ساخت کابینت mdf

0

ساخت کابینت mdf به دشواری آنچه فکر می کنید نیست. خواندن مراحل ساخت کابینت mdf به شما کمک می کند در هزینه هایتان بسیار صرفه جویی کنید.

ساخت کابینت mdf

آیا تا به حال به فکر ساخت کابینت mdf برای آشپزخانه، حمام یا دفترتان افتاده اید؟ دانستن مراحل ساخت کابینت mdf می تواند سرمایه‌ی زیادی را به شما بازگرداند. دانستن مراحل ساخت کابینت mdf خوب در خانه ی شما می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند، اکثر مغازه های کابینت آشپزخانه مبلغ بسیار زیادی بابت هر متر مربع طراحی و ساخت کابینت از شما هزینه دریافت می کنند. اگر نیازمند تغییر دکوراسیون منزل یا دفتر خود هستید دست به کار شوید و خودتان راهنمای ساخت کابینت mdf را فرا بگیرید.

اولین قدم برای حرفه ای شدن در ساخت کابینت

اولین قدم برای دانستن مراحل ساخت کابینت mdf با کیفیت، شناخت کافی از mdf هاست. یک ورق بی کیفیت می‌تواند تمام زحمات شما را به باد دهد و تضمین کافی را در ماندگاری، دوام و زیبایی کار را به شما ندهد. دانستن نکات زیر می تواند اطلاعات کافی را به شما در خرید mdf با کیفیت بدهد.

Mdf ها از چه موادی تشکیل شده اند؟

Mdf ها را با الیاف چوبی اشتباه نگیرید! در واقع ورق‌های mdf از چسبانده شدن خرده الیاف چوب ها توسط ماده ی رزین در دما و فشار بسیار بالاست و تفاوتشان در ساخت با ورق های نئوپان در اینست که از ماده ی رزین در ساخت آنها به کار گرفته شده است؛ درحالی که نئوپان ها تنها خرده چوب هایی هستند که توسط پرس بهم چسبیده اند.

ویژگی هایی که باید در خرید mdf مد نظر داشته باشید.

برتری mdf ها نسبت به چوب های طبیعی در صاف و صیقلی بودن و روکش های آنهاست. همچنین آموزش ساخت کابینت mdf به مراتب راحت تر از ساخت کابینت با دیگر چوب هاست. عموما در مراحل ساخت کابینت mdf از ملامینه استفاده می کنیم اما اگر می خواهید چوب هایتان درخشندگی بالایی داشته باشند و دستتان در انتخاب روکش ها باز باشد از هایگلاس ها استفاده کنید هر چند باید هزینه ی بیشتر متقبل شوید.

در ذیل اطلاعات تکمیلی تر در مورد نوع، اندازه و ضخامت های mdf های گوناگون آمده است تا شما را در خرید بهتر ورق خود یاری کند.

  • ابعاد ورق ها
  • ضخامت ورق ها
  • نوع ورق ها

  مراحل ساخت کابینت

آموزش ساخت کابینت mdf بسیار ساده است. کافیست احتیاط و صبر لازم را در ساخت آن داشته باشید و نکات گفته شده در مراحل ساخت کابینت mdf را رعایت نمایید.

از کابینت خود چه انتظاری دارید؟

قبل از دانستن راهنمای ساخت کابینت mdf، شما باید ابتدا استانداردهای ساخت کابینت را بدانید و سپس طبق خواسته و میل خود آن‌ها را تغییر دهید.

عمق استاندارد یک کابینت ۶۰ سانتیمتر می‌باشد؛ این اندازه در حدیست که شما می توانید لپ تاپ خود را از طول آن به راحتی درون کابینت قرار دهید. ارتفاع استاندارد یک کابینت، ۹۰ سانتی متر است؛ به این ارتفاع حدود ۲۴ سانتی متر اضافه کنید، اندازه ی بدست آمده همان فاصله ی بین کابینت بالایی و پایینی فضای شماست. توجه داشته باشید که در ساخت کابینت mdf این اندازه می تواند با توجه به سقف محیط و ارتفاع کابینت شما تغییر کند. عرض هر کابینت می تواند از ۴۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر طراحی شود؛ اندازه های مورد استفاده عموم در ساخت کابینت mdf اکثرا ۴۰، ۵۰، ۵۵، ۶۰ سانتی متری می‌باشد.

قالب های کابینت خود را بسازید.

یک ورق mdf بردارید و با اره برش پنج قاب از ۱ سوم ورق خود در بیاورید. این قالب ها تنها قالب های پشتی، پایینی، بالایی و کناری کابینت شماست.

شما باید برای قاب های کناری، عمق و ارتفاع کابینت و برای قاب های پایینی و بالایی، عمق و عرض کابینت را در نظر بگیرید. حتما اندازه ضخامت هر قاب خود را از قاب های بالایی،پایینی و پشتی کم نمایید تا بعد از الحاق آن ها، اندازه ی اسکلت کابینت مورد نظر شما تغییر نکند.

قاب جلویی کابینت را با دقت بیشتر برش دهید.

تمامی قاب های کابینت جز قاب جلویی توجه بصری زیادی را جلب نمی کنند؛ پس نگران دیده شدن ضخامت ها یا اشکالات برش خود نباشید. اما برای قاب های جلویی شما باید دقت بیشتری در برش قالب داشته باشید و قاب ها باید به گونه ای اندازه گیری شده باشند که قاب جلویی برروی آن ها قرار گیرد. همچنین می توانید یک قاب بیشتر با همان اندازه ی قاب جلویی اما با ضخامت کمتر برای چسباندن بر روی قاب اصلی برش دهید تا پرداخت بهتری از قاب جلویی در ساخت کابینت mdf را داشته باشید.

اسکلت و بدنه های کابینت را بچسبانید.

چسباندن چوب ها فاکتوریست که حرفه ای شدن در آن زمان نسبتا بالایی می برد؛ تمیز بودن در چسباندن mdf ها باعث می شود در پایان کار توجه بیننده به تلاش شما در ساخت کابینت مثبت باشد؛ در غیر این صورت تمام مراحل ساخت کابینت mdf شما تحت تاثیر کثیف بودن الحاقات آن قرار می گیرد.

در چسباندن بدنه ی پشتی کابینت دقت کنید تا ورقه کاملا درون قالب پشتی محاط شود؛ عدم یکی نشدن اسکلات و بدنه تنها به خاطر تمیز بودن ورقه ها بعد از محکم کاری کابینت توسط میخ هاست.

اقدامات محکم کاری کابینت را انجام دهید.

قبل از نصب درهای کابینت به عنوان مرحله ی آخر راهنمای ساخت کابینت mdf، شما می بایست بست هایی را در گوشه های کابینت خود جهت محکم و ایمن شدن کابینت و راحتی الحاق ورق های طبقات کابینت خود، نصب کنید.

سپس جهت بالابردن ایمنی در نصب کابینت مخصوصا کابینت های دیواری، از زدن میخ غافل نشوید و به زدن چسب های مربوطه اکتفا نکنید. بعد از نصب می توانید درهای پرداخت شده ی خود را نصب نمایید. همچنین می توانید از الیاف طبیعی چوب برای طبیعی به نظر آمدن کابینت هایتان استفاده کنید؛ البته اگر آموزش ساخت کابینت mdf را برای ساخت یک ست از کابینت های آشپزخانه ی منزل خود مطالعه کرده اید، لزومی به انجام این کار نیست و تنها به وصل کردن الحاقات دیگر نظیر دستگیر بپردازید.

روش های زیادی برای ساخت کابینت وجود دارد که به زیباتر و باکیفیت شدن محصول شما کمک میکند اما در این مقاله سعی داشتیم ساده ترین راه‌ حل برلی ساخت کابینت mdf درون منزل خود را به شما آموزش دهیم.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک ساخت کابینت mdf مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد