اجزای تشکیل دهنده اره دور کن

0

برش با اره دور کن

اجزای تشکیل دهنده اره دور کن : اره دور کن دستگاهی که برای برش چوب ، نئوپان ،ام دی اف و دیگر قطعات چوب با ابعاد بزرگ به کار می رود. اره دور کن ها توسط شرکت های متفاوت از جمله فلدر ، پنهانس ، نوین چوب ، مولن و…. برای مصارف متفاوت در صنعت چوب و برش قطعات چوبی  تولید می شوند و تقریبا قطعات یکسان اما با کارایی متفاوت با توجه به نوع دستگاه  در تولید آن ها به کار رفته است ولی در اصول کلی  دور کن ها چه دستی و چه اتوماتیک از قطعات شکل همی ساخته شده اند.

اجزای تشکیل دهنده اره دور کن : در هنگام خرید دستگاه نکاتی باید مد نظر و معیار ما باشد که در قسمت های قبلی مقاله درمورد آن ها به تفصیل صحبت کرده ایم از مهمترین و اولین معیاری که باید برای خرید  دور کن در نظر بگیریم فضایی است که میخواهیم به این دستگاه اختصاص دهیم اندازه های موجود این دستگاه از نظر سایز متفاوت و به اندازه های متفاوتی موجود میباشد اره دور کن از نظر سایز در اندازه های یک مترو هشتاد سانتی متری ، دو متری ،دو مترو بیست تا سه متر و هشتاد سانت موجود میباشد پس قبل از خرید دستگاه به فضایی که میخواهید برای دستگاه اختصاص دهید فکر کرده و سپس سایز دستگاه را مشخص کرده و خریداری نمایید. پس از بررسی فضای لازمه برای دستگاه بهتر است هزینه و کارایی مورد نظر  از دستگاه را مشخص کنید تا هم در وقت صرفه جویی کرده و هزینه مناسب جهت کارایی و کیفیت بالای محصول پرداخت نموده باشید از این‌رو لازم است تا قطعات و کار کردهای هر قطعه در دستگاه اره دور کن را به خوبی بشناسید و بدانید که دستگاه مورد نظر شما باید دارای چه قطعاتی با چه کارایی هایی میباشد.

اجزای تشکیل دهنده اره دور کن

اجزای تشکیل دهنده اره دور کن با توجه به اتوماتیک یا دستی بودن آن متفاوت میباشد ولی به طور عمده همه  دور کن ها شامل قطعاتی میباشند که در همه دستگاه ها به کار رفته است که این  قطعات به شرح زیر می باشند که باید به آن ها دقت کرد.

موتورها:میتوان گفت اصلی ترین قطعه دستگاه  دور کن موتور می باشد که تیغه اره را به حرکت در می آورد و بسیار مهم است که دستگاه اره دور کن موتوری از جنس عالی داشته باشد ، در بعضی از مدل های اره دور کن که دارای خط زن هستند از یک موتور ضعیف تر نیز در کنار موتور اصلی برای خط زن استفاده می گردد.

تیغ اره: اصولا یک دستگاه دور کن دو تیغه اره دارد که یکی برای برش های اصلی برش قطعات چوب و دیگری برای خط زن مورد استفاده قرار می گیرد. اصولا قطر تیغه اره اصلی از تیغه اره خط زن بیشتر است نوع تیغه ای که در خط زن استفاده میشود بسیار مهم می باشد  زیرا ظرافت و زیبایی کار را تخت تاثیر قرار می دهد .

گونیای پشت اره :از گونیا برای اندازه گیری کردن و ایجاد زاویه های دلخواه استفاده می کنند.

میز پشت گونیا: از میز پشت گونیا برای نگهداری قطعه کار در دستگاه اره دور کن استفاده می شود.

ریل دستگاه : ریل دستگاه دور کن محل قرار گیری قطعه کار جهت حرکت برای برش میباشد که شامل ریل های ساچمه ای ، واگنی و لوکوموتیوی میباشد. که عمر دستگاهی با ریل لوکوموتیوی از دستگاهی با ریل واگنی و بالطبع از دستگاهی با ریل ساچمه ای براساس نوع حرکت بیشتر میباشد

میز برش جلو : جهت گونیا نمودن قطعه کار برای برش در قطعات بزرگتر مورد استفاده قرار میگیرد.

نگهدارنده ورق : ابزاری است که قطعه کار را بر روی ریل ثابت می کند تا در زمان برش ایمنی کاربر  دستگاه اره دور کن  حفظ شود ولی باز این مورد بر حصب احتیاط کاربر باید با کمی فاصله از دستگاه بایستد.

گونیای وسط ریل : از این گونیا برای برش در حالت مثلثی(زاویه دار) استفاده می شود.

امیدواریم که تا اینجای مقاله قطعات و کارایی های اره دور کن را شناخته باشید و در هنگام خرید یا کار با دستگاه اره دور کن به آن دقت کنید.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا  به لینک اره دور کن مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد