کاربرد دستگاه اره دورکن

0

کاربرد دستگاه اره دورکن

کاربرد دستگاه اره دورکن در صنایع چوب سازی و کابینت سازی فراوان است. دستگاه اره دورکن یک نوع اره از اره های میزی است. از این دستگاه برای انجام دادن برش دادن های مختلف استفاده می شود. با اختراع اره میزی در سال ۱۹۰۶ ایجاد برش های جدید تر مثل برش های لبه ای سریع تر، دقیق تر و با کیفیت بالاتری انجام شد.

از این اره معمولا برای برش تخته های چوبی سه لایه بیشتر استفاده می شود زیرا بریدن این تخته ها با سایر اره ها احتمال اشتباه شدن اندازه ی تخته را بالا می برد. تا قبل از اختراع اره میزی برش های لبه ای را به صورت دستی انجام می دادند که کاری بسیار زمان بر بود اما بعد از اختراع دورکن برش های لبه ای کاملا متفاوت و بهتر انجام شد.

دستگاه اره دورکن توسط کابینت ساز ها برای برش های ام دی اف، پروفایل، ورقه ورقه، ورقه های پلاستیکی و … انجام می شود. از این اره معمولا برای برش چوب استفاده می شود اما می توان از آن برای برش ورقه های فلزی یا پلاستیکی نیز استفاده کرد. در ادامه به ۴ کاربرد دستگاه اره دورکن اشاره می کنیم.

۱- علامت گذاری

کمپانی هایی که نشانه یا علامت های چوبی یا ملامینی در سایز های مختلف می سازند، معمولا در کارگاه خود دستگاه اره دورکن دارند. با استفاده دستگاه اره دورکن، سازنده علامت یا نشانه می تواند ردیف های تخته های سه لایه را در اندازه های دلخواه و با ضخامت دلخواه به راحتی برش دهد و علامت یا نشانه را بسازد. دستگاه اره دورکن لبه های صافی را ایجاد می کند که انجام دادن برش را بسیار راحت تر می کند. اگر از این اره درست استفاده شود، هیچ اضافاتی به وجود نمی آورد و که باعث می شود ابزار فوق العاده کم هزینه ای باشد که جلوی سایر هزینه ها را نیز می گیرد.

۲-  شرکت های تاسیساتی

بعضی از شرکت های تاسیساتی که برای سینما ها، سالن های نمایشی و دکوراسیون های تلویزیون تاسیسات ایجاد می کنند از دستگاه های اره دورکن برای ایجاد تاسیسات مورد نیاز استفاده می کنند. بسیاری از صحنه های نمایشی توسط دیوار های چوبی ساخته شده که رنگ زده شدند، این دیوار های چوبی توسط دستگاه اره دورکن ساخته شده اند. این اره توانایی بریدن تیکه های بزرگ چوب را دارد که در نتیجه مورد استفاده چنین شرکت هایی قرار می گیرد. بعضی از این شرکت های تاسیسات که برای صحنه های نمایشی دیوار هایی می سازند که جلوه های سه بعدی داشته باشند. این شرکت ها از این اره برای ساخت این دیوار ها نیز استفاده می کنند.

۳- کابینت سازی ها

در کابینت سازی گاهی اوقات کابینت هایی ساخته می شود که مناسب محل نصب خود نیستند و فضایی بیشتر را اشغال می کنند، چنین مشکلاتی به دلیل برش های نه چندان مناسب و دقیق است. دستگاه های اره دورکن می توانند چنین مشکلاتی را با استفاده از برش های دقیق مرتفع کنند زیرا این دستگاه ها برای ایجاد وسائلی که بُعد دارند بهتر هستند و یکی از دلیل های بهتر بودنشان وجود خط کش در این دستگاه ها است که می توان هر بخش از چوب را با بخش دیگر دقیق اندازه گیری کرد که کاربرد این اره را نشان می دهد.

۴- کمد ها و میز ها و تخت خواب ها

یکی بودن اندازه بخش های مختلف یک وسیله مثل میز یا کمد بسیار با اهمیت است. اگر تیکه های بریده شده از سطح مورد نیاز کوچک تر باشد نشان دهنده ی این است که برش باید از اول انجام شود. برش کمد ها با وجود دستگاه های اره دورکن بسیار راحت تر است و یکی از کاربرد های این اره این است که می تواند چوب هایی با سایز ها بزرگ را نیز برش بزند. کاربرد دیگر این اره ساخت میز های چند تیکه است که می توان سطح بالایی میز را به وسیله ی دستگاه اره دورکن ساخت. از دستگاه اره دورکن نیز برای ساخت تخت خواب های چوبی نیز می توان استفاده کرد و تیکه های چوبی تخت را به وسیله ای این اره ساخت.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به لینک کاربرد دستگاه اره دورکن مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد