برش با اره دور کن

0

 برش با اره دور کن

یکی از دستگاه های مورد استفاده در صنایع چوب و برش کاری اره دور کن می باشد از اره دور کن برای برش چوب با ابعاد بزرگ استفاده می کنند. این دستگاه ها با وجود تنوع های فراوان به دو دسته عمده تقسیم می گردند دستگاه های دستی و اتوماتیک. در دستگاه های اتوماتیک عموما صفحه لمسی وجود دارد و امکان تنظیم زاویه اره اصلی و اره خط زن راحت تر می باشد. اره دور کن ها یا ریلی ، واگنی و یا لوکوموتیوی می باشند که با در نظر گرفتن کارایی هر کدام را بخواهید می توانید خرید کنید.

اره دور کن دست دوم

اگر قصد تهیه اره دور کن دست دوم دارید باید برای خرید یکسری ویژگی ها را مدنظر قرار دهید تا در خرید خود ضرر نکرده و خریدی خوب را تجربه کنید. قبل از رفتن برای خرید دستگاه بهتر است که فضایی از کارگاه که می خواهید برای  دستگاه اختصاص بدهید را مشخص کنید تا سایز دستگاه هنگام خرید در نظر داشته باشید و خرید مناسبی با فضای خود داشته باشید.

این دستگاه عموما با سایز های صد تا  سیصد و هشتاد در بازار موجود میباشد. برای خرید دستگاه یکسری ویژگی های عمومی از جمله ارتفاع برش ، خط زن دار بودن، برش زاویه و کورس برش مد نظر میباشد. از بخش های اصلی دستگاه که هنگام خرید باید به آن توجه نمود میز دستگاه میباشد قاعدتا از جنس آلومینیوم میباشد و در موارد با کیفیت تر سطح آن آنودایز دار میباشد که از ضربه دیدن و قور شدن آن جلوگیری می کند در سطح میز باید شیارهای برای بستن گونیا ها و گیره ها موجود باشد. اندازه میز کورس برش را مشخص میکند پس سعی کنید در انتخاب میز به کورس برش و اندازه میز دستگاه دقت نمایید.

ریل دستگاه اره دور کن  عمدتا ساچمه ای، واگنی یا ایکس رولx-rollمیباشد عمر ریل دستگاه و همچنین خود دستگاه در ریل های ایکس رول بیشتر بوده زیرا سطح بیشتری را نسبت به ریل های واگنی و ساچمه ای اشغال کرده است البته بازهم ریل های واگنی به دلیل اشغال سطح بیشتری نسبت به ریل های واگنی کیفیت بهتری دارند. در هنگام خرید اره دور کن دست دوم یا نو حتما این مورد را مد نظر قرار دهید.

پس از ریل دستگاه باید به قدرت موتور اره دور کن توجه کنید سرعت موتور باید چیزی در حدود سه هزار الی شش هزار دور در دقیقه باشد این سرعت تقریبا ایده آل است و کمک بسیاری به شما در هنگام برش ورق های با ضخامت زیاد خواهد کرد پس حتما دور موتور و قدرت موتور اره دور کن را بررسی کنید.

مورد دیگر که هنگام خرید اره دور کن دست دوم باید مد نظر قرار دهید یونیت برش  دستگاه و نحوه اتصال به بدنه است همچنین تنظیمات مربوط به برش زاویه و ارتفاع را نیز بررسی کنید تا دچار مشکل نشوید در اره دور کن های چینی این مشکل ها به فراوان دیده میشود یک شرکت معتبر اروپایی بنام فلدر که برندی معتبر است این مشکل را با ترفند ایزی گلاید حل کرده. در هنگام خرید مخصوصا دستگاه دست دوم حتما این مورد دستگاه را خوب چک کرده.

پس از بررسی موارد گفته شده بالا بهتر است گونیای جلو و پشت اره دور کن  را بررسی کنید و ببینید به درد شما میخورد یا نه فراموش نکنید برای برش با دقت و دقیق گونیای پشت اره حیاتی و مهم است معمولا گونیای پشت اره دور کن کورسی به طول صدوسی سانتی متر دارد در دستگاه های جدید قابلیت تنظیم میکرو متری دارد که بسیار به صرفه تر و با کارایی بالا می باشد.

برای برش گونیا و تحت زاویه بودن برش از گونیای جلو اره استفاده می گردد این گونیا نقش مهمی در تنظیم برش دارد سعی کنید در هنگام خرید دستگاه به تنظیمات گونیای جلو اره دور کن  توجه کنید و دستگاهی را خریداری کنید که تنظیم آن از شما زمان کمتری بگیرد و آسان باشد. به طور کلی هنگام خرید دستگاه اره دور کن چه نو و چه دست دوم به تمامی موارد گفته شده دقت نمایید علاوه بر آن به برند دستگاه نیز توجه کنبد کشور سازنده دستگاه و همچنین برند ها مدت زمان کار دستگاه در دستگاه های دست دوم و سالم بودن قطعات آن با متخصص مشورت بگیرید.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک  برش با اره دور کن  مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد