ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب یک پسر نوجوان

0

ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب یک پسر نوجوان

ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب یک پسر نوجوان : این بار نوبت پسران نوجوان است که اتاق خواب زیباتری داشته باشند. بسیاری از ما تصور روشنی از دکوراسیون اتاق خواب پسرانه نداریم. از نگاه ما تنوع رنگ‌ها و لوازم دکوراتیو مورد علاقه پسران کمتر از دختران است و در نتیجه خلق یک دکوراسیون خلاقانه نیز در اتاق پسران سخت‌تر به نظر می‌رسد؛ اما آیا واقعاً این موضوع درست است؟ به نظر می‌رسد که این مورد چندان صحیح نیست و می‌توان با نگاهی متفاوت طرح‌های جالب توجهی در اتاق پسران جوان اجرا کرد. ما نیز امروز ۸ آبان ماه به مناسب روز نوجوان تصمیم گرفتیم تا ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب پسران نوجوان را به شما ارائه دهیم.

اگر نخستین باری که به همراه پسر خود به چیدمان خانه مشغول شدید را به یاد آورید، بی‌شک تائید می‌کنید که پسران نوجوان به‌سختی از محیط اطراف خود و دکوراسیون آن راضی می‌شوند. این مسئله بیشتر ریشه در نوع نگرش آنها به مقوله زیبایی دارد. آنها زیبایی را نه در رنگ‌ها و شکل‌ها که بیشتر در انطباق با تخیل و آرزوهای خود می‌بینند.

 ترکیب رنگ های طبیعی

پسران معمولا در مقایسه با دختران با طبیعت سازگاری بیشتری دارند و از این رو دکوراسیون‌هایی که در آنها از چوب‌هایی با روکش طبیعی استفاده شده باشد را نیز بیشتر می‌پسندند. البته برای جلوگیری از سنگین شدن فضای اتاق باید قهوه‌ای را با یک رنگ دیگر ترکیب کرد و در این بین چه رنگی بهتر از رنگ آبی که در طبیعت نیز در کنار رنگ قهوه‌ای دیده می‌شود؟

اتاق خوابی به رنگ‌های روشن

ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب یک پسر نوجوان : برخلاف آنچه اغلب ما تصور می‌کنیم بسیاری از پسران نوجوان با تنوع رنگ‌های روشن و شادی بخش مشکلی ندارند. به‌عنوان مثال ترکیبی از رنگ‌های شاد مثل سبز و آبی و نارنجی به همراه سفید می‌تواند برای پسران نوجوان بسیار جذاب باشد. افزون بر این، استفاده از نمادهای مورد علاقه پسران به شکل تزئینات دیوار و قفسه‌ها می‌تواند علاقه‌مندی و تعلق آنان به فضا را بیشتر کند.

تخیل کلید گمشده دکوراسیون اتاق خواب پسران نوجوان

تخیل یکی از مشخصه‌های ذاتی بیشتر پسران نوجوان است که اغلب از سوی والدین نادیده گرفته می‌شود. آنها ساعت‌ها به کتابی که خوانده‌اند و فیلم‌هایی که تماشا کرده‌اند فکر می‌کنند و تصاویری که آنها را بیشتر به فکر فرو برد را دوست دارند. از این رو، دکوراسیون‌هایی که در آنها تصاویر علمی و تخیلی مانند سفینه‌ها یا کرات آسمانی به کار رفته باشد می‌تواند برای پسران نوجوان جذاب و جالب توجه باشد. این طرح‌ها حتی می‌توانند بر روی بالش یا پتوی آنها نیز به کار روند. حسن این کار تقویت خلاقیت و تشویق آنها به پیگیری رویاهایشان است.

استفاده از رنگ‌های گرم

این باور که همه پسران بیشتر به رنگ‌های سرد نظیر آبی علاقه دارند اشتباه است. پسران زیادی را می‌توان یافت که از رنگ‌های گرمی نظیر قرمز و نارنجی استقبال می‌کنند؛ بنابراین می‌توان در دکوراسیون اتاق خواب آنها نیز از این موضوع بهره برد و ترکیبی از رنگ‌های گرم را در اتاق استفاده کرد.  همچنین به منظور اجتناب از شلوغی، کوچک شدن فضای اتاق و ایجاد تعادل بهتر است رنگ زمینه اتاق یک رنگ خنثی نظیر مشکی، خاکستری یا سفید باشد.

یک دکوراسیون ورزشی

ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب یک پسر نوجوان : پسران در دوره نوجوانی اغلب به ورزش کردن آن هم به طور حرفه‌ای تمایل زیادی نشان می‌دهند. آنها حتی اگر توان یا فرصت این کار را نداشته باشند اما دوست دارند در محیط اطراف خود نشانه‌هایی از یک زندگی ورزشی را داشته باشند. اگر به سال‌ها قبل بازگردیم احتمالاً به یاد دارید که پسرها پوستر بازیکنان مورد علاقه خود را به دیوار می‌چسباندند و کارت‌های بازی را بیشتر از جان خود دوست داشتند. با وجود گذشت سال‌ها روحیات پسران نوجوان تغییری نکرده است. از این رو می‌توان در دکوراسیون اتاق خواب آنها فضایی را برای قرار دادن لوازم ورزشی و حتی مبلمان الهام گرفته شده از این وسایل اختصاص داد.

دکوراسیون کارتونی در اتاق خواب پسران نوجوان

اگر فرزند شما به نقاشی، تصاویر گرافیکی و یا حتی کارتون و انیمیشن علاقه نشان می‌دهد، استفاده از طرح‌های گرافیکی در دکوراسیون اتاق خواب می‌تواند یک راه هوشمندانه برای تقویت استعداد و علاقه او باشد. این تصاویر که اغلب از رنگ‌های شادی برخوردارند علاوه بر زیبایی اتاق خواب به خیال‌پردازی و خلاقیت نوجوان و رشد فکری او نیز کمک می‌کند.

دکوراسیون اتاق خواب برای پسران علاقه‌مندبه موسیقی

ما موسیقی را با گوش می‌شنویم اما اجازه دهید فرزندان نوجوانتان، علاقه خود به موسیقی با جلوه‌های بصری در دکوراسیون اتاق خواب خود نیز به نمایش بگذارند. نصب تصاویر آلات موسیقی و حتی قرار دادن آنها در دکوراسیون اتاق خواب یک ایده ساده برای جلب رضایت پسران نوجوان خواهد بود.

استفاده بهینه از اتاق خواب کوچک

اگر تصور می‌کنید که یک اتاق خواب کوچک فرصتی برای خلق یک دکوراسیون زیبا به شما نمی‌دهد سخت در اشتباهید. در فضاهای کوچک ارتفاع بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. از این رو، در اتاق خواب های کوچک می‌تواند از تخت‌های دو طبقه یا قفسه‌ها و باکس‌های دیواری استفاده کنید. فضای زیر تخت‌ها نیز مکان مناسبی برای قرار دادن میز تحریر یا کتابخانه خواهد بود. جالب آنکه پسران نوجوان به سبب علاقه زیاد به ارتفاع از این گونه دکوراسیون‌ها استقبال هم می‌کنند و به اتاق خواب خود دلبسته‌تر می‌شوند.

دکوراسیون اتاق خواب برای پسران علاقه‌مند مسائل علمی

ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب یک پسر نوجوان : هستند پسران نوجوانی که به مسائل علمی نظیر ستاره‌شناسی، پزشکی، هوا و فضا و شاخه‌های مهندسی از سنین پایین علاقه نشان می‌دهند. آنها دوست دارند در طول روز دائماً با موضوعاتی از این دست تعامل داشته باشند و برای این منظور چه راهی بهتر از طراحی دکوراسیون با الهام از علوم مورد علاقه آنها؟ دیوارها، کفپوش‌ها و حتی ملحفه، پتو و روبالشی همگی می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. به این منظور کافی است تصاویر مربوط به شاخه مورد علاقه آنها را در غالب کاغذ دیواری، قاب عکس، آلبوم‌های بزرگ یا اسباب‌بازی در دکوراسیون اتاق خواب آنها قرار دهید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد