لولا شیشه و انواع آن

0

لولا شیشه و انواع آن

لولا شیشه و انواع آن : شاید شما هم دقت کرده باشید که معمولا لولا ها به گونه ای هستند که باعث می شوند تو قطعه روی یکدیگر بسته شوند. در واقع هر لولا دو قطعه را به گونه ای کنار هم قرار می دهد که باعث می شود آنها حول یک محور روی هم بسته شوند. شاید تصور کنید که لولا فقط برای چوب به کار می رود. اما اینطور نیست و لولا شیشه نیز امروزه وارد بازار لولا های مختلف شده است. لولا شیشه هم به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود که از جمله آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

لولا شیشه سکوریت

همانطور که در سایر بخش ها به این موضوع پرداختیم، لولا ها در واقع برای باز و بسته شدن درب های مختلف به کار می روند و همانطور که درب های مختلف با جنس های مختلف نیاز به لولا برای باز و بسته شدن دارند، شیشه ها و درب های شیشه ای نیز برای باز و بسته شدن نیاز به لولا دارند. در واقع این لولا ها انواع مختلفی دارند و علاوه بر اینکه تنوع بالایی دارند ویژگی های خاص و منحصر به فردی نیز دارند. در هر صورت بهتر است بدانید که درب های شیشه ای معمولا به دلیل ظرافتی که دارند نیاز به لولایی دارند که در عین محکم بودن ویژگی های ذکر شده را نیز دارا باشد.

لولا شیشه حمامی

شاید شما هم حمام شیشه ای داشته باشید که توسط یک درب بسته می شود. در این حمام ها به اصطلاح از لولا شیشه ای استفاده می شود که این لولا ها به نوبه خود باعث می شوند تا شیشه به دیوار اتصال پیدا کند. همانطور که در مباحث پیشین گفته شد، لولا شیشه ای معمولا دارای جنس های مختلفی است.

امروزه چین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان در این زمینه به شمار می آید و همانطور که میدانید کشور ترکیه نیز توانسته است تا در این زمینه جز پیشگامان باشد اما تنوع این لولا ها به حدی زیاد است که دارای انواع متنوع ایرانی و وارداتی است. به دلایلی نظیر اینکه این لولا ها معمولا در فضاهای خیس مورد استفاده میشوند بهتر است تا از جنس آلیاژ ضد زنگ باشند. همچنین دقت داشته باشید که این لولا ها معمولا دارای انواع مختلفی هستند و این انواع رویه هایی از جنس استیل طلا دارند که برخی از آنها مناسب برای ست کردن دستگیره و … در حمام هستند.

لولا شیشه های بوفه و کمد

شاید شما هم جز آن دسته کسانی باشید که به یک بوفه کوچک و شیشه ای در گوشه اتاق خود علاقه مند باشید. در اکثر خانه های ایرانی دیده اید بوفه های شیشه ای به عنوان یکی از وسایل تزیینی استفاده می شود. این بوفه های شیشه ای معمولا از جنس چوب و شیشه هستند اما نکته ای که اینجا حائز اهمیت است این است که این بوفه های معمولا به لولاهایی مخفی نیاز دارند چرا که لولا هایی که مشخص باشد  معمولا برای این منظور استفاده نمی شوند.

لولاهایی که در بوفه هاس استفاده می شوند همانطور که گفته شد از نوع مخفی هستند. این لولا ها معمولا دارای شکلی هستند که نه در حین باز شدن و نه در سایر موارد قابل مشاهده نیستند. اما دقت داشته باشید که این لولا ها اغلب به دلیل ظرافتی که دارند قیمت بیشتری نیز دارند. دیگر استفاده از این لولاهای مخفی در درب های کابینت است. در واقع شاید بیشتر استفاده از لولا شیشه لولای مخفی باشد. لولای مخفی بیش از سایرین برای این صنعت مهم است و حتی نوع آرام بند آن در تولید کابینت به کار می رود.

قیمت لولا شیشه

لولا شیشه معمولا دارای انواع مختلفی است که جنس های مختلفی نیز دارند. در واقع قیمت لولا شیشه به جنس آن ها نیز بستگی دارد. البته همانطور که گفته شد این لولا ها در ابتدا در کشورهایی نظیر چین تولید شده اند. این لولا ها از نظر جنسی بسیار خوب هستند ولی جالب است بدانید که امروزه لولا هایی که توسط شرکت های ترکیه ای ساخته می شوند جنس بهتری دارند.

قیمت لولا هایی که برای درب های شیشه ای استفاده می شوند معمولا بسته به نوع لولا و همچنین متریالی که در آن ها استفاده شده است. لولا های وارداتی معمولا دارای انواع مختلف و متنوعی هستند که این مدل ها را میتوان با توجه به روکش های آن ها نیز دسته بندی کرد. در اغلب موارد لولا ها آبکاری و یا روکش استیل دارند که باعث می شوند آنها نسبت به سایرین قیمت بیشتری نیز داشته باشند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک لولا شیشه و انواع آن مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد