آشنایی با قطعات اره دور کن

0

آشنایی با قطعات اره دور کن

آشنایی با قطعات اره دور کن : در این مقاله برای آشنایی با قطعات اره دورکن قصد داریم عناوین مرتبط زیر را به ترتیب تشریح نماییم:

اجزای اره دور کن

قطعات اره دورکن و کاربرد آنها

اجزای اره دورکن

اره دورکن، دستگاهی برشی می باشد که دارای کاربردهای متنوعی در صنایع چوب و مبلمان است. تنوع قطعات اره دورکن و کارایی آنها موجب شده است که این دستگاه دارای خط تولید انبوه و در عین حال متعددی از قبیل، اره دورکن ساده و اره دورکن خط زن در مدل های کوچک، بزرگ و پیشرفته باشد. اجزای اره دورکن به صورت کلی، اجزایی یکسان با کاربردهای یکسان هستند؛ هر چند تفاوت در مدل ها و نوع آنها، کارایی و قابلیت آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. نوع پیشرفته و اتومات اره دورکن، از نمونه های بارز این ماشین صنعتی است که دارای امکانات بسیار مدرنی می باشد. اجزای اره دورکن را می توان به ۴ بخش کلی تقسیم نمود؛ که عبارتند از:

چارچوب اره دورکن: چارچوب یا پایه اصلی اره دورکن، از مهم ترین قسمت های این دستگاه است که باید تمامی قطعات دیگر بر آن سوار شوند.

میز برش اره دورکن: میز برش، میز اصلی اره دورکن است که چوب و الوار بر روی آن برای برش قرار می گیرند.

تیغه اره دورکن: از اصلی ترین اجزای اره دورکن، تیغه اره دورکن است که با توجه به تعداد دندانه و قطر تیغه ها،  در انواع متنوعی مانند: تیغه الماسه، تیغه دندانه دار کونیکال، تیغه دندانه دار ترکیبی و غیره وجود دارد.

گونیا: برای برش کاری ها اعم از، راسته بری، برش با زاویه  ۴۵ درجه ای، برش با زاویه ۹۰ درجه ای و برش های مثلثی کاربرد دارد. با استفاده از آن می توان انواع برش ها را بر روی چوب ایجاد نمود.

قطعات اره دورکن و کاربرد آنها

آشنایی با قطعات اره دور کن : دستگاه اره دورکن را با قطعات اره دورکن می توان ارزیابی کرد؛ و این بدان معنی است که هر دستگاه اره دورکن قوی و پیشرفته ای را، با قطعات استاندارد و مجهز آن در نظر می گیرند. به طور کلی اره دورکن، دستگاهی قدرتمند است برای برش انواع ورق های چوبی که با استفاده از حرکت ریل، ورقه های چوبی به سمت اره هدایت می شوند و فرایند برش بر روی آن انجام می گردد. استهلاک ناچیز، راحتی کار با دستگاه، عملکرد سریع و دقیق دستگاه اره دورکن موجب شده است که این دستگاه به پرکاربرد ترین دستگاه های برش برای ساخت انواع مصنوعات چوبی تبدیل شود. در ادامه قطعات اره دورکن و کاربردهای آن را تشریح می نماییم.

موتور اصلی اره دورکن: اره دورکن دارای دو موتور مجزا است که یکی از موتورها، عملیات برش را انجام می دهد و موتور دیگر، عملیات خط زنی را برعهده دارد.

یونیت اره اصلی: این یونیت با قابلیت حرکت در زوایای مختلف، برش هایی متنوع را بر ورق های چوبی ایجاد می کند.

یونیت اره خط زن: یونیت خط زن، زمانی که دستگاه مشغول برش زاویه دار است، به صورت غیر فعال می باشد؛ و در حالت فارسی بری یا راسته بری، یونیت خط زن فعال خواهد بود.

شاسی یا ریل اره دورکن: شاسی در حقیقت جزو قطعات اره دورکن است که در روان بودن حرکت، دقت و سرعت کار دستگاه، موثر می باشد. مانند اره دورکن واگنی، ریلی و یا در برخی نیز دارای دورکن رولبرینگ یا بلبرینگ است.

گونیای پشت اره دورکن: انجام کلیه برش های راسته و زاویه دار در درجات مختلف، توسط گونیای پشت اره دورکن انجام می شود و محل آن درست عقب تیغه یا اره خواهد بود.

گونیای روی میز اره دورکن: گونیایی که بر روی میز تعبیه شده است و برای اندازه گیری و درجه بندی زاویه ها کاربرد دارد و محل آن روی میز، درست مقابل اره خواهد بود.

نگهدارنده ورقه چوبی: از دیگر قطعات اره دورکن می توان به نگهدارنده اشاره نمود که با ثابت کردن ورقه چوبی هنگام عملیات برش، علاوه بر افزایش دقت و ظرافت برش، موجب حفظ امنیت اپراتور نیز می شود.

نمایشگر لمسی برای اره دورکن اتومات: دارا بودن قطعات اره دورکن به ویژه در نمونه اره دورکن اتومات و پیشرفته، نمایشگر لمسی با تنظیمات پیشرفته آن می باشد که از قطعات اره دورکن مدرن است و به منظور تعیین دقیق زاویه برش، راحتی درجه بندی زوایای برش، متناسب با طرح مورد نظر و سرعت عمل بالا می باشد، که در مدل های اتومات اره دورکن تعبیه شده است.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا  به لینک آشنایی با قطعات اره دور کن مراجعه کنید.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد