نرم افزارهای طراحی سایت کدامند؟

0

نرم افزارهای طراحی سایت کدامند؟

نرم افزارهای طراحی سایت کدامند؟ آنطور که می دانیم طراحی یک سایت معمولا نیاز به کدنویسی یا همان برنامه نویسی دارد. کدنویسی یک فرایند نسبتا پیچیده است که تنها افراد متخصص می توانند آن را انجام دهند. اما، در سالهای اخیر شرکت ها تلاش کردند نرم افزارهایی را به بازار عرضه کنند که این مشکل را برای کسانی که سررشته ای از برنامه نویسی ندارند، حل کند.

آنها نرم افزارهایی ارائه دادند که با استفاده از آن، طراحان می توانند بدون کدنویسی سایت خود را طراحی کنند. به این نرم افزارها، نرم افزارهای طراحی سایت بدون کدنویسی گفته می شود.

درحال حاضر انواع مختلفی از نرم افزارهای طراحی سایت بدون کدنویسی در بازار وجود دارد که در اینجا به مهم ترین و پرکاربردترین آنها اشاره می کنیسم. اگر شما هم جز کسانی هستید که می خواهید بدون نیاز به کدنویسی یک سایت خوب برای خود طراحی کنید، با من همراه باشید.

نرم افزار طراحی سایت بدون کد نویسی

ادوب ماس ( از قدرتمندترین نرم افزار های طراحی سایت بدون کدنویسی) 

نرم افزار طراحی سایت بدون کد نویسی : Adobe Muse CC یک نرم افزار قدرتمند طراحی سایت بدون هر گونه کدنویسی است و در طراحی آن از قابلیت  Air استفاده شده است. ادوبی ایر بستری برای اجرای فلش، اکشن اسکریپت، کدهای جاوا و فایل های Html می باشد و بزرگترین مزیت آن دسترسی به سیستم فایل کاربر است.

نرم افزار Adob Muse CC بسیاری از امکانات نرم افزارهای شرکت ادوب مانند InDesign و Illustrator  را دارد و کاربران آنها به راحتی می توانند از این نرم افزار جدید هم استفاده کنند. محیط کاربری این نرم افزار هم شباهت زیادی به دیگر نرم افزارهای شرکت ادوب دارد و افراد می توانند به سرعت از امکانات آن برای طراحی وب سایت های تعاملی استفاده کنند.

نرم افزار Muse دارای چهار بخش Planing  برای ارتباط صفحات، Design برای طراحی سایت، Preview برای پیش نمایش سایت طراحی شده، و Publish برای انتشار وب و دریافت کد می باشد. انواع انیمیشن، تب، اسلایدر، منو و عناصر طراحی رابط گرافیکی کاربر در این نرم افزار در دسترس می باشد. باید اشاره کنیم که نرم افزار Adobe Muse فقط طراحی سایت را بدون کد امکان پذیر می کند ولی برای اتصال به پایگاه داده و پویا کردن سایت به کدنویسی نیاز دارد. گفته می شود که محیط توسعه این نرم افزار برای کاربران InDesighn نا آشناست.

نرم افزار Javascript

نرم افزار طراحی سایت بدون کد نویسی : جاوااسکریپت یکی دیگر از نرم افزارهای طراحی سایت بدون کدنویسی می باشد. این نرم افزار توسط شخصی به نام برندان ایچ در شرکت نت اسکیپ طراحی شد. نام اول آن Mocha بود. سپس نام آن به liveScript و در نهایت به جاوااسکریپت تغییر یافت. در واقع یک زبان برنامه نویس interpreted است و بنابراین نرم افزار خاصی برای نوشتن کد آن نیاز نیست.

این برنامه برای ایجاد صفحات وب پویا استفاده می شود و روی کامپیوتر اجرا و بازدید می شود. دلیل استفاده از این زبان در پویانمایی این است که میتوان با آن به اشیاء صفحات HTML دسترسی داشته و آنها را تغییر داد. اغلب از نرم افزار جاوا اسکریپت برای ایجاد صفحات نظرسنجی و آزمون استفاده می شود. این نرم افزار از طریق تمام مرورگرهای بزرگ مانند گوگل کروم، فایر فاکس، اینترنت اکس پلورر، و سفری پشتیبانی می شود. استفاده از ویرایشگر برای بهینه کردن کدنویسی، محیط بهتری برای بررسی و درک کد فراهم می کند.

لازم به توضیح است که جاوا و جاوااسکریپت فقط نام های یکسان داردند و کاملا متفاوت از هم هستند. در جاواسکریپت، برخلاف جاوا، اشیا با اضافه شدن متدها و خصوصیات به اشیاء خالی به وجود می آیند. در واقع، عده ای چنین باور دارند که جاوا یک ترفند تجاری بود که برای بدست آوردن بازار تجاری جاوااسکریپت طراحی شد. جاوااسکریپت ۶۴ کلمه کلیدی دارد.

  نرم افزار Macaw for windows

 یکی دیگر از نرم افزارهای طراحی سایت بدون کدنویسی، نرم افزار Macco for Windows می باشد. این نرم افزار قادر است مشکل مربوط به پاک نشدن تصاویری که در نام خود کاراکترهای خاص دارند، مشکل مربوط به دکمه هی هم طرازسازی و مشکل مربوط به کپی کردن نت های متنی را حل کند.

نرم افزار طراحی سایت بدون کد نویسی : نرم افزار Macaw for windows می تواند طراحی های انجام شده را برای دیوایس های مختلف مانند موبایل، تبلت و … ریسپانسیو کند. این نسخه با انواع مختلف نسخه های ویندوز سازگار است و می تواند طراحی های انجام شده را برای سایر کاربران برادکست کند. نرم افزار Macaw for Windows یک نرم افزار تعاملی و واکنش گرا است. به طور کلی، علاوه بر موارد اشاره شده، نرم افزار Macaw for Windows دارای قابلیت های زیر می باشد:

  • دارا بودن قالب های جهانی با عناصر بسیار زیبا
  • تایپوگرافی با فونت های بسیار زیبا
  • ایجاد اجزای دلخواه به صفحات
  • ایجاد ارتباط حرفه ای بین صفحات
  • طراحی حرفه ای تصاویر باکیفیت فتوشاپ
  • تبدیل فایل طراحی شده به کدهای HTML وCSS
  • ساخت اسکریپت و ست کردن آنها
  • تعیین نقاط شکست و بهینه سازی سایت
  • تنظیم موقعیت عناصر در هر ۴ حالت
  • به اشتراک گذاشتندارایی های بین صفحات و صرفه جویی در همه آنها را در یک سند

نرم افزار طراحی سایت بدون کد نویسی : یک نرم افزار دیگر برای طراحی سایت بدون کدنویسی نرم افزار Adob Edge Animate  می باشد. استفاده از این نرم افزار به برنامه سازان این امکان را می دهد که بدون کدنویسی انیمشن های متحرک بسازند.  نرم افزار Adob Edge Animate  حجم پایینی دارد و از تکنولوژی تایم لاین ساده استفاده می کند.

این نرم افزار از OAM پشتیبانی می کند، از پروژه خود به عنوان یک فایل OMA  خارج و اجازه وارد شدن آسان را به نرم افزار های InDesign, Adobe Muse,  DPS, و DreamWeaver می دهد. نرم افزار Adobe Edge Animate از خروجی ویدئو با فرمت K4 و DPI بالا نیز پشتیبانی می کند.

در واقع، می توان گفت که این برنامه برای بدست گرفتن بازار در زمینه تولید انیمشن های تحت وب عرضه شده است. بعد از عرضه شدن نسخه پنجم زبان برنامه نویسی HTML ویژگی های زیادی به آن اضافه شد که بر پایه کد عمل می کردند.

همین موضوع باعث شد طراحان وب سایت و برنامه نویس ها، انیمشن های HTML5 سبک را به فلش های سنگین ترجیح دهند. ادوبی هم این نرم افزار  را طراحی کرد تا بتواند قدرت بازار را به نفوذ خود درآورد. به وسیله این نرم افزار می توانید برای وب سایت خود انیمشن های دوبعدی بسازید و پویایی بیشتری به آنها اضافه کنید. این نرم افزار در تمام انواع دیوایس ها قابل نصب است و افزونه یا برنامه دیگری نیاز ندارد.

 نرم افزارBuilder  Easy Web Quick’n

آن طور که نام نرم افزار  نشان میدهد، Builder  Easy Web Quick’n یک برنامه سریع و آسان است. با این نرم افزار هم می توانید وب سایت جدید راه اندازی کنید و هم وب سایت های دیگر را که از قبل آماده شده اند ویرایش و شخصی سازی کنید. شما می توانید مراحل ایجاد وب سایت را به صورت پیش فرض در مرورگر وب مشاهده کنید.

نرم افزار Builder  Easy Web Quick’n  دارای کتابخانه و آرشیو اشیاء قابل تنظیم است. اشیاء قابل تنظیم آن برای نمونه شامل ابزار طراحی، فرم، رسانه ها، jQuery های پیشرفته و تصاویر می باشد. این برنامه بدون کدنویسی و با استفاده از رابط کاربر هوشمندانه و تنها با استفاده از ابزارهای دقیق به کاربر امکان میدهد تا یک طرح جذاب و قابل ویرایش ایجاد کند.

نرم افزار این قابلیت را دارد که از اضافه کردن تصاویر از Flickr ، توییت کردن از توئیتر، و قابلیت Drag and Drop پشتیبانی کند. Builder  Easy Web Quick’n قادر است یک خروجی به صورت مستقیم روی سرور و یا به صورت محلی در دایرکتوری های سفارشی ایجاد کند. از طریق این نرم افزار حتی افراد مبتدی نیز می توانند بدون درگیر شدن با کدهای HTlM و CSS سایت های پیشرفته طراحی کنند.

سخن آخر

تلاش ما در این مقاله معرفی نام و ویژگی های مهم ترین نرم افزارهای طراحی سایت بدون کدنویسی بود. شما می توانید با توجه به هدف خود از طراحی یک سایت و نیازها و انتظارات خود از سایت مورد نظر، یکی از این نرم افزارها را انتخاب کنید و بدون کدنویسی سایت خود را طراحی کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد