طراحی وب‌سایت هتل

0

طراحی وب‌سایت هتل

طراحی وب‌سایت هتل : طراحی، معماری و توسعه مناسب یک وب‌سایت  هتل نه فقط از نقطه نظر درآمد مستقیم، بلکه در موفقیت آن تأثیر به ‌سزایی دارد. با توجه به این امر، در اینجا فهرستی از عناصر کلیدی و ابزارهایی که باید طراحان وب‌سایت  هتل مورد توجه قرار دهند، ارائه شده است.

مسیریابی (Navigation)

مسیریابی در سایت شما باید بی‌نیاز از توضیح بوده و فهم آن آسان باشد. به عبارت دیگر، مسیریابی باید پاسخگوی سؤالاتی باشد که بازدیدکنندگان شما قبلاً به آن فکر کرده‌اند، سه سوال اصلی عبارتند از:

  • نمای کلی هتل به چه شکل است؟
  • کجاست؟
  • قیمت آن چقدر است؟

برای دریافت فهرستی دقیق از سؤالاتی که مهمانان نیاز به پاسخ آن دارند، از قسمت پذیرش که در هنگام رزرو، پاسخگوی مهمانان هستند، کمک بگیرید. در واقع، از کارمند پذیرش بخواهید تا به تمام این سؤالات توجه کرده و آن‌ها را در یک جدول ارائه کند تا ببینید به کدام‌یک از آن‌ها باید در سایت پاسخ داده شده شود.

از ارائه فهرست امکاناتی که موجب پیچیده شدن مسیریابی شده و از هر چیزی که باعث کاهش سرعت رزور کردن شود، اجتناب کنید.

سرعت لود شدن

طراحی وب‌سایت هتل : لود شدن سایت شما باید خیلی سریع باشد. کاربر در صورت عدم توانایی وب‌سایت  شما برای ارائه کلیه عناصر کلیدی در چند ثانیه اول، از صفحه خارج خواهد شد. در نظر داشته باشید که یک کاربر معمولاً فهرستی کوتاه از ۱۰ هتل مورد علاقه خود را در نظر می‌گیرد. برای کسب درآمد، شما باید از تمام فرصت‌ها در سایت خود استفاده کنید. مهمترین بخش در این مورد سرعت است. شما ممکن است جالب‌ترین سایت را در جهان داشته باشید، اما اگر کاربران مجبور باشند برای دیدن آن منتظر بمانند، به سایت دیگری مراجعه می‌کنند.

یکی از مهمترین عناصر در وب‌سایت  هتل، تصاویر است، بنابراین اگر سرعت لود شدن تصاویر در وب‌سایت شما پائین باشد، سایت شما کاربران زیادی نخواهد داشت. زمان لود شدن نباید بیش از ۲-۳ ثانیه باشد. شما می‌توانید از ابزارهایی مانند load.in برای اندازه‌گیری زمان لود شدن در سایت خود استفاده کنید.

اثر هیجانی

طراحی وب‌سایت هتل : سایت شما باید تأثیر هیجانی فوری داشته باشد و بهترین کار این است که از عکس‌های فوق‌العاده استفاده کنید. آن چه که بیش از هر چیز دیگری به فروش رفتن اتاق‌های شما کمک می‌کند، عکس‌های با کیفیت هستند. همچنین، باید اتاق‌ها را در بهترین نور ممکن نشان دهید و تا جایی که مجبور به دروغگویی نشوید، برای بهبود عکس‌ها از نرم افزار فوتوشاپ استفاده نمایید.

یک مدیر هتل که کاملاً به دلیل تصاویری که به شدت فتوشاپ‌شده در سایتش نگران بود، داستانی را تعریف می‌کند که به خوبی بیان‌گر این نکته است:

هتلی به عنوان یک هتل رمانتیک و دنج، تصاویری داشت که مناسب این کار بود، اما تصاویرکمی غبار آلود و کم نور بودند. آن‌ها عکس‌ها را با استفاده از نرم‌افزار فوتوشاپ، حتی کمی بیش از واقعیت اصلاح کردند. گزارش نظرات مهمانان حاکی از این بود که این هتل همانند وب‌سایت و عکس‌های آن است، چیزی که مدیر هتل علت آن را درک نمی‌کرد. یک روز او تعدادی از افراد تیم پذیرش را که کارهای بزرگی انجام داده بودند و سزاوار ارتقا بودند، تغییر داد. چند ماه بعد، بررسی رضایت مهمانان نشان داد که تصاویر وب‌سایت و هتل به شدت فتوشاپ شده بوده و در واقعیت خیلی بدتر از این است.

چه چیزی باعث این تغییر کلی شد؟

  • مردم تصاویر را به خاطر نمی‌آورند، آنها تجارب خود را به یاد می‌آورند. در این مورد در وب‌سایت هتل به کاربران گفته می‌شود که آن‌ها قرار است تجربه‌ای رمانتیک و دلپذیر داشته باشند. هنگامی که آنها وارد هتل می‌شدند، تیم پذیرش قبلی تجربه‌ای دلپذیر و عاشقانه را برای آن‌ها فراهم می‌کرد. فرستادن مهمان‌ها به رستوران‌های رمانتیک، پیشنهاد گشت‌وگذار در شهر و غیره. در حالی‌که تیم جدید، آن‌ها را به رستوران‌های دیگر و با اتوبوس‌های توریستی می‌فرستاد و به نظر می‌رسید مهمانان احساس راحتی و رمانتیک بودن ندارند. درسی که این خاطره به ما می‌دهد، این است که مردم تجربیات خود را به خاطر می‌آورند، بنابراین اگر شما از نرم‌افزار فتوشاپ درست استفاده کنید، مردم تصاویر را به صورت فتوشاپ‌شده به یاد نمی آورند، بلکه به تجربه خود بیشتر اعتماد می‌کنند.

شما نمی‌توانید خدمات خوبی را فقط از طریق نوشتن درباره آن به فروش برسانید، اما می‌توانید آن را از طریق عکس‌های فوق العاده بفروشید. تصور کنید اگر مک دونالد هرگز ساندویچ های خود را فوتو شاپ نمی‌کرد چه اتفاقی میفتاد، آن‌ها این‌کار را انجام دادند و مشتری‌ها هم مشکلی نداشتند. بنابراین در حالی‌که حجم زیادی از متن در هر صفحه ممکن است استراتژی خوبی برای بهینه‌سازی موتور جستجو باشد، تأثیر زیادی از نظر هیجانی نخواهد داشت. هنگام طراحی سایت، به خاطر داشته باشید که بزرگ‌ترین اولویت، کاربر است و نه موتور جستجو. کاربر کسی است که در هتل شما اقامت می‌کند و نه موتورهای جستجو!

بنابراین، از حجم زیاد متون، تصاویر با کیفیت پائین و تصاویری که قابلیت بزرگ‌نمایی ندارند، اجتناب کنید.

شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی روش پیش فرض اشتراک تجربیات هستند. ادغام گزینه‌های به اشتراک‌گذاری شبکه‌های اجتماعی در سایت برای هر وب‌سایت هتل جدیدی ضروری می‌باشد. معمولاً در قسمت پائین پورتال رزرو آنلاین هتل، اطلاعات تماس هتل و پروفایل‌های آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی قرار داده می‌شود تا کاربران بتوانند به راحتی با پشتیبانی مشتری تماس بگیرند.

خلاقیت

اگر شما نیروی خلاقی را برای طراحی وب‌سایت خود استخدام کنید، رویکرد نوآورانه برای طراحی وب‌سایت هتل، به سود نام تجاری هتل شما خواهد بود. در حالی که می‌خواهید سایت خلاق خود را از رقبای خود متمایز نمایید، بهتر است این تفاوت‌ها را از نقطه نظر بهبود مورد توجه قرار دهید، نه فقط متفاوت بودن. به خاطر داشته باشید که وب‌سایت شما باید به کاربر اطمینان دهد که هتل شما مکانی امن برای اقامت آن‌ها است و فیلم‌ها یا عکس‌های عجیب و غریب این کار را انجام نمی‌دهند.

ورود و ثبت نام

به طور کلی کاربران شما نیاز به ثبت نام دارند. وب‌سایت شما باید این امکان را برای آن‌ها فراهم کند که این کار را توسط پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی خود در اینترنت یا با استفاده از یک آدرس ایمیل انجام دهند.

فصلی بودن و اعلام قیمت‌ها

طراحی وب‌سایت هتل : هتل‌داران می‌توانند قیمت‌های رقابتی را برای دوره‌ها یا فصول مختلف ارائه دهند. همچنین، این کار به پیش بینی تغییرات تقاضا در طول سال کمک می‌نماید. مسافران نیز می‌توانند تاریخ خاصی را برای اقامت مقرون به صرفه انتخاب کنند.

نوار رزرو

در اینجا کاربران می‌توانند تاریخ ورود و خروج خود را انتخاب کنند، در دسترس بودن اتاق را در نظر گرفته و تعداد بزرگسالان و کودکانی را که همراه آنان هستند، در گزینه ها مد نظر قرار دهید.

برخی از پارامترهای مورد استقبال کاربران جهت رزرو، ارائه خدماتی شامل بازدید از حومه یا مراکز خرید شهر، تمیز کردن روزانه اتاق، صبحانه رایگان و استفاده از اینترنت می‌باشد.

گزینه چت

برخی از مشتریان نیاز به پاسخ سریع به سؤالات دارند. ارائه خدمات رزرو با استفاده از افرادی که پاسخگوی این سؤالات باشند، بسیار سودمند است. این افراد، مشتریان را جهت یافتن آن چه که به دنبال آن هستند و عملیات رزرو، راهنمایی می‌کنند.

بخش نظرات

شرایطی را فراهم کنید تا مشتریان ‌بتوانند در مورد وب‌سایت شما نظر دهند: به آنها فرصتی بدهید تا صحبت کنند و واکنش‌های خود را به اشتراک بگذارند. به این ترتیب، با توجه به افزایش رتبه‌بندی و محبوبیت کسب‌وکارها، این کار به ارتقای وب‌سایت شما کمک خواهد کرد.

اطلاعات بیشتر

شما می‌توانید آمارهایی را به کاربران خود ارائه دهید تا به شناخت بیشتر عملکرد هتل شما کمک کند. این اطلاعات عبارتند از تعداد کل مهمانانی که برای اقامت در هتل از طریق وب‌سایت شما رزرو انجام داده‌اند، میزان رضایت آن‌ها از خدمات هتل و درصد مهمانانی که مجدداً هتل شما را برای اقامت برگزیده‌اند.

اپلیکشن تلفن‌همراه

طراحی وب‌سایت هتل : اکثر وب‌سایت‌‌ها یک رابط کاربری مناسب برای گوشی‌ها، فبلت‌ها، تبلت‌ها و مانند آن ارائه نمی‌دهند. علاوه بر این، با توجه به رشد مثبت بازاریابی آنلاین، تعداد اپلیکیشن‌های مرتبط با آن نیز افزایش یافته است. اپلیکیشن‌های تلفن همراه می‌توانند کاری مشابه با وب‌سایت‌‌ها، انجام دهند. شکی نیست که هر هتلی به یک اپلیکیشن تلفن همراه نیاز دارد. حتی اگر تعداد رزروها از طریق تلفن همراه کم باشد، کاربران از طریق تلفن همراهشان از سایت هتل دیدن می‌کنند.

این‌ موارد برخی از اهداف کلیدی هستند که هنگام طراحی وب‌سایت هتل باید مورد توجه قرار گیرند. هنگام انتخاب یک طراح وب‌سایت، طراحی را انتخاب کنید که دارای تجربه در طراحی وب‌سایتبرای هتل‌ها باشد، زیرا آن‌ها با ساختار منوها و فرآیند رزرو آشنا بوده و می‌توانند در تعیین بایدها و نبایدها در این کار به شما کمک کنند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد