طراحی قالب سایت دیجی کالا

0

بررسی و اطلاع از ویژگی‌های طراحی قالب سایت دیجی کالا می‌تواند رویکردهای مثبت طراحی قالب سایت دیجی کالا را درون سایت شما پررنگ‌تر کند.

طراحی قالب سایت دیجی کالا

دانش UI و UX در زمینه ی پیاده‌سازی هر پلتفرمی در محیط وب، یک هنر محسوب می‌شود. هنر نیز تنها با استعداد ذاتی، مشاهده و بررسی نمود پیدا می‌کند. زمانیکه قصد راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی دارید، دانستن ویژگی های طراحی قالب سایت دیجی کالا به عنوان یک فروشگاه موفق یک مزیت محسوب می‌شود و به شما در طراحی یک رابط کاربری بهتر برای وب سایت خود کمک شایانی خواهد کرد.

و UX چیست؟

اگر یک توسعه دهنده وب باشید مطمئنا «UI» و «UX» را بارها از زبان دیگران شنیده‌اید. این دو واژه به ترتیب اختصار یافته عبارات «User Interface Design» و «User Experience Design» می‌باشند. بهتر است با تعریف UX شروع کنیم تا تفاوت UX و UI بهتر درک نمایید.

در طراحی UX یک وب سایت شما مسئول درک رفتار و عکس العمل کاربران خود خواهید بود. شما باید احساسات و تجربه‌ی آنان را به گونه کنترل کنید که به خاطر زیبایی و کم نقص بودن به سایت شما وفادار شوند. برای درک بهتر این موضوع به طراحی قالب سایت دیجی کالا توجه کنید؛ چه المان هایی به شما احساس خوبی می‌دهد؟  کدام ویژگی‌های سایت به شما در پیدا کردن جوابتان کمک می‌کند؟

اگر پاسختان را به راحتی پیدا می کنید پس UX خوبی برای دیجی کالا پیاده سازی شده است. اما UI چیست و تفاوتی با اصطلاح قبلی دارد؟ در خیلی از موارد شما وارد سایت زیبایی می‌شوید و قصد دارید آن را بررسی کنید اما متوجه می‌شوید کار با این سایت سخت به نظر می‌رسد و تقریبا برای درک نقشه‌ی کلی سایت نیز گیچ می‌شوید.

این تجربه نشانگر اینست که UI این سایت عالیست درحالیکه UX ضعیفی دارد. در واقع هر خلاقیتی در طراحی که سایت شما را زیبا کند به UI شما کمک کرده است و اگر این زیبایی کاربر را در استفاده از سایت کمک کند و او را راضی کند در واقع UX شما نیز به خوبی طراحی شده است.

آشنایی با تاریخچه قالب دیجی کالا

نکته‌ی مثبتی که در طراحی قالب سایت دیجی کالا در همان ابتدا وجود داشت این بود که UX آن نشانگر آینده‌ی این سایت برای فروش اینترنتی بود و تقریبا جایگذاری المان‌ها در بخش معرفی محصولات کار را برای تغییر یک سایت بررسی کالا به سایت فروشگاهی آسان می‌کرد.

زمانیکه دیجی کالا اقدام به طراحی سایت فروشگاهی کرد، نوارهای جست‌وجو  و دسترسی سریع اولویت بیشتری نسبت به اسلایدرها پیدا کرد و سعی شد تا تجربه‌ی کاربری قوی به کاربران ارائه شود و بهترین جست و جو برای یافتن جواب کاربر را در میان سایت‌های دیگر داشته باشند. تبلیغات و بنرها نیز تقریبا به نقاط کور سایت منتقل شدند و اطلاعات بیشتری در مورد محصولات آن صفحه در اختیار شما قرار داده میشد.

زمانیکه طراحی فریموورکی UI و UX باب شد و رقابت در زیبایی سایت امری مهم به شمار رفت. دیجی کالا رفته رفته شکل و شمایل خود را تغییرات بنیادی داد. حتی جایگذاری لوگوی دیجی کالا با برنامه بود و طراحی کاشی گونه و استفاده کمتر از رنگ خاکستری کمک شایانی در خوانایی سایت کرد.

انتخاب رنگ و فونت صحیح، عامل مهم در رشد فروش آنلاین

فونت، ارتباط مهمی در خوانایی محتوای شما خواهد داشت. متاسفانه برای چندین سال طراحی قالب سایت دیجی کالا از نداشتن فونت مناسب نسبت به دیگر سایت ها عقب مانده بود. در سال ۱۳۹۴ دیجی کالا با سفارش فونت اختصاصی ایران یکان و اعمال آن در ۲۴ تیر ۱۳۹۷ رویکرد جدیدی را پیش گرفت و خیلی از سایت هایی که تا قبل از فونت ایران سنس استفاده می‌کردند را مجاب به بهره بردن از این فونت کرد.

این تغییرات تنها به تغییر فونت خلاصه نمی شد؛ یکی از بحث برانگیز ترین تغییرات این سایت، تغییرات در رنگ برخی المان‌ها بود. مهم ترین المانی که تغییر رنگ آن باعث رشد فروش آنلاین دیجی کالا در طراحی سایت شده است، دکمه‌ی خرید محصولات می‌باشد که از رنگ سبز به رنگ آبی تغییر داده و باعث رشد فروش تقریبا ۱۵ درصدی طبق آمار وب سایت دیجی کالا شد.

امروزه طراحی قالب سایت دیجی کالا به واسطه ی UX و UI مناسبی که دارد و آشنایی بسیار مردم با طراحی قالب سایت دیجی کالا، بسیاری را علاقه مند به استفاده از طرح کلی قالب و رابط کاربری این سایت فروشگاهی کرده است.

بررسی ویژگی‌های طراحی قالب سایت دیجی کالا

تقریبا هر سال قابلیت جدیدی به طراحی قالب سایت دیجی کالا اضافه می‌شود. بررسی هر کدام از این قابلیت‌ها می تواند بسیار زمان بر باشد پس تنها به این المان ها اشاره می کنیم. از جدیدترین ویژگی های سایت، پیشنهادات لحظه ای دیجی کالاست که می تواند برای هرکسی جالب باشد.

خلاقیت همیشه عنصر جذابی برای انتقال حس خوب به کاربر بوده و طراحی قالب سایت دیجی کالا ثابت کرده در این امر همیشه پیش قدم بوده و راهکاری جالبی ارائه می‌دهد. دومین ویژگی که در صفحه ی اول ایندکس سایت نظر هرکسی را جلب می‌کند، پیشنهادات شگفت انگیز سایت است. این موضوع زمانی جالب می‌شود که ارتباط مفهومی بین اسلایدر بالا و این ویژگی برقرار است و کلا این ناحیه از دید کاربر مرتبط با کالاهای تخفیف دار می‌باشد.

طراحی قالب سایت دیجی کالا نه تنها در زیبایی یکی از برترین هاست بلکه تجربه ی کاربری هوشمندانه ای به کاربر ارائه می‌دهد به طوری که تمام المان های این صفحه مطابق با اخرین بازدید و علاقه ی شماست و به شما در به یاد آوردن آخرین خواسته هایتان کمک می کند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد