خرید تخته راش بوسنی

0

خرید تخته راش بوسنی انتخابی هوشمندانه در دنیای چوب

خرید تخته راش بوسنی خبر از تولید یک سازه ی خوش رنگ و خوش قیمت را می دهد. با خرید تخته راش بوسنی متوجه خواهید شد که این چوب نرمی مطلوبی دارد و همین امر باعث می شود تا هنگام برش و طرح دادن انعطاف خوبی از خود نشان دهد. تخته راش بوسنی از درختی به همین نام تهیه و تولید می شود.

خرید تخته راش بوسنی

راش درختی است که ارتفاع آن به ۳۰ تا ۴۰ متر و قطر تنه  آن به یک تا یک و نیم متر می رسد.  چوب راش دارای سختی مطلوبی است و به همین علت از آن در ساخت و تولید مبلمان استفاده می شود و گزینه ای عالی برای منبت کاری به شمار می آید. تخته راش تراکم بالایی دارد و همین امر باعث می شود تا در برابر حشرات چوب خوار و قارچ هایی که چوب را فرسوده می کنند، به خوبی دوام بیاورد و عمری طولانی داشته باشد. راش چوبی است بدون بو و بدون طعم.

این درخت ۶۵۰ گونه متفاوت دارد که از این میان سه نوع آن در ایران یافت می شود که در این میان گونه فاگوس ارینتالیس آن بومی ایران بوده و به راش شرقی معروف است.

با خرید تخته راش بوسنی صنعت مبلمان خود را دگرگون کنید

تخته راش بوسنی یکی از مشهورترین چوب هایی است که در صنعت مبلمان سازی از آن استفاده می شود. اگر تمایل به خرید مبلمانی دارید که نمای زیبایی داشته باشد و در عین حال رنگ آن شیک و جذاب باشد، به شما پیشنهاد می کنیم تا مبلمانی از جنس راش تهیه کنید تا با مراقبت صحیح از آن از عمر طولانی کالای چوبی خود نیز بهره مند شوید. چوب راش رنگ کرم متمایل به قرمز دارد، اما تشخیص آن از سایر چوب های همرنگ آن کمی مشکل به نظر می رسد و نیازمند مهارت است. چوب افرا نیز رنگی مشابه دارد. امکان دارد برای شما به عنوان خریدار تشخیص این دو از همدیگر مشکل باشد.

قبل از خرید تخته راش بوسنی بهتر است معایب آن را بدانید

هنگام خرید چوب راش بوسنی به این نکته پی می برید که ثبات ابعاد کم این چوب از مشکلات آن است و دوام چندانی در برابر تغییرات جوی مانند گرما، سرما، خشکی و رطوبت ندارد و می توان گفت دچار انبساط و انقباض می شود به همین دلیل گزینه مناسبی برای نما های ساختمان نیست. به طور کلی چوب راش برای پوست خطرناک نیست و هنگام کار با آن دچار ناراحتی تنفسی نخواهید شد. اما این مورد درباره راش اروپایی به نظر کمی متفاوت می رسد. راش اروپایی دارای درصدی از آلرژی و حساسیت است که این حساسیت در مرحله برش و پرداخت برای چشم و پوست و تنفس مشکل ساز است.

آیا خرید چوب راش بوسنی ارزش دارد

خرید مبلمانی از جنس راش این اطمینان را به شما می دهد که مبلمانی مستحکم و به قول عامیانه عمری خریداری کرده اید. اگر شما مبلمانی خریداری کرده اید که به طور کلی از چوب راش ساخته شده باشد، باید به شما تبریک بگوییم؛ چون اگر در نگهداری آن کوتاهی نکرده باشید، یک سرمایه گذاری خوب انجام داده اید و چنانچه قصد تعویض و یا فروش آن را داشته باشید با کمترین میزان ضرر و حتی به اندازه بهای اولیه خود می توانید آن را به فروش برسانید.

مبلمانی که به تازگی از چوب راش تهیه شده است دارای سطحی یکنواخت، صاف و نرم است و هیچ زبری در آن دیده نمی شود، اما به خود و انتخاب تان غره نشوید، البته انتخاب شما بسیار خوب بوده است، اما در این میان مبلمان تهیه شده از چوب گردو رقیبی است که کمتر چوبی به پای آن می رسد.

در هنگام خرید کالای چوبی ممکن است فروشنده به شما پیشنهاد کند که کالایی را خریداری کنید که از روکش راش در آن استفاده شده است، باید بگوییم گرچه به لحاظ قیمت ممکن است هزینه کمتری را صرف کنید، اما مطمئن باشید بعد از گذشت زمان اندکی دوباره به فکر خرید کردن می افتید.

خرید تخته راش بوسنی و ضایعات آن

هنگام خرید تخته راش بوسنی به رنگ و ظاهر آن به خوبی دقت کنید. قارچ زدگی در چوب منجر به بروز رگه هایی در آن می شود. چنانچه رنگ چوب شفاف باشد، هر نوع تغییر رنگی که ببینید به عنوان عیب مطرح می شود. این عیب به صورت رگه هایی با رنگ زرد تیره بر روی چوب ظاهر می شود. این رگه ها نشان دهنده وجود قارچ در چوب می باشد که در نهایت باعث خرد شدن آن می شود.

خرید تخته چوب بوسنی و بازار ایران

آنچه در بازار ایران در مورد چوب راش می توان گفت این است که راش گرجستانی و راش آلمانی در صدر قرار دارند و صنعتگران بیشتر تمایل به خرید از این دو نوع راش را دارند که نوع آلمانی آن از قیمت بیشتری برخوردار است. علت استفاده از راش وارداتی رطوبت و قطر بیشتر آنها می باشد و به طور یکپارچه می توان از آنها استفاده کرد؛ البته این موضوع بدان معنا نیست که راش ایرانی مرغوبیت ندارد؛ اتفاقا بسیاری از صنعتگران اعتقاد دارند که راش ایرانی کیفیت بالایی دارد و تنها مزیت راش وارداتی ابعاد و جذب رطوبت بالای آنها می باشد که منجر به تولید ضایعات کمتری می شود.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره از لینک خرید تخته راش بوسنی مراجعه کنید.

 

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد