دستگاه اره دورکن چیست؟

0

دستگاه اره دورکن چیست؟

دستگاه اره دورکن چیست؟ دستگاه اره دورکن یک نوع از اره های میزی که در نجاری و برای چوب استفاده می شود که به صورت الکتریکی کار می کند و برای جدا جدا کردن قسمت های چوب استفاده می شود. دستگاه اره کن می تواند افقی یا عمودی باشد. معمولا اره های عمودی فضای کمتری را اشغال می کنند. اره های افقی چون بزرگ تر هستند دارای کشو نیز هستند که چوب را به سمت اره هل می دهد، البته اره هایی که کشو نیز ندارند هم این کار را به خوبی انجام می دهند اما در آن دستگاه ها هل دادن چوب توسط یک فرد انجام می شود. این دستگاه شامل یک میز، موتور و خط کش می شود.

دستگاه اره دورکن چیست؟ دستگاه دارای اره گردی است که به صورت مستقیم با موتور الکتریکی کار می کند یا به صورت غیر مستقیم توسط دنده ها کنترل می شود. اره ی دستگاه بر روی دستگاه نصب گردیده تا برش راحت تر انجام شود. عمق برش ایجاد شده در صورت تغییر بالا بودن یا پایین بودنِ اره متفاوت خواهد بود. هر چقدر اره در محل بالاتری قرار بگیرد عمق بیشتری را بر روی چوب به وجود می آورد. زاویه اره طوری می تواند تنظیم شود تا برش های مورب نیز ایجاد کند.

اره هایی با مدل قدیمی تر، موتور و تیغه ی ثابتی داشتند که برای ایجاد برش ها و زاویه ها نیاز بودن خود میز را جا به جا کنند. دستگاه اره کن با استفاده از خط کش اندازه ای که چوب قرار است برش بخورد را تعیین می کند. دستگاه اره دورکن می تواند یک اره ی اصلی داشته باشد و در کنار آن می تواند یک تیغه ی نمره دهی نیز داشته باشد. تیغه ی نمره ی دهی برای ایجاد شیار روی چوب استفاده می شود. استفاده از این تیغه در برش های ورقه ورقه کاربرد بسیاری دارد که مانع از دو تیکه شدن می شود. هنگامی که اره ی اصلی برش انجام نمی دهد، تیغه ی نمره دهی در جهت معکوس برای برش دادن چرخش می کند.

دستگاه اره دورکن

دستگاه اره دورکن چیست؟ دستگاه اره دورکن عمودی از نظر هزینه به پر هزینه و کم هزینه تقسیم می شود. هر دو نسخه دارای اره ای هستند که می تواند چوب را برش میانی دهد. برای سایر برش ها مدل کم هزینه اره ثابت استفاده می شود اما در مدلی که هزینه بیشتری دارد اره می تواند روی چوب حرکت کند.

دستگاه اره دورکن از اختراعات جدید است که می توان گفت نتایج تغییراتی است که در اره های میزی به وجود آمده است. در سال ۱۹۰۶ اره ی میزی توسط ویلهم آلتندورف اختراع شد. بعد از این اختراع استاندارد هایی جدیدی برای کار های چوب بری ایجاد شده که تفاوت قابل ملاحظه ای در مقایسه با دستگاه های قدیمی تر داشت.

تا قبل از این اختراع، دستگاه های قدیمی تر هیچ سیستمی برای برش های لبه ای نداشتند. برای اینکه برش های لبه ای ایجاد کنند به صورت باید آن قسمت ها را مورد برش دهی قرار می دادند. دستگاه های جدید این امکان را ایجاد کرده اند که چوب را بتوان مستقیما توسط اره برش زد. به همین دلیل برش دهی ها سریع تر، دقیق تر و پر بازده تر شده است.

دستگاه اره دورکن یا اره میزی توسط کسب و کار هایی که کابینت تولید می کنند استفاده می شوند. به وسیله دستگاه اره دورکن می توانند برش های پنل، پروفایل، چوب های جامد، تخته های سه لایی، ام دی اف، برش های ورقه ورقه، ورق های پلاستیکی و ورق های ملامین را انجام دهند. بعضی از دستگاه های اره دورکن توسط کامپیوتر هم می توانند کنترل شوند که به صورت اتوماتیک تیغ و اره ی دستگاه را حرکت می دهند.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به لینک دستگاه اره دورکن مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد