.

۱- قیمت خانه چوبی بر اساس تکنیک ساخت و اجرا

در مقاله «شیوه‌های رایج در طراحی خانه چوبی» {لینک به محتوا بهتر است انجام شود} از دو شیوه‌ عمده قاب چوبی (اجرای سازه با چوب و اتصال پنل‌های مناسب جهت دیوارسازی و کف‌سازی به سازه) و شیوه اجرا به صورت کومه (چیدن الوارها/ کنده‌های چوبی روی همدیگر و اتصال به روش‌های مدرن چفت و بست) صحبت کردیم. در نگاه کلی باید بگوییم قیمت خانه چوبی تولید شده به شیوه‌ قاب چوبی معمولا پایین‌تر از خانه‌های کومه‌ای خواهد بود.

۲- قیمت خانه چوبی بر اساس مصالح چوبی

اگر مقاله‌ای را که در خصوص « انواع چوب‌ها در طراحی نمای خارجی خانه‌های چوبی لوکس» {لینک به محتوا بهتر است انجام شود} در سایت درج شده است مطالعه کرده باشید احتمالا دید اولیه نسبتا خوبی در خصوص عوامل مهم در انتخاب چوب و نقش انتخاب نوع چوب بر روی قیمت خانه چوبی خواهید داشت. البته مقاله مزبور تنها به چوب‌های مورد استفاده در نما پرداخته است. در مورد سازه معمولا استفاده از چوب‌های صنعتی ترجیح داده می‌شود و استفاده از چوب‌های لمینت شده در مقایسه با چوب‌های فشرده شده هزینه بیشتری در پی خواهد داشت.

۳- قیمت خانه چوبی بر اساس تکنولوژی اتصلات

اتصالات در هر سازه‌ای مهم‌ترین نقش را در یکپارچگی و میزان استحکام سازه دارند. در خانه‌های قاب چوبی، قیمت اتصالات با توجه به عوامل متعددی نوع مصالح به کار گرفته شده، تکنولوژی اجرا و نیاز به نیروی ماهر یا امکان اجرا توسط نیروهای نیمه‌ماهر و یا تولید پیش‌ساخته در کارخانه بسیار متفاوت و متنوع خواهد بود. انتخاب نوع اتصال طبیعتا بر اساس صلاحدید مهندس طراح یا مجری ساختمان صورت گرفته و بر قیمت خانه چوبی تأثیر خواهد گذاشت. در خانه‌های اجرا شده به شیوه کومه‌ای، دیرک‌های عمودی که جهت اتصال الوار/کنده‌های افقی به کار می‌روند در صورتی که از انواع فولادی باشند، نسبت به دیرک‌های چوبی گران‌تر خواهند بود.

۴- قیمت خانه چوبی بر اساس عناصر الحاقی

مقصود از عناصر الحاقی، عناصری هستند که جدا از سازه و عناصر اصلی طراحی و به ساختمان اضافه می‌شوند و در صورت استفاده از گزینه‌های ویژه، تأثیر قابل توجهی بر قیمت خانه چوبی خواهند داشت. به عنوان مثال انتخاب پنجره‌های با فریم‌های ضدآب چوبی قطعا گران‌تر از پنجره‌های پی‌وی‌سی خواهد بود. همچنین انتخاب عناصر تأسیساتی، جزئیات نمای انتخابی و نازک‌کاری‌های داخلی و سایر امکانات همگی بر قیمت تمام شده خانه چوبی تأثیرگذار خواهد بود.

چگونه قیمت خانه چوبی توسط شرکت‌های مختلف را مقایسه کنیم؟

تعیین قیمت خانه چوبی را می‌توان به خرید اتومبیل تشبیه کرد، در صورتی که خرید یک خودرو با ۴ سرنشین مد نظر ما باشد، مشاور فروش هیچ بازه قیمتی مشخصی را نمی‌توان برای انتخاب شما تعیین کند، اما با اضافه شدن مشخصات بیشتر همچون مدل، موتور، و امکانات جانبی مورد نیاز می‌تواند گزینه‌های موجود همراه با بازه قیمتی معقولی در اختیار شما قرار دهد.

فروش خانه چوبی نیز به شیوه مشابهی صورت خواهد گرفت. پیش از تخمین قیمت، باید مشاوره کاملی در خصوص ویژگی‌های مورد انتظار شما از خانه‌تان و کلیات سبک طراحی صورت گیرد. در نتیجه این مصاحبه و مشاوره است که سازه ساختمان، شیوه اجرا، جنس عایق، جنس پنجره‌ها و سایر عناصر، دو یا سه‌جداره بودن شیشه‌ها و … مشخص می‌شوند و پس از مشخص شدن این موارد می‌توان یک بازه قیمتی را مشخص کرد.

از دیگر مواردی که در هنگام مصاحبه با مشاوران فروش خانه چوبی مد نظر قرار داد این است که قیمت اعلام شده چه عملیاتی را در بر دارد. آیا تنها هزینه تولید خانه در نظر گرفته شده است یا به عنوان مثال خدمات حمل و نقل، مونتاژ در محل و نصب بر روی فونداسیون شما نیز در بازه قیمتی معرفی شده لحاظ شده است؟ یا به عنوان مثالی دگیر آیا قیمت اعلام شده با در نظر گرفتن موارد الحاقی جانبی همچون پنل‌های سقف، تأسیسات الکتریکی و مکانیکی و … محاسبه شده است یا تنها عناصر اصلی را دربر می‌گیرد؟

تنها پس از طی مراحل مذکور شما می‌توانید مقایسه منطقی در خصوص قیمت‌های تولید و ساخت خانه چوبی توسط شرکت‌های مختلف داشته باشید. در غیر این صورت مقادیر اعلام شده بسیار کلی و یا بر اساس پیش‌فرض‌های مشاوران خواهند بود. در این شرایط ممکن است شما متضرر شده و از دریافت خدمات شرکت‌هایی که خانه‌های چوبی با کیفیت و امکانات بهتر و قیمت رقابتی‌تر تولید می‌کنند غافل شوید.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره از لینک تعیین قیمت خانه چوبی چگونه صورت می‌گیرد؟ راجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد