انواع یراق آلات

0

انواع یراق آلات

انواع یراق آلات گوناگون در بازار در دسترس می باشند و همه ی ما در زندگی روزانه به طور گسترده با انواع یراق آلات گوناگون سروکار داریم. در این قسمت از مقاله قرار است به برخی از انواع یراق آلات اشاره نموده و کاربرد آن ها را به طور کلی مورد بررسی قرار دهیم. برای استفاده از هر کدام از انواع یراق آلات باید احتیاط های لازم رعایت شود؛ زیرا در نظر نگرفتن نکات ضروری موجب تلفات و فاجعه های مرگبار خواهد شد.

لولا

لولا یکی از پر کاربردترین انواع یراق آلات می باشد که به طور گسترده در زندگی روزمره ی ما کاربرد دارد. برای باز و بسته شدن همه ی درب های ورودی و خروجی و درب های کمد و کابینت از لولا استفاده می شود. انواع گوناگونی از لولا ها وجود دارد. برخی از آنهابرای اتصال به صفحه ی مورد نیاز به تعداد ۲ یا ۴ پیچ نیاز هستند و برخی نیز که اخیرا برای ساخت کابینت های گران قیمت دارای موتور داخلی بوده که برای باز و بسته شدن مورد استفاده قرار می گیرند. طبقه بندی دیگری نیز از لولا ها وجود دارد که در دو دسته می توان به آنها اشاره کرد: آرام بند و پمپی

آرام بند های فشاری جزو مهمترین لولاهای به فروش رسیده می باشد.

امروزه برای درب های شیک از نوع دیگری لولا ها تحت عنوان لولا های زینتی استفاده می شود که ظاهری شیک تری دارند و البته قیمت بالاتری را نیز درخواست می کنند. معمولا برای درب های معمولی از لولا های ساده تر استفاده می شود.

دسته بندی های ذکر شده برای همه ی انواع لولا ها در نظر گرفته می شود. ولی برای لولا های ویژه ی کابینت می توان به انواع زیر اشاره نمود:

  • لولا گازور ساده
  • لولا گازور ساده کلیپسی
  • لولا گازور ساده پمپی
  • لولا گازور توکار
  • لولا گازور پمپی کلیپسی
  • لولا گازور ۱۸۰ درجه پمپی

جک

جک نیز از مهمترین لوازم و انواع یراق آلات پر کاربرد می باشد. با توجه به کاربرد وسیع آن ها می توان انواع مختلفی از آن ها را در بازار یافت. جک های کابینت یکی از مهمترین ابزار های به کار رفته توسط کابینت کاران می باشد.

از مهمترین جک ها:

  • جک های به کار رفته در درب ها: جک های آرام بند از مهمترین نوع جک درب می باشد که درب ها را از هر گونه آسیب احتمالی هنگام باز و بسته شدن در امان نگه می دارد.
  • جک های پمپی یا گازی: جک های پمپی یا گازی که می توان کاربرد اصلی آن ها در کابینت ها خلاصه کرد از ول شدن در کابینت هنگام باز و بسته شدن جلوگیری می کند. به آرامی عمل می کنند و احتمال آسیب را به شدت کاهش می دهد. این نوع جک ها دوام بیشتری داشته و مانند جک های معمولی به مرور زمان ضعیف تر نمی شوند. ضد زنگ بوده و همین امر طول عمر استفاده از آن ها را افزایش داده است.
  • جک های لمسی: جک های لمسی که ظرافت کاری بالایی داشته و البته گران تر از سایر جک ها نیز می باشند مزیت استفاده از این نوع جک ها این است که دیگر لازم نیست دستگیره را تا آخر باز کنید؛ و بیشتر برای کابینت هایی که ارتفاع زیاد دارند مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از آن ها باز و بسته شدن در ها را آسان و بی سرو صدا می کند.

ریل

از دیگر انواع یراق آلات می توان به ریل ها اشاره نمود؛ که جزو پرکاربردترین انواع یراق آلات در صنعت چوب می باشد؛ که کاربرد اصلی آن ها برای باز و بسته شدن آسانتر در کشوها است. در حالت کلی دو نوع از ریل های کشویی در بازار به فروش می رسد

  • ریل های معمولی و سفید
  • ریل های ساچمه ای

ریل های ساچمه ای به دلیل استفاده از ساچمه های گوناگون سبب حرکت روان در کشو ها می شود این نوع از ریل ها قیمت بیشتری نیز دارند زیرا نسبت به ریل های معمولی کیفیت کار بالاتر ی دارند. ریل های ساچمه ای دارای دو نوع اصلی بوده که عبارت اندرز: دو تیکه و سه تیکه.

این دسته بندی بر اساس تعداد تیکه و طول اندازه ی به کار رفته انجام گرفته شده است. طول آن ها بین ۳۰ سانتیمتر و تا ۶۰ سانتیمتر می باشد. البته نوع خاصی از ریل های ۱۵ سانتی متر نیز در بازار وجود دارد که کاربرد عمومی نداشته و برای موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرد. ریل های آرام بندی یا ریل های تلسکوپی نیز برای کارهای گران قیمت به کار می رود.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک یراق آلات مراجعه کنید.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد