کابینت آشپزخانه

0

برای خرید کابینت آشپزخانه به جه نکاتی توجه کنیم؟ برای تهیه کابینت آشپزخانه فاکتورهای متعددی وجود دارد که با توجه به آنها آشپزخانه ای زیباتر خواهیم داشت.

کابینت آشپزخانه

کابینت نقش مهمی در زیبایی و چشم نوازی محیط خانه دارد. برای سفارش و خرید کابینت فاکتورهای مهمی وجود دارد که با توجه به آنها آشپزخانه ای زیباتر خواهید داشت. این متن راهنمای کابینت و خرید آن است.

کابینت آشپزخانه خود را از چه جنسی خریداری کنیم ؟

کابینت ها همواره در معرض رطوبت و ضربه قرار دارند که از طول عمر آنها می کاهد. از این رو جنس کابینت آشپزخانه مهمترین عاملی است که در هنگام خرید کابینت به آن توجه می کنیم. کابینت ها باید ضد آب باشند و در برابر ضربه حتی الامکان مقاوم باشند. ضد خش بودن یکی از تاثیرگذارترین فاکتورها در دوام کابینت به شمار می آید؛ چرا که خش و شکستگی موجب نفوذ آب به داخل کابینت خواهد شد و باعث تغییر شکل و خراب شدن آن خواهد شد.

استفاده از کابینت های فلزی برای آشپزخانه مدت ها است که از رده خارج شده است. این کابینت ها به دلیل تولید سر و صدای زیاد و زنگ زدگی دیگر استفاده نمی شوند. درعوض استفاده از کابینت های MDF مرسوم است. این جنس کابینت به دلیل تنوع در رنگ، تولید راحت تر و دوام بالا استفاده بیشتری دارند.

کابینت آشپزخانه با جنس های مختلف چه مزایا و معایبی دارند؟

همانطور که پیش از این گفتیم؛ کابینت های MDF دارای تنوع رنگی بالایی هستند، از قهوه ای سوخته تا کرم را می توان با این جنس سفارش داد. حتی خرید اینترنتی کابینت آشپزخانه با این جنس بسیار متداول است. این نوع کابینت ها به نسبت قیمت کارایی و طول عمر خوبی دارند و با دکوراسیون خانه به راحتی ست می شوند.

گاهی از کابینت های تمام چوب نیز برای آشپزخانه استفاده می شود. اما این جنس کابینت ها علی رغم زیبایی خیره کننده، معایب غیر قابل انکاری دارد. کابینت های تمام چوب با داشتن قیمت بالا و همچنین آماده سازی و نصب زمانبر و مشکلاتی از این دست، محبوبیت چندانی ندارند. کابینت هایی که تنها از چوب ساخته شده باشند مطلوب و مناسب نیستند و بسیار خش پذیر اند.

کابینت های گلاس را می توان زیباترین و مدرن ترین نوع کابینت دانست. این کابینت ها با داشتن سطح براق و ضد خش، زیبایی و دوام را به آشپزخانه می آورند. سطح درخشنده  این کابینت ها بسیار چشم نواز است و با اجزای دیگر آشپزخانه هارمونی زیبایی ایجاد می کند. در ساخت و نصب این کابینت ها مهارت گروه کابینت سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. حسن دیگر کابینت های گلاس سهولت در تمیز کردن آن است. به همین دلیل این جنس برای کابینت بسیار مناسب است. اما قیمت کابینت های های گلاس از انواع دیگر کابینت کمی بالاتر است.

کابینت های PVC  برای محل هایی که در معرض رطوبت هستند مناسب است. این نوع کابینت بیشتر برای کابینت سینک و روشویی استفاده می شود. استفاده از ورق های MDF با روکش PVC نیز در ساخت کابینت آشپزخانه مرسوم است. نگهداری این کابینت ها بسیار ساده است و طول عمر بالایی دارند. رنگ های متنوع ورق های PVC سبب محبوبیت آنها در میان کابینت سازان شده است. اما این جنس مواد تجزیه ناپذیر است و ضررهای جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می کند به همین جهت استفاده از آنها توصیه نمی شود.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک کابینت آشپزخانه مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد