ترفندهایی برای تغییر دکوراسیون کم هزینه

0

ترفندهایی برای تغییر دکوراسیون کم هزینه

ترفندهایی برای تغییر دکوراسیون کم هزینه : نزدیک نوروز است و خرج و مخارج شروع سال جدید اکثر افراد را به این فکر می‌اندازد که امسال تغییر دکوراسیون کم هزینه تری به نسبت سال‌های قبل داشته باشند. عید و جشن نوروز کاری به کار جیب ما شرایط اقتصادی ندارد و تا کمتر از یک ماه دیگر فرامی‌رسد و به هر حال باید خودمان را برای استقبال از بهار دلنشین و خانه مان برای استقبال از میهمانان نوروزی و دید و بازدیدها آماده کنیم. خانه تکانی که تمام می‌شود، تازه می‌بینیم نظافت و نظم از عهده همه آنچه انتظارش را داشتیم برنیامده و این خانه برای بهاری شدن نیازمند چیزهای دیگریست و دیگر زمان چندانی نداریم. امسال اما می‌توانید پیش پیش به فکر ترفندهای تغییر دکوراسیون کم هزینه باشید و خریدهای کوچک و ارزان دکوراسیون جذابتری داشته باشید.

تغییر دکوراسیون عناصر پارچه ای

ترفندهایی برای تغییر دکوراسیون کم هزینه : فرنگی ها اصطلاحی دارند به معنی «مبلمان نرم» منظور از مبلمان نرم، آن دسته از عناصر مبلمان هستند که ماهیتی نرم دارند! یعنی پارچه ای هستند. یکی از بهترین راه ها برای تغییر دکوراسیون کم هزینه و ارزان تعویض مبلمان نرم است. اگر خانه پر پنجره ای دارید، می توانید به فکر تعویض پرده یکی دو تا از اتاق ها و آشپزخانه باشید تا ببینید یک پرده چطور کل نما و منظر آن اتاق را عوض می کند. البته باید سعی کنید پرده ای انتخاب کنید که کاملا از نمونه قبلی اش متفاوت باشد.

همچنین تعویض رومبلی ها و ابر نشیمن و پشتی آن ها و اضافه کردن کوسن های جدید، تغییر روتختی و رومیزی ها و رانرها خریدهای نسبتا ارزانی هستند که از آنجا که سطح گسترده ای از اتاق را می پوشانند و درگیر می کنند می توانند به خوبی از پس تغییر دکوراسیون بربیایند. در مطالب خوگر پیشتر راجع به اصول تغییر دکوراسیون گفته ایم اما برای یادآوری حواستان باشد در انتخاب این عناصر سعی کنید وحدت ایجاد کنید. مثلا همه عناصر پارچه ای میتوانند تم رنگی یکسان و یا نزدیک به همدیگر داشته باشند، یا یک نقشمایه اصلی به شکل های مختلف رویشان تکرار شده باشد. با این کار تغییر کردنشان هم بیشتر به چشم می آید.

تکمیل دکوراسیون

گاهی کل دکوراسیون ما به یکی دو قطعه کلیدی نیاز دارد تا مشکلاتش رفع شود و دکوراسیون کاملی به نظر بیاید. یک آویز لباس در ورودی، آباژوری جذاب، یک قالیچه در فضای خالی بین اتاق ها، چند میز عسلی، یک شلف دیواری یا باکس، دو مبل تک که می توانند به ست مبلمان اضافه شوند، می توانند به کم خرج ترین حالت ممکن دکوراسیون شما را تغییر دهند. البته در این بین از پاف ها هم نباید غافل شد. پاف ها که امروز راه خودشان را خوب به دکوراسیون خانه ها باز کرده اند قطعات بسیار کارآمدی هستند، اگر برای میهمانان نوروزی جای نشستن کم دارید، اگر میز کم دارید، اگر عنصر زیبا و مدرن چشمگیر کم دارید، اگر به دنبال اضافه کردن یک فضای نگه داری مثل کمد و کشو در اتاق نشیمن هستید، پاف ها آنچه می خواهید همه را یکجا در خود جا داده اند.

تزئینات

ترفندهایی برای تغییر دکوراسیون کم هزینه : در ادامه کمپین#خانه_نو_کن بیشتر از راه های آسان و البته خلاقانه تزئین خانه برای جشن نوروز خواهیم گفت. اما به جز تزئیناتی که مختص عید است، بد نیست به فکر ایده های دیگری هم باشید. همه ما در خانه مان تابلوهای هنری مثل نقاشی، عکس، اشیاء نوستالژیک و دکوری داریم که برایمان عزیزند و یا آنقدر روی دیوار و داخل ویترین بوده که نمی توانیم جای خالی شان را ببینیم. امسال حداقل برای این دو هفته اول سال همه این اشیاء را از اتاق نشیمن بردارید، بسته بندی کنید و داخل جعبه قرار دهید و بگذارید در انبار. اول اینکه می بینید دکوراسیون نسبتا ساده ای که از هر جایش یک عنصر کوچک به خانه سرک نکشد هم چندان بد نیست، دوم اینکه می توانید به جای چنین مجموعه هایی یکی دو اثر جدید را به خانه بیاورید و ذهنتان باز می شود برای فکر کردن به اینکه به جای این تابلو نقاشی ارزشمند و خاطره انگیز اما قدیمی چه تابلو امروزی و متفاوتی را می توانید نصب کنید و به راحتی تغییر دکوراسیون کم هزینه ای داشته باشید.

شخصی سازی دکوراسیون

سعی کنید در تغییر دکوراسیون امسال شخصی سازی را در نظر بگیرید. دیگر گذشت آن زمان که رقابت دکوراسیون هایی برپا بود که همه مطابق مد پیش می رفتند و مبلمان خانه شما به کسانی که به دید و بازدیدشان می رفتید همه شبیه به هم و مطابق مد سال بودند. شخصی سازی کم هزینه را می توان در مواردی که بالا ذکر آن رفت به کار ببندید. مثلا اگر از سینه چاکان و علاقه مندان به پاریس هستید- که امروزه تعدادشان هم کم نیست- طرح برج ایفل را روی روتختی، ساعت، رومیزی ها و پرده های اتاق خواب تکثیر کنید. یا یکی از المان ها منطقه تان را دکوراسیون اتاق نشیمن به کار ببرید. ظروف فیروزه ای که روی شلف چیده اید، حتما با رومیزی به همین رنگ و کوسن هایی با خوشنویسی نستعلیق، حس و حال اصالت یک نیشابوری را به میهمانان منتقل خواهد کرد.

دکوراسیون مهمان نواز!

ترفندهایی برای تغییر دکوراسیون کم هزینه : برای اینکه خانه مهمان نوازی داشته باشید؛ پیش از هر چیز باید حواستان به ورود مهمان باشد، آیفون به درستی کار می کند؟ نمای خانه رو به راه است؟ ورودی خانه چطور؟ اگر خانه تان ورودی ندارد، با یک میز کنسول و یک کمد چندکاره که هم جاکفشی و هم جالباسی مناسبی دارد، میتوانید یک ورودی خوش آمد گو داشته باشید. رنگ های گرم و روشن و بافت های متنوع از دیگر مواردی هستند که حسی از صمیمیت و خودمانی بودن را به میهمانان منتقل می کند. پس در انتخاب کوسن ها، می توانید به یک طرح بسنده نکنید و چند پارچه با بافت ها و طرح های مختلف را امتحان کنید. می توانید نمای یکی از دیوارها را با نماکاری های سنگی و آجری یا دیوارپوش ها و کاغذدیواری های بافت دارید تغییر دهید. تعویض کلید-پریزها، دستگیره درها و دستگیره کمدها و کابینتها از دیگر تغییرات کم هزینه اما محسوس است.

متفاوت و بهاری باشید

ترفندهایی برای تغییر دکوراسیون کم هزینه : تغییر نمای یکی از دیوارهای خانه هم میتواند کم هزینه باشد. رنگ کردن کل خانه ممکن است هزینه بر باشد اما میتوانید یکی از دیوارها که در انتخاب چندانی با دیگر دیوارها نیست را انتخاب کنید و به صورت آمبره یا سامبره نقاشی کنید تا تغییر دکوراسیون کم هزینه ای داشته باشید. رنگ آمیزی را می توانید برای برخی عناصر دکوراسیون مثل میزها هم امتحان کنید. برای بهاری شدن گلدان و گل را حتما جدی بگیرید. گلدان های گیاهان سبز کوچک و بزرگ که حتما باید گوشه ای از خانه نظاره گر بهار باشند، اما گلدان هایی هم برای دکوراسیون میزهای پذیرایی، میز نهارخوری، اپن آشپزخانه آماده کنید تا در روزهای نوزایی طبیعت بتوانید با گل های تازه رنگ و عطر واقعی طبیعت را جاری کند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد