درب چوبی ژاپنی

0

اگر به فکر طراحی خانه خود به سبک ساده و شیک ژاپنی هستید باید به فکر خرید درب چوبی ژاپنی باشید. به درب چوبی ژاپنی شوجی می گویند که بسیار زیباست.

آشنایی با درب چوبی ژاپنی و خرید آن

از آنجا که هزینه مسکن در کشور ژاپن بالا است خانه های این کشور اغلب کوچک هستند در نتیجه برای طراحی خانه های آنها هر سانتی متر هم اهمیت دارد. درب چوبی ژاپنی که به آن شوجی می گویند به عنوان یکی از عناصر اولیه طراحی ژاپنی محسوب می شود.

اغلب این درب ها برای این که فضای کمتری را اشغال کنند به صورت کشویی ساخته می شوند. برعکس درب های معمولی درب چوبی ژاپنی به صورت افقی حرکت می کند تا فضای بیشتری برای دیوارها ذخیره شود. اما این درب ها انواع مختلفی دارند یک ویژگی مشترک بین آنها نوع طراحی درب ها است به صورتی که کاغذ مات نرم در درون یک چارچوب می باشد.

درب چوبی ژاپنی نمونه ایده آل برای محیط کم نور:

یکی از ویژگی های اصلی این درب ها این است که به صورت مات طراحی می شوند در نتیجه مانع ورود نور به داخل می شوند. این درب ها در معماری قدیمی ژاپنی به عنوان وسیله ای برای تقسیم راهرو و اتاق ها استفاده بودند و بیشتر از کاغذ سنتی ژاپنی برای طراحی آنها استفاده می شود که زیبایی خاصی با طراحی مینیاتوری به فضای داخلی خانه می دهد.

درب شوجی به دو صورت اسلایدی یا کشویی طراحی می شود که هر کدام از آنها برای فضای خاصی از منازل استفاده می شوند. این درب ها ساخته شده از کاغذ های یه ظاهر شفافی هستند اما در واقع به صورت کدر مانع از ورود نور به داخل منزل می شوند.

درب چوبی ژاپنی

درب چوبی ژاپنی بیشتر به دو صورت طراحی می شود یا درب های هستند که به صورت اسلایدی باز و بسته می شوند و یا درب هایی هستند که به صورت کشویی هستند. برای خانه های که فضای خیلی کمی دارند درب های کشویی می تواند انتخاب هوشمندانه تری باشد اما مکان هایی که فضای کافی برای گردش درب حول لولا دارند می توانند از درب چوبی ژاپنی اسلایدی استفاده کنند.

طراحی های که بر روی این درب ها انجام می شود در درب های اسلایدی بیشتر است. در گذشته از شوجی برای تقسیم فضای خانه هم استفاده می شده است. درب های اسلایدی هم نقاشی ها و هم نوع ورقه ای که استفاده می کنید می تواند طرح های بیشتری داشته باشد در ضمن شوجی هایی که به صورت اسلایدی طراحی می شوند می توانید در مواقع لزوم آنها را باز کنید تا نور به داخل خانه بیایید و دوباره در مواقع لزوم آنها را ببندید.

آیتم های بی نظیری مثل صفحات مشبک و فریم هایی برای این نوع درب در نظر گرفته شده است که مختص به سبک ژاپنی می باشد. متریالی که برای این درب ها استفاده می شود از نوع درخت کاج؛ افرا و سرو می باشد که بسیار محکم هستند ولی در عین حال طراحی آنها بسیار ظریف است.

خرید اینترنتی درب چوبی ژاپنی

اگر قصد خرید درب چوبی ژاپنی را برای منزل خود دارید باید در ابتدا راهنمای خرید درب چوبی ژاپنی را مطالعه کنید. برای هر فضا و دکوراسیون خاص باید طرح خاصی از این درب ها را به کار ببرید که تناسب دکوراسیون منزل حفظ شود. راهنمای خرید اینترنتی به شما کمک می کند که درب مورد نظر خود را به سادگی انتخاب کنید و تنها با فشردن یک کلید محصول مورد نظر خود را با کمترین هزینه به صورت آنلاین خریداری کنید.

فروشگاه بی تو بی به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی این امکان را به شما می دهد که محصول مورد نظر خود را به راحتی بدون اتلاف وقت در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک درب چوبی ژاپنی مراجعه کنید.

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد