رنگ حرفه ای برای یک اتاق خواب مدرن و متفاوت

0

رنگ حرفه ای برای یک اتاق خواب مدرن و متفاوت

رنگ حرفه ای برای یک اتاق خواب مدرن : شخصی‌ترین مکان در هر خانه بدون شک اتاق خواب است. جایی که می‌توانید با وسایل، چیدمان و رنگ آن بخش بزرگی از درونیات و علایق خود را به اشتراک بگذارید. اما برای داشتن یک اتاق خواب مدرن و فوق العاده فقط بهره بردن از علایق شخصی‌تان نمی‌تواند جوابگو باشد. چنانچه در فکر داشتن یک اتاق خواب مدرن و متفاوت هستید دانستن نکاتی نظیر شناخت و همنشینی رنگ‌ها در وسایل اتاق کمک بسیاری به شما خواهد کرد. به همین منظور در این مطلب قصد داریم تا با معرفی دوازده پالت رنگ حرفه‌ای، راز طراحی و اجرای یک اتاق خواب مدرن را با شما به اشتراک بگذاریم.

۱.یک ترکیب زنانه و جذاب

چیزی که این پالت را جالب توجه می‌کند این است که مانند یک کیت آرایشی ا‌ست که کمی از هر رنگ را در خود دارد. برای استفاده از این پالت می‌توان رنگ‌های به کار رفته در بالش‌ها را در تناسب با یک تابلوی هنری قرار داد. تصویر نهایی این اتاق، زنانه در عین حال گرم و نورانی خواهد بود. علاوه بر این می‌توان با یک پاتختی طوسی رنگ، یک گیاه سبز و استفاده از خز طبیعی چیدمانی زیبا و ارزشمند ایجاد کرد.

۲.اتاق شکلاتی شاد

رنگ حرفه ای برای یک اتاق خواب مدرن : اگر به دنبال یک اتاق خواب مدرن، پر حرارت و مملوء از انرژی هستید اتاقی به رنگ شکلاتی شما را شگفت‌زده خواهد کرد. انتخاب کفپوش، میز و تخت خوابی به رنگ شکلاتی چندان کار مشکلی به نظر نمی رسد اما برای افزودن نور به این اتاق باید کمی از رنگ‌های شادتر نظیر سفید و قرمز استفاده کنید یعنی همان رنگ‌های که در طراحی پوست شکلات نیز استفاده می شود و جذابیت آن را بیشتر می کند. بی شک وجود رنگ قرمز در میان طیف قهوه ای و شکلاتی می‌تواند به شکل چشمگیری خودنمایی کند.

۳.رنگ‌بندی جسور و زیبا

سورمه‌ای کردن رنگ دیوار اتاق یک فضای جسورانه و پرماجرا را به وجود می‌آورد. اما این ترکیب تیره نیازمند یک رنگ ملایمتر است که آرامش و گرمای اتاق را حفظ کند. استفاده از رنگ های ملایمی نظیر صورتی و سبزآبی می‌تواند به این اتاق خواب مدرن کمی نور و تعادل ببخشد و مکانی دل انگیز بوجود آورد. همچنین وجود یک میز و صندلی چوبی نیز این مجموعه را تکمیل خواهد کرد.

۴.مجموعه‌ای از رنگ‌های آرام

هم‌نشینی رنگ‌های کرم، بژ، نسکافه‌ای درخشش بی نظیری به اتاق خواب می‌دهد. این رنگ‌ها نه تنها فوق‌العاده جذاب هستند بلکه فضای لوکس و چشم‌نوازی به اتاق خواهند داد. استفاده از یک لوستر با سنگ‌های درخشان در کنار وسایل زینتی براق برای داشتن یک اتاق خواب مدرن و خیره‌کننده انتخاب فوق‌العاده‌ای‌ است.

۵.خاکستری، نقره‌ای با کمی بنفش

چنانچه علاقه دارید اتاق خواب یک رنگ‌بندی سنگین، جذاب و تاثیرگذار داشته باشد استفاده از رنگ‌ خاکستری می‌تواند شما را به این هدف نزدیک‌تر کند. اما رنگ خاکستری تنها عنصر کافی برای این کار نخواهد بود. از این رو بهتر است رنگ خاکستری را در کنار چند طیف متفاوت از بنفش قرار دهید. استفاده به جا و کافی از رنگ بنفش در کنار خاکستری موجب افزایش شادی و زیبایی اتاق خواب می‌شود. در عین حال به کارگیری چند وسیله‌ی کوچک براق مانند یک پاتختی نقره‌ای نیز فضایی لوکس و رسمی تری به اتاق خواب شما می‌بخشد.

۶.رنگ‌های سرد اما دل‌انگیز

به دلیل خنثی بودن دو رنگ سفید و خاکستری می‌توان این رنگ‌ها را زمینه‌ی خوبی برای جلوه‌کردن رنگ‌های دیگر دانست. دو رنگی که می‌توانند در میان سفید و خاکستری خوب به چشم بیایند سبز بسیار روشن و طلایی هستند که در وسایلی نظیر آباژور، روتختی و رو بالشی می توان از آنها استفاده کرد.

۷.ساتن بنفش برای یک اتاق هیجان انگیز

رنگ حرفه ای برای یک اتاق خواب مدرن : یک دکوراسیون خیره کننده نیز می‌تواند انتخاب مناسبی برای اتاق خواب باشد. استفاده از رنگ بنفش در اتاق خواب توجه افراد را به خود جلب می‌کند. علاوه بر این اگر کف‌پوش چوبی و رنگ استخوانی در کنار بنفش قرار بگیرد موجب گیرایی بیشتر رنگ بنفش می‌شود. همچنین برای ایجاد تعادل در رنگ‌ها می‌توان از طیف تلخ یا روشن تری از بنفش نیز در دکوراسیون اتاق خواب استفاده کرد.

۸.پوشش زمستانی گرم، خاکستری و زرد

نگران کنار گذاشتن دکوراسیون سنتی نباشید. استفاده از رنگ‌ها و ترکیب‌های متنوع تجربه‌ی جدیدی برای شما به وجود خواهد آورد. استفاده از رنگ سورمه‌ای و خاکستری به هیچ عنوان شما را خسته نمی‌کند با این حال اضافه کردن رنگ زرد به این ترکیب جذابیت بیشتری خواهد داد. اما بهتر است رنگ زرد را به تنها یک شئ اختصاص ندهید و سعی کنید با استفاده از قاب عکس طلایی و یا یک وسیله‌ی کوچک تزئینی زرد رنگ شکل بهتری از این رنگ را در اتاق خواب به نمایش بگذارید.

۹.یک اتاق ساده و آرام با رنگ صورتی

بسیاری از دختر‌ بچه‌ها رویای داشتن یک اتاق خواب صورتی رنگ را دارند. بزرگ شدن دلیل خوبی برای کنار گذاشتن رنگ صورتی نیست. اگرچه یافتن یک طیف صورتی زیبا و مناسب کار پیچیده‌ای به نظر می‌رسد اما در نهایت این ترکیب، زنانه و زیبا خواهد بود. استفاده از رنگ های بژ، سفید، کرم و گلبهی نیز در کنار هم می‌تواند اتاق را به فضایی روشن و آرام تبدیل کند.

۱۰.یک ترکیب مینیمالیستی

رنگ های سبز و دودی در کنار هم می‌توانند ترکیبی زیبا و دوستانه بوجود بیاورند. علاوه بر این می‌توان با این ترکیب ثابت کرد سبک‌های مینیمالیستی کاربرد دارند. انتخاب رنگ سبز برای دیوار در کنار رنگ دودی سایر وسایل از قبیل پاتختی و موکت یک ترکیب هماهنگ را برای اتاق خواب ایجاد می کند. همچنین استفاده از رنگ سفید در تخت خواب نیز موجب افزایش روشنایی و تعادل بیشتر فضای اتاق خواب می شود.

۱۱.دیوار‌های آبی رنگ

رنگ حرفه ای برای یک اتاق خواب مدرن : رنگ آبی برای دیوار‌ها انتخاب فوق‌العاده‌ای‌ است اما باید توجه داشته باشید که این رنگ بیشتر مناسب اتاق‌های بزرگ است. استفاده از یک سقف سفید با تراشکاری‌های هنرمندانه در زیبایی و حفظ نور اتاق خواب موثر است. کف پوش و لوازم تیره نیز زمینه‌ی زیبایی برای اتاق خواب فراهم می‌کند. علاوه بر این استفاده از ملافه های سفید و تابلوهای بزرگ و روشن روی این دیوار‌های تیره خیره کننده است.

۱۲.رنگ‌بندی سرد و دلخواه

رنگ حرفه ای برای یک اتاق خواب مدرن : استفاده از آبی روشن، بژ و سفید یک ترکیب کودکانه و در عین حال زیبا است. با استفاده از رنگ‌های کرم و گلبهی نسبتا تیره می‌توان در کنار رنگ‌های سرد آبی و سفید به یک ترکیب گرم و دلنشین دست پیدا کرد. استفاده از کوسن‌های گلدار بر روی تخت خواب در کنار سادگی سایر وسایل و بافت‌ها ظرافت خاصی به اتاق خواب می‌بخشد. این ترکیب برای اتاق خواب یک ترکیب معصوم و کودکانه به نظر می‌رسد اما نتیجه‌ی کار اتاقی آرام، زیبا و دلچسب خواهد بود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد