آشنایی با دستگاه  اره دورکن 

0

آشنایی با دستگاه  اره دورکن

آشنایی با دستگاه  اره دورکن : در این مقاله سعی داریم با توجه به عنوان موضوع، آشنایی با دستگاه اره دور کن، به مهمترین  مباحثی که به موضوع مورد اشاره مرتبط می باشند، بپردازیم. از جمله این مباحث عبارتند از:

معرفی دستگاه اره دور کن

معرفی اجزای دستگاه اره دورکن

معرفی دستگاه اره دور کن

آشنایی با دستگاه  اره دورکن : صنایع چوب در اشکال و کاربردهای متنوع از قبیل، تهیه مبلمان، معماری داخلی، مسکونی، تجاری و در کل برای دکوراسیون و طرح های دیزاین کلاسیک و مدرن بسیار پرکاربرد می باشند. برای استفاده از چوب در مصارف مختلف نیاز است کارهای برش کاری و قطعه بندی در سایزها و زوایای مختلف صورت گیرد؛ از این رو امروزه استفاده از ماشین آلات اتوماتیک در صنعت چوب، کاربردی چشمگیر دارد؛ از جمله این دستگاه ها، دستگاه اره دور کن می باشد. دستگاه اره دورکن، یک دستگاه تراش کاری است که در چوب و صنایع چوبی بسیار پرکاربرد است. منظور از اره، همان تیغ تیزی است که کار اصلی برش را انجام می دهد.

از پرکاربرد ترین ماشین آلات در صنایع چوبی که می تواند سرعت و راحتی برش کاری چوبی را به حداکثر برساند، دستگاه اره دورکن است. این دستگاه در انواع مختلفی در بازار وجود دارند و ساده ترین آنها، دستگاه اره دورکن ساده و خط زن دار است. دستگاه اره دورکن به صورت تمام اتوماتیک یا دستی، توسط اپراتور برش های مختلف در اندازه های متنوعی را بر قطعات چوبی انجام می دهد. این برش ها بیشتر به صورت تک ورق می باشد و اپراتور با قرارگیری در پنل اپراتوری، کار خود را انجام می دهد.

برش در این دستگاه در کنار دقت، نیاز به مهارت خاصی ندارد؛ به همین دلیل از پرکاربردترین دستگاه ها در بازار می باشد. اپراتور با سوار کردن الوار بر روی ریل دستگاه و با کمک گرفتن از تیغه اره، برش های خود را به طرق مختلف روی چوب و الوار ایجاد می کند.

معرفی اجزای دستگاه اره دورکن

دستگاه اره دورکن شامل اجزایی به شرح زیر می باشد:

موتور اصلی دستگاه اره دور کن: موتور از اجزاء اصلی دستگاه اره دور کن است که نقش کلیدی برای تیغه اره خواهد داشت و با کمک آن، دستگاه عملیات برش را انجام می دهد.

میز پشت گونیا: این میز دقیقاً در پشت اره قرار دارد و و قسمتی از قطعه ای که قرار است برش بخورد در این قسمت واقع می شود.

گونیا جلو: گونیا در قسمت جلو یا پشت اره قرار دارد و برای اندازه گیری، قطعه ای کاربردی محسوب می شود.

ریل: قسمتی از دستگاه اره دور کن است که قطعه بر آن سوار می شود و می تواند به صورت ریلی، جابجایی و حرکت قطعه را برای برش های مختلف، تسهیل نماید.

نگهدارنده: از اجزای دستگاه اره دور کن می باشد که برای حفظ ایمنی اپراتور و همچنین ثابت نگهداشتن ابزار و قطعه برشی، مورد استفاده قرار می گیرد.

میز برش: همانطور که از اسمش پیداست، میز برش برای قطعات بزرگ می باشد؛ که کار برش را هم آسانتر و هم با دقت بیشتر، در قطعات بزرگتر با استفاده از آن انجام می گیرد.

گونیای وسط ریل: این گونیا که درست در قسمت وسط ریل واقع شده است، نقش برش کاری به صورت زاویه دار را بر روی چوب انجام می دهد. برای قسمت هایی که اشکال هندسی و مثلثی لازم باشد، از این گونیا استفاده می شود.

پنل اپراتوری: پنل کاری اپراتور می تواند تنظیمات دستگاه اره دور کن را به صورت دستی یا اتوماتیک انجام دهد.

محل اره اضافی دستگاه اره دورکن: محل قرار گیری اره های اضافی دستگاه اره دور کن می باشد.

یونیت لیزر: یونیت می تواند با انواع مختلف و به صورت اتوماتیکی و مکانیکی با استفاده از موتور، برش های بالا، پایین، زاویه ای و غیره را در ابعاد مختلف بر روی چوب ایجاد کند.

و غیره

کلمات کلیدی: معرفی دستگاه اره دورکن، معرفی اجزای دستگاه اره دورکن.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا  به لینک آشنایی با دستگاه  اره دورکن مراجعه کنید.

 

 

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد