طراحی سایت خرید و فروش

0

طراحی سایت خرید و فروش : رعایت پروسه ی منظم در طراحی سایت از اهمیت زیادی برخوردار است. رعایت این پروسه به منزله ی رساترین و تکنیکی ترین طراحی سایت می باشد.

طراحی سایت خرید و فروش

در اولین گام شروع طراحی سایت خرید و فروش ممکن است این سؤال برای شما پیش آید که چگونه یک وب سایت سودآور باید طراحی کرد؟ و یا اینکه طراحی سایت آنلاین چگونه باشد که مشتریان را جذب کند.

پاسخ این سؤالات را می توان در مدرن ترین طراحی های سایت پیدا کرد. سایت ها معمولاً از طراحی های رسپانسیو برای راه اندازی سایت های شان استفاده کرده اند البته همراه با ترفند ها و خدمات امن و کاربر پسند. برای اینکه با اصول طراحی بهترین سایت های اینترنتی بیشتر آشنا شوید، بهتر است ادامهٔ این متن را نیز مطالعه نمایید.

امنیت، گام اول در طراحی سایت خرید و فروش

انتخاب هاست و دامنه در اولویت سایت قرار دارد که بایستی بر مبنای ویژگی ها و منطقهٔ مکانی یکی از بهترین گزینه ها را انتخاب کرد. اما در طراحی سایت یکی از مهم ترین نکات، انتخاب درگاه بانکی برای گردش پول است.

تصور کنید که تیم طراحی سایت بهترین وب سایت را با به روز ترین خدمات برای شما طراحی کند اما زمانی که برای این سایت درگاه بانکی متزلزلی را انتخاب کنید، بدون شک در ادامهٔ راه با مشکل مواجه خواهید شد. پس تضمین اینکه مشتریان در یک محیط امن بتوانند خرید و فروش را انجام دهند از اولویت های طراحی سایت اینترنتی است.

اما امنیت یک سایت فقط محدود به درگاه بانکی نیست. در اصول طراحی سایت های اینترنتی، کاربران باید برای انجام عملیات خرید یا فروش ثبت نام کنند. پس علاوه بر امنیت درگاه پرداخت بایستی امنیت حفظ اطلاعات کاربران نیز به خوبی صورت گیرد.

سرعت و کارآیی، کلید موفقیت در طراحی سایت خرید و فروش

گاها مشاهده می شود که با مراجعه به یک سایت اینترنتی با کند شدن سرعت یا پاسخگو نبودن سایت مواجه می شویم. این عوامل در اصل به دلیل سنگین بودن بار ترافیکی اینترنت یا حجم سنگین سایت در هنگام لود شدن اتفاق می افتد.

البته سنگین شدن سایت به بهینه بودن آن نیز مربوط می شود. در واقع وب سایتی که دارای سازماندهی اصولی و پایه ریزی گام به گام باشد، کلید میانبری برای موفقیت و دیده شدن تان محسوب می گردد. کارایی سایت نیز با اضافه کردن جدید ترین خدمات افزایش می یابد. این گزینه در سایت های طراحی شده با ورد پرس بیشتر دیده می شود.

چرا که اضافه کردن افزونه های جدید در سایت طراحی شده با ورد پرس ساده تر از سایر پلتفرم های طراحی سایت است. در زمان شروع به کار راه اندازی و طراحی سایت اینترنتی ممکن است با مشکلاتی روبه رو شوید اما دریافت بازدهی های بالا و سود آوری های بیشتر از سایت تمامی این سختی ها را محو می کند. پس اگر قصد طراحی سایت خرید و فروش آنلاین را دارید اصولی پیش بروید.

۲  فاکتور اصلی در طراحی سایت خرید و فروش:

قبل از اینکه بخواهید دربارهٔ راه اندازی سایت اینترنتی اقدام کنید، باید برنامه ریزی کاملی را برای زمان و بودجهٔ طراحی سایت داشته باشید.

زمان و هزینه همان دو فاکتور اصلی هستند که حتی قبل از طراحی سایت نیز باید مدیریت شوند. اگر برای زمان حدودی شما برای طراحی سایت پنج ماه است پس باید دقیقاً در همان پنج ماه راه اندازی را به پایان برسانید و هماهنگی های لازم را نیز در حین طراحی سایت انجام دهید. شاید اگر طراحی سایت بیشتر از پنج ماه ادامه یابد دیگر آن بازدهی قبلی که مد نظر گرفته بودید را به دنبال نداشته باشد.

بودجهٔ مناسبی را نیز در کنار زمان باید صرف طراحی سایت کرد. مخصوصاً در طراحی سایت های اینترنتی بایستی بستر خدمات و پشتیبانی گسترده تری را تدوین دید تا در کنار یک طراحی اصولی رضایت مشتری را جلب کنند.

دستورالعمل کار در طراحی سایت خرید و فروش

طراحی سایت آنلاین می تواند اهداف و دستورالعمل های مختلفی را به دنبال داشته باشد. اما بعد از طراحی و در هنگام پشتیبانی سایت بایستی به درخواست مشتریان اهمیت بیشتری داد. این موضوع یکی از مهم ترین نکات در موفقیت سایت های بزرگ خرید و فروش اینترنتی است. مثلاً در برهه ای از زمان اکثر مشتریان به دنبال خرید یک محصول پر طرفدار هستند، پس با استفاده از این موقعیت می توانید کالای مورد نیاز مشتریان تان را در سایت فراهم آورید.

امروزه بیشتر کسب و کارهای بزرگ کوچک از یک سایت اینترنتی برای خرید و فروش محصولات شان استفاده می کنند. اما نزدیک به ۸۳ درصد از این مدیران کسب و کار قادر به مدیریت کامل وب سایت نیستند. پس داشتن یک تیم پشتیبانی قوی که بتواند وب سایت را از لحاظ محتوایی مدیریت کند، الزامی است. بروز کردن محتوا و ثبت سفارشات جدید و معرفی کالاهای نوین از اصولی ترین کارهایی است که باید در پشت پردهٔ سایت خرید و فروش صورت گیرد.

رعایت سادگی در طراحی سایت خرید و فروش

یکی از محبوب ترین سایت های خرید و فروش در دنیا، آمازون است. اما بیشتر مردم آمریکا که دوست دارند از این سایت خرید کنند در هنگام مراجعه سردرگم می شوند، چرا که قادر به درک پلتفرم اصلی سایت نیستند.

این مصداق بارزی بود تا بتوانید مفهوم سادگی طراحی سایت را متوجه شوید. کاربران زمان زیادی را برای انتخاب کالای مورد نظر شان صرف می کنند، پس در هنگام ثبت سفارش و انجام عملیات خرید انتظار دارند این زمان جبران شود. زمانی که سایت از طراحی قابل درک تری برای کاربران برخوردار باشد، صد در صد به سادگی این اتفاق می افتد و مشتری را نیز راضی نگه داشته اید.

این سادگی لزوماً به این معنا نیست که بخشی خدمات را برای مشتریان تان حذف کنید. حتی با در نظر داشتن بهترین خدمات نیز می توان یک طراحی سایت ارزان و ساده را برای خرید و فروش اینترنتی انجام داد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد