طراحی وب‌سایت با قالب آماده

0

طراحی وب‌سایت با قالب آماده : دنیای امروز از طریق اینترنت به دهکده‌ای کوچک متصل شده است. مردم امروزه بیشترین اطلاعات خود را از اینترنت دریافت می‌کنند. وب‌سایت یکی از مؤلفه‌های اصلی اینترنت است.

طراحی وب‌سایت با قالب آماده

دانستن چگونگی ساخت وب‌سایت، امروزه از اهمیت بسیاری برخوردار است. هر فردی با توجه به نوع کار و فعالیت خود می‌تواند از مزایای یک وب‌سایت بهره ببرد. وب‌سایت اطلاعات زیادی از افراد را برای شما فراهم می‌کند. اگر دارای یک تجارت هستید، بازار هدف شما را گسترده‌تر می‌کند و افراد بیشتری با خدمات و کار شما آشنا خواهند شد.

داشتن وب‌سایت به اعتبار شرکت و فعالیت شما خواهد افزود و شما را فردی حرفه‌ای نشان خواهد داد. این یک رسانه جمعی است که شما می‌توانید با آن برای کار، تخصص و دانش خود تبلیغ کنید و افراد را به سوی خود جذب کنید.

البته ساخت و طراحی وب‌سایت، امروزه بسیار آسان‌تر از آن چیزی است که پیش‌تر بوده است. شما می‌توانید با طی مراحلی نه چندان سخت، یک وب‌سایت برای خود طراحی کنید.

در این مطلب از وب کاوان می‌خواهیم نحوه طراحی یک وب‌سایت را با قالب‌های آماده بیان کنیم که کاربردهای مختلفی دارد و سایت های زیادی مانند طراحی سایت هتل را می شود در این راستا اجرا کرد. اما در ابتدا باید بگوییم که اصلاً قالب وب‌سایت چیست؟

قالب وب‌سایت چیست؟

طراحی وب‌سایت با قالب آماده :  قالب یا تم وب‌سایت شما در واقع همان ظاهر کلی و طرح آن است. تعداد ستون‌ها و رنگ‌بندی و فونت ظاهری وب‌سایت از طریق قالب کنترل می‌شود. دو نوع قالب وجود دارد: قالب آماده و قالب سفارشی.

قالب سفارشی، همان گونه که از اسمش پیدا است باید سفارش داده شود. شما به شرکت سازنده قالب وب‌سایت جزئیات مورد نظر خود را می‌گویید و شرکت، قالب را برای شما آماده می‌کند. قالب‌های آماده قیمت بسیار کمی دارند یا حتی رایگان هستند. سایت‌های زیادی قالب‌های آماده رایگان ارائه می‌دهند که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید.

شما چگونه می‌توانید از قالب‌های آماده وب‌سایت استفاده کنید؟ فایده قالب آماده این است که دیگر وقتی از شما نخواهد گرفت و بسیار ارزان‌تر خواهد بود.  باید حتماً امنیت قالب‌های آماده توسط افراد متخصص بررسی شود و بعد بارگذاری شوند. شما برای یافتن قالب‌های آماده می‌توانید در گوگل آنها را سرچ کنید. سایت‌هایی مانند وردپرس، جوملا و دروپال، قالب‌های فارسی رایگان نیز دارند و شما می‌توانید آنها را دانلود کنید. برای یافتن قالب مورد نظر خود حسابی دقت کنید و یک قالب زیبا و حرفه‌ای را انتخاب کنید.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر می‌خواهید از طریق وب‌سایت خود برندسازی کنید و برند خود را تبلیغ کنید، قالب‌های سفارشی برای شما بهتر هستند. نکته مهم دیگر این است که امکان تغییر قالب آماده پس از طراحی وب‌سایت بسیار محدود است و قالب‌های آماده را تنها کمی می‌توان تغییر داد، پس به دقت قالب خود را انتخاب کنید.

پس از دانلود قالب آماده، آن را روی وب‌سایت خود بارگذاری و نصب کنید. مراحل نصب در صورت آشنایی نداشتن می‌تواند برای شما کمی سخت باشد. اگر مهارت چندانی در نصب قالب ندارید، از فرد متخصصی در این زمینه کمک بگیرید یا می‌توانید از ویدئوی‌های آموزشی نصب قالب‌های آماده بهره بگیرید و به خوبی آن را روی هاست خود نصب کنید، مشهورترین قالب‌های آماده، قالب‌های وردپرس هستند. قالب‌های وردپرس زیبا، آپدیت و  امن هستند و به صورت همزمان موبایل و تبلت و کامپیوتر را پشتیبانی می‌کنند. پس از نصب می‌توانید پیش نمایشی از قالب سایت خود را مشاهده کنید.

بیایید یک بار از ابتدا مرور کنیم که برای طراحی وب‌سایت با قالب آماده چه باید کرد. ابتدا یک پلتفرم را برای سایت خود انتخاب می‌کنید (البته اگر نمی خواهید با کدنویسی سایت بسازید). وردپرس، جوملا و دروپال مشهورترین پلتفرم‌های موجود می‌باشند. پس از انتخاب پلتفرم خود باید یک دامنه و یک هاست پیدا کنید.

خرید دامنه

طراحی وب‌سایت با قالب آماده : دامنه همان آدرس سایت شما است (مانند google.co). دامنه را باید با توجه به وب‌سایت خود انتخاب کنید. سعی کنید نام دامنه خوبی انتخاب کنید.

هاست وب یا میزبان یک سرویس است که وب‌سایت شما را به فضای اینترنت متصل می‌کند و شما اطلاعات خود را روی این سرویس می‌ریزید. سعی کنید برای خرید هاست و دامنه از شرکت‌های معتبر اقدام کنید. هزینه خرید هاست بسیار اندک است و سالانه در گران‌ترین حالات به ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد. بسیاری از قیمت‌های آنها در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان و حتی ارزان‌تر می‌باشند.

قدم بعدی این است که پلتفرم خود مثلا وردپرس را روی هاست خریداری‌شده، نصب کنید. این کار بسیار راحت است و با چند کلیک می‌توان این کار را انجام داد. در صورت عدم اطلاعات کافی در این زمینه می‌توانید از دیگران یا مطالب آموزشی استفاده کنید.

حال نوبت نصب قالب آماده است. قالب خود را در همان جا نصب و فعال کنید. نگران عوض کردن یا پاک کردن قالب در آینده نباشید، چون این کار مطالب شما را پاک نخواهد کرد.

پس از نصب قالب آماده، نوبت تولید محتوا است. شما باید مطالب خود را به صورت مناسب و با توجه به رعایت اصول سئو تولید کنید. عکس‌های مناسب بارگذاری کنید یا فیلم بارگذاری کنید. مطالب را به گونه‌ای بنویسید که افراد به خواندن آن جذب شوند. پس از انجام این کار می‌توانید پیش نمایشی از مطالب خود را مشاهده کنید و در صورت مناسب بود آن را در فضای آنلاین انتشار دهید.

قسمت آخر برای کار راحت‌تر با وب‌سایت خود می‌توانید افزونه‌ها را نصب کنید. افزونه‌های رایگان زیادی وجود دارند که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید.

چند نکته درباره قالب‌های آماده:

  • هزینه آنها کم‌تر است، اما توجه داشته باشید ایمنی‌شان پایین‌تر است.
  • برای سایت‌های حرفه‌ای و تخصصی بهتر است از قالب‌های سفارشی به جای قالب‌های آماده استفاده کنید تا وب‌سایت مناسب‌تری داشته باشید.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد