۵ نرم افزار طراحی سایت

0

۵ نرم افزار طراحی سایت

نرم افزار طراحی سایت : طراحی وب­سایت نیز همانند تلاش­های دیگر برای موفقیت یکی از کارهای بسیار دشوار است. در حال حاضر اگر کسی می­خواهد کسب­وکار موفقی راه بیندازد، باید یک وب­سایت داشته باشد. در واقع، طراحی وب­سایت به یکی از راه­های موفقیت تبدیل شده است که افراد بسیاری به دنبال آن می­روند.

در گذشته، ایجاد وب­سایت کار بسیار سختی بوده است، اما اکنون نرم افزارهای زیادی وجود دارند که این کار را برای افراد خیلی راحت کرده­اند. به همین دلیل، می­خواهیم در ایم مطلب در مورد ۵ نرم افزار طراحی سایت صحبت کنیم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید تا بتوانید به راحتی وب­سایت خود را راه بیندازید.

نرم افزار طراحی سایت

۱- نرم افزار طراحی سایت: وردپرس (WordPress)

۵ نرم افزار طراحی سایت : وردپرس نرم افزار طراحی وب­سایت برای مبتدیان است که یکی از محبوب­ترین­های طراحی سایت محسوب می­شود. به عبارت دیگر، وردپرس نرم افزاری است که در پشت صحنه می­نشیند و به عنوان موتور نگهداری وب­سایت شما عمل می­کند. صاحبان کسب­وکارها از وردپرس به عنوان یک سیستم برای مدیریت محتوای سایت خود استفاده می­کنند.

وردپرس ابتدا یک سیستم وبلاگ­نویسی بود و اکنون به صورت یک سیستم مدیریت محتوا یا در واقع نرم افزار طراحی سایت درآمده است. وردپرس یک سیستم رایگان و در واقع متن باز است. با استفاده از وردپرس می­توانید وبلاگ یا سایت شخصی خود، وب­سایت­های عکاسی، وب­سایت­های معرفی مشاغل، فروشگاه­های آنلاین، و دانشگاهی و موارد بسیار دیگر را راه بیندازید.

مزیت­هایی که وردپرس به کاربران خود ارائه می­دهد کم نیستند و عبارتند از: کاهش هزینه، ظاهری زیبا، مدیریت آسان، ارتباط با شبکه های اجتماعی، سئو خوب،‌ بروزرسانی رایگان، امنیت، و انعطاف پذیری. وردپرس نرم افزاری است که به تمامی افرادی توصیه می­شود که می­خواهند یک وب­سایت راه بیندازند.

۲- نرم افزار طراحی سایت: بلوفیش (Bluefish)

۵ نرم افزار طراحی سایت : نرم افزار بعدی که برای طراحی وب­سایت می­تواند بسیار مفید باشد، نرم افزار بلوفیش است. استفاده از این نرم افزار بسیار آسان است و نرم افزاری بسیار سبک محسوب می­شود.

نرم افزار بلوفیش ویرایشگر رایگان متن است که از آن می­توان برای برنامه نویسی و طراحی وب­سایت­های دینامیکی استفاده کرد. بوفیش سطح گسترده­ای از زبان­ها را پشتیبانی می­کند که برخی از آنها عبارتند از: پی‌اچ‌پی، جاوا اسکریپت، جاوا، گو، والا، ایدا، دی، اس‌کیوال، و پرل و موارد بسیار دیگر. بلوفیش را می­توان روی چند سیستم عامل مختلف مانند ویندوز، سولاریس یا مک ‌اواس ‌اکس نصب کرد.

از جمله ویژگی­های نرم افزار بلوفیش می­توان به پر سرعت بودن، سبک بودن، قابلیت باز کردن فایل­ها به صورت همزمان، جستجوگر داخلی قدرتمند، داشتن قابلیت پیدا کردن غلط­های زبانی، آپلود و دانلود سایت، و ویراستار تمام صفحه اشاره کرد.

۳- نرم افزار طراحی سایت: گوگل وب دیزاینر (Google Web Designer)

۵ نرم افزار طراحی سایت : نرم افزار سوم که گوگل وب دیزاینر است، یک نرم افزار عالی برای ایجاد محتوای تعاملی محسوب می­شود. نرم افزار گوگل وب دیزاینر نسبت به دو نرم افزار قبلی کمی پیچیده است، اما کار کردن با این نرم افزار در ابتدا آسان به نظر می­آید.

دلیل پیچیده بودن گوگل وب دیزاینر این است که المان­های آن در هیچ نرم افزار دیگری وجود ندارند و به همین خاطر کاربران برای کار با آن به یک راهنما نیاز دارند، اما از طرفی هم هیچ راهنمای فارسی کاملی وجود ندارد که تمامی ویژگی­ها و نحوه کار کردن با آن را شرح داده باشد.

با این وجود، گوگل وب دیزاینر یک نرم افزار حرفه­ای در حوزه طراحی وب­سایت محسوب می­شود که یکی از قابلیت­های آن این است که شما می­توانید با استفاده از آن  HTML5 تبلیغاتی بسازید. قابلیت­های نرم افزار گوگل وب دیزاینر عبارتند از:‌ طراحی و ایجاد HTML5 تبلیغاتی، دریافت بروزرسانی­ها به طور خودکار، دسترسی به شکل رایگان، ایجاد تبلیغات برای DoubleClick و AdMob یا منتشر کردن آنها در هر محیط عمومی که شما بخواهید. در واقع، مهمترین کار این نرم افزار طراحی و ایجاد تبلیغات است.

– نرم افزار طراحی سایت: وب فالو (Webflow)

۵ نرم افزار طراحی سایت : Webflow یکی از پیشرفته­ترین­ها در حوزه نرم افزار طراحی ­سایت است. Webflow یک سرویس ابری محسوب می­شود که کار آن آسان کردن طراحی وب­سایت برای افرادی است که کدنویسی بلد نیستند. این نرم افزار دو نسخه ساده و پیشرفته دارد که تفاوت آنها در سفارشی کردن برخی از قسمت­ها است.

در این نرم افزار شما می­توانید هرکاری را بدون کدنویسی انجام دهید. در حقیقت، Webflow نرم افزاری است که امکان سفارشی کردن CCS را فراهم می­آورد.

در نرم افزار Webflow به راحتی می­توان همه عناصر از جمله فونت، اندازه تصاویر، و بک گراند را سفارشی کرد. از میان مزیت­هایی که Webflow در اختیار کاربران خود قرار می­دهد می­توان به قالب حرفه­ای، مورد آزمایش قرار دادن پانل مدیریت بدون نیاز به ثبت نام، و حالت اندازه سه صفحه نمایش یعنی دسکتاپ / گوشی­های موبایل هوشمند و تبلت اشاره کرد.

۵- نرم افزار طراحی سایت: ادوبی دریم‌ویور (Adobe Dreamweaver CC)

نرم افزار طراحی سایت : نرم افزار آخری که می­خواهیم به شما معرفی کنیم ادوبی دریم‌ویور است. ادوبی دریم‌ویور به معنی رویاباف یا خیال پرداز بوده که طراحی آن توسط شرکت ادوبی صورت گرفته است. نسخه آخر این نرم افزار نسخه CC آن یا همان Adobe Dreamweaver CC است. این نرم افزار امکان ویرایش صفحه­های  html , asp , php , aspx , css , js , jsp, cfرا برای کاربران خود (البته در یک محیطی گرافیکی و پویا) فراهم می­آورد.

در حال حاضر افزونه­ های زیادی برای دریم­ویور وجود دارد که با نصب آنها بر روی این نرم افزار، قدرت آن چند برابر می­شود. با استفاده از این نرم افزار می­توانید خیلی راحت کدها و تگ­های مورد نظر خود را برابنویسید، البته باید بگوئیم که این برنامه کار کدنویسی را برای کاربران خود بسیار راحت کرده است. نرم افزار دریم­ویور همچنین از تگ­های HTML 5 و CSS 3 پشتیبانی می­کند. شما می­توانید با استفاده از نرم افزار دریم­ویور یک وب­سایت کاملا حرفه­ای راه بیندازید.

سخن آخر

۵ نرم افزار طراحی سایت : اگر تازه می­خواهید کار خود را شروع کنید و به دنبال راه اندازی وب­سایت هستید، این مطلب می­تواند کمک بسیاری به شما کند. ما می­دانیم که ممکن است با خواندن سایت­های زیادی در مورد نرم افزارهای مختلف طراحی وب­سایت، گیج و سردرگم شده باشید و ندانید که چه کار باید انجام دهید، به همین دلیل این مقاله را برایتان آماده کردیم تا با معرفی تنها ۵ نرم افزار طراحی سایت که بهترین­های آنها نیز هستند، شما را از سردرگمی بیرون آوریم.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد