معرفی ماشین اره دورکن

0

معرفی ماشین اره دورکن

معرفی ماشین اره دورکن : در این مطلب سعی داریم به منظور معرفی ماشین اره دورکن، از مهم ترین و مرتبط ترین مباحث  مربوط به این ماشین، با توجه به عنوان های زیر بپردازیم.

ماشین اره دور کن و اجزاء آن

انواع ماشین اره دورکن

کاربرد ماشین اره دورکن

ماشین اره دور کن و اجزاء آن

معرفی ماشین اره دورکن : همزمان با پیشرفت تکنولوژی در دنیا، صنایع چوب و مبلمان نیز دوران رشد و شکوفایی خود را می گذراند. ورود انواع ماشین های چوب بری به بازار، علاوه بر افزایش دقت و کاهش خطای انسانی، راندمان کار را نیز دهها برابر افزایش داده است. ماشین اره دورکن، از جمله ماشین هایی است که در این چند سال اخیر وارد بازار ایران شده است؛ و این دقیقاً مصادف با ورود ورق های ام دی اف و نئوپان بوده است.

ماشین اره دورکن، ماشینی است که به راحتی و با کارایی عالی، انواع ورقه های چوبی را با دقتی عالی برش می زند. اره دورکن، از ماشین های مورد نیاز هر کارگاهی است که برای برش انواع کارهای چوبی و مصنوعات مرتبط، باید مورد استفاده قرار گیرد؛ به طوری که در هر کارگاه کوچک و یا بزرگی، انواع و مدل های مختلف ماشین اره دورکن موجود می باشد. این دستگاه، دارای اجزایی می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

ریل: قسمتی از ماشین اره دورکن است که سبب حرکت آسان و راحت چوب، برای برش کاری می شود.

تیغه: تیغه در انواع مختلف و با تعداد دندانه های متفاوت، کار اصلی برش را انجام می دهد.

گونیای پشت، وسط و جلوی اره: گونیای پشت اره برای برش راسته و زاویه ای، گونیای وسط برای برش مثلثی و گونیای پشت نیز برای برای سایز کردن قطعه کاربرد دارند.

میز برش: قسمتی از ماشین اره دورکن است که قطعات برشی بر روی آن قرار می گیرند.

نگهدارنده ماشین: برای تثبیت قطعه و برشی دقیق مورد استفاده می باشد.

موتور الکتریکی: از اجرای اصلی ماشین می باشد که توسط آن به کار می افتد.

میز پشت ماشین: قسمتی از قطعه برشی بر روی آن قرار می گیرد.

پنل اپراتوری: ایستگاهی که اپراتور برای انجام کار در آن قرار می گیرد و در برخی نمونه های پیشرفته، دارای صندلی ارگونومی می باشد.

انواع ماشین اره دورکن

معرفی ماشین اره دورکن : ماشین اره دورکن دارای مدل ها و انواع مختلفی است؛ و به تناسب آن برای این ماشین، تجهیزات و امکاناتی جانبی نیز در نظر گرفته می شود. از انواع ماشین اره دورکن ساده، کوچک، بزرگ، اتومات و غیره می توان به نمونه های زیر اشاره نمود.

اره دورکن ساده

اره دورکن نیمه اتوماتیک

اره دورکن تمام اتوماتیک

اره دورکن کوچک

اره دورکن خط زن

اره دورکن بزرگ

اره دورکن ریلی

اره دورکن واگنی

اره دورکن ریلی – واکنی

اره دورکن لوکوموتیوی

اره دورکن واگنی- بتنی

هر کدام از انواع ماشین اره دور کن می تواند از جهات ویژگی هایی نظیر، ضد لرزشی بودن، صفحه لمسی داشتن، اندازه گیری اتومات، تنظیمات برشی اتومات، میزان ایمنی دستگاه و اپراتور، موتور به کار رفته، تیغه برشی، سرعت برش، قدرت و غیره متفاوت باشند و مسلماً ماشینی که دارای امکانات بیشتری باشد، هم کارایی و اثربخشی بالایی دارد و هم قیمتی بالاتر را در بازار خواهد داشت.

کاربرد ماشین اره دورکن

مزیت های ماشین اره دورکن با توجه به کارایی فوق العاده شامل، ظرافت و دقت بالا، سرعت برش استاندارد، و غیره می باشد و کاربرد عمده آن، تهیه و تولید مصنوعات چوبی و برش های زاویه ای و مثلثی در ابعاد و اشکال متفاوت می باشد. از کاربردهای دیگر ماشین اره دورکن می توان به موارد زیر اشاره نمود.

تهیه انواع مبلمان اداری، منازل، تجاری و غیره.

تهیه انواع درب های ساده و پیشرفته چوبی.

تهیه انواع کابینت های ام دی اف.

تهیه انواع برش های زاویه ای با درجه های مختلف.

ایجاد انواع برش های ورقه ای روکش دار بدون لب پریدگی.

تهیه میزهای غذا خوری، میز اداری از انواع چوب های مرغوب.

تهیه صندلی با شکل و انواع متنوع.

و غیره می باشد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به لینک معرفی ماشین اره دورکن مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد