کدام چوب برای مبل بهتر است

0

کدام چوب برای مبل بهتر است ذهن بسیاری از خریداران مبل را مشغول کرده است که با مطالعه این مقاله پی خواهید برد که کدام چوب برای مبل بهتر است.

کدام چوب برای مبل بهتر است

چوب مبل یکی از مهمترین مواردی است که در هنگام خرید حتما باید به آن توجه شود حتما باید چوبی را برای مبل خود انتخاب کنید که مقاومت کافی و در عین حال زیبایی کامل داشته باشد. در ادامه به سوال کدام چوب برای مبل بهتر است به صورت مختصر توضیح داده شده است :

چوب مبل

چوب یک مبل پایه و اساس مبل را تشکیل می دهد و مهم ترین بخش مبل را چوب آن تشکیل می دهد. یکی از سوالاتی که حتما ذهن خریداران مبل را درگیر می کند این است که کدام چوب برای مبل بهتر است در این مقاله به معرفی انواع چوب مبلمان پرداخته ایم. با مطالعه این مقاله خواهید فهمید که کدام چوب برای مبل بهتر است.

چوب یک مبل باید از چوبی تهیه شود که مقاومت کافی در برابر فشار وارده را داشته باشد و دیرتر فرسوده شود تا مبل ماندگاری بیشتری داشته باشد. از عواملی که باعث فرسوده شدن چوب مبلمان می شود حشره های چوب خوار را می توان نام برد به همین دلیل باید چوبی را انتخاب کنید تا بیشترین مقاومت در برابر این حشرات چوب خوار را داشته باشد. همچنین جنس چوب باید به گونه ای باشد که تراش های روی چوب به بهترین شکل انجام شود و چوب حالت پذیر باشد تا بتوان طرح های خواسته شده را بر روی آن حکاکی کرد.

انواع چوب مبل

چوب های مورد استفاده در صنعت مبل سازی انواع مختلفی دارند که به دو دسته ایرانی و خارجی تقسیم می شوند. در پاسخ به این سوال که کدام چوب برای مبل بهتر است باید بگوییم که چوب های ایرانی کیفیت بسیار خوبی داشته اند و به همین دلیل مورد استفاده بسیاری از مبل سازان قرار گرفته اند. از جمله چوب هایی که در صنعت مبل سازی از آنها استفاده می شود می توان به چوب های گردو، راش، توسکا، ملچ، افرا، روسی، بلوط، آبنوس، چنار اشاره کرد. که همگی در صنعت مبل سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

همگی این چوب ها امکان طرح گرفتن به بهترین شکل را دارند و در برابر وزن وارده نیز مقاوم هستند. در انتخاب چوب مبل باید دقت لازم را به عمل آورد چرا که در صورت انتخاب چوب نامناسب امکان فرسوده شدن زود هنگام مبل وجود خواهد داشته و باعث لق شدن مبل شما می گردد. در ادامه به سوال کدام چوب برای مبل بهتر است پاسخ داده شده است.

بهترین چوب برای مبل

همانگونه که در بخش قبل به آن اشاره شد پاسخ به سوال کدام چوب برای مبل بهتر است را به آسانی نمی توان ذکر کرد چرا که هر یک از چوب های ذکر شده خاصیت های مخصوص به خود را داشته و مزایای مخصوص به خود را دارند اما می توان گفت که کدام چوب برای مبل بهتر است تا مبلی شیک یا مقاوم داشته باشیم. چوب گردو یکی از بهترین چوب ها از نظر ماست چرا که حشره های چوبخوار به دلیل مزه تلخ چوب هرگز آن را فرسوده نخواهند کرد و ماندگاری طولانی خواهد داشت.

همچنین قدرت چوب به گونه ای است که امکان تحمل فشار بیشتری نسبت به دیگر موارد داشته است. همچنین از دیگر مواردی که در پاسخ به سوال کدام چوب برای مبل بهتر است می توان ذکر کرد که چوب روسی به دلیل رنگ سفید و بافت یکنواخت آن مورد توجه بسیاری از شرکت های مبل سازی قرار می گیرد چرا که این چوب بدون منافذ بوده و این امر امکان سمباده خوری و میخ زنی را به بهترین صورت تبدیل کرده است.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک کدام چوب برای مبل بهتر است مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد