نحوه ساخت دستگاه اره دورکن

0

نحوه ساخت دستگاه اره دورکن

نحوه ساخت دستگاه اره دورکن : در این مقاله سعی داریم برای آشنایی شما با نحوه ساخت دستگاه اره دورکن، مراحل ساخت و نحوه ساخت اره دروکن ساده، متوسط و پیشرفته را با عناوین زیر به ترتیب تشریح نماییم:

ساخت دستگاه اره دورکن ساده

ساخت دستگاه اره دورکن کارگاهی

ساخت دستگاه اره دور کن هیدرولیکی(پیشرفته)

ساخت دستگاه اره دورکن ساده

نحوه ساخت دستگاه اره دورکن : استاندارد ها و ایده های مختلفی برای ساخت دستگاه اره دورکن ساده وجود دارد و براحتی می توانید نمونه ساده آن را در خانه خود بسازید. برای ساخت دستگاه اره دورکن ساده، لازم است ابتدا طرح اولیه آن را بکشید و مواد و ابزارهای لازم را برای ساخت فراهم سازید.

ابزارها و لوازم مورد نیاز برای ساخت دستگاه اره دورکن ساده عبارتند از:

تعدادی پیچ  و مهره سایز ۱۰.

تیغه برش ۱۸ سانتی متری.

دو عدد بلبرینگ سایز کوچک.

فولی در سایزهای ۵۵ و ۷۵ سانتی متری.

تسمه.

دینام کولر.

قوطی ۲*۲ یک شاخه ۶ تا ۷ متری یا تخته ۶ تا ۷ متری.

ساخت دستگاه اره دورکن ساده: ابتدا چارچوب کار با استفاده از قوطی یا تخته باید ساخته شود. اگر از قوطی برای ساخت استفاده می کنید، باید با دستگاه جوش، قوطی ها را به هم جوش بزنید و اگر از تخته استفاده می کنید، با دریل و پیچ و مهره، باید چارچوب اولیه کار را بسازید. (اندازه پایه ها را ۴۲ و اندازه میز را ۴۰ *۴۰ در نظر بگیرید). وسط میز باید دو قطعه آهن برای میز آهنی، یا دو قطعه تخته چوب برای میز چوبی، سوار کرد؛   باید دقت داشت که تمام اتصالات به صورت گونیا باشد. در زیر چارچوب باید بلبرینگ دینام کولر جاسازی شود و با پیچ و مهره ثابت گردد. در وسط، دو قطعه آهنی یا چوبی که بر روی چارچوب سوار شده است، یک پیچ ۲۳ سانتی متری قرار می دهیم؛ به طوری در یک طرف پیچ، بلبرینگ و در طرف دیگر، فولی ۵۵ سانتی متری متصل شود. تمامی اتصالات با پیچ و مهره محکم و ثابت به چارچوب اصلی وصل شود؛ و نهایتاً یک تخته به اندازه چارچوب برش داده و بر روی کار متصل می کنیم.

ساخت دستگاه اره دورکن کارگاهی: برای ساخت دستگاه اره دورکن کارگاهی نیز لازم است ابتدا لوازم مورد نیاز آماده شود و سپس ساخت دستگاه اره دورکن کارگاهی آغاز گردد.

لوازم مورد نیاز برای ساخت دستگاه اره دورکن کارگاهی:

تعدادی پیچ  و مهره در سایزهای ۱۰ و سایزهای خیلی بزرگ.

تیغه برش ۱۸ سانتی متری.

لوله پی وی سی، دو عدد ۵۰ سانتی متری، ۴عدد ۲۵ سانتی متری، دو عدد ۳۵ سانتی متری و چهار عدد ۵ سانتی متری.

لوله اتصالاتی پی وی سی، زانو ۹۰ درجه به تعداد ۵ عدد و سه راهی به تعداد ۶ عدد.

ورقه چوبی در اندازه ۶۱* ۵۰ سانتی متری.

دستگاه مته.

پایه ریلی دو عدد.

تخته های چوبی در سایز های مختلف.

طرز ساخت دستگاه اره دورکن کارگاهی: ابتدا باید میز یا چارچوب اصلی دستگاه اره دورکن کارگاهی را ساخت. برای این کار بر روی ورقه چوبی در اندازه ۶۱* ۵۰ سانتی متری، پایه اصلی را ایجاد می کنیم؛ به این ترتیب که دو طرف ورقه را دو لوله ۵۰ سانتی متری، توسط چسب و پیچ و مهره محکم نموده و سپس لوله اتصالاتی سه راهی را برش طولی داده و چهار گوشه تخته را با پیچ و مهره محکم می کنیم؛ سپس لوله پی وی سی۵۰ سانتی متری را بر داخل آن سه راهی برش خورده، در چهار گوش میز به عنوان پایه قرار می دهیم؛ در اینجا میز اصلی برای دستگاه ساخته شده است. در ادامه باید در دو طرف میز، ریل ها را متصل کنیم؛ و سپس در زیر میز، موتور و تیغه را نصب نماییم. در پایان، تخته دوم به همان اندازه ورقه چوبی در اندازه ۶۱* ۵۰ سانتی متری بر روی میز و تیغه با پیچ و مهره و دریل جا گذاری می کنیم؛ تا هم میز کامل شود و هم به راحتی میز حالات ریلی و متحرک پیدا کند.

ساخت دستگاه اره دورکن هیدرولیکی(پیشرفته):

دستگاه اره دورکن هیدرولیکی (پیشرفته)، نوعی مجهز از ماشین آلات برش کاری است که در کارخانه های صنعتی با بهترین تجهیزات تهیه می شود. ساخت دستگاه اره دورکن هیدرولیکی در ابعاد کوچک (سیار)، بزرگ و بسیار بزرگ طراحی می شود و دارای امکانات بسیار ویژه و تنظیماتی کاملاً اتوماتیکی است.

کلمات کلیدی: ساخت اره دورکن ساده، ساخت اره دورکن کارگاهی، ساخت اره دور کن هیدرولیکی(پیشرفته).

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا  به لینک نحوه ساخت دستگاه اره دورکن مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد