از تخت خواب‌های قابل تنظیم چه می‌دانید؟

0

از تخت خواب‌های قابل تنظیم چه می‌دانید؟

از تخت خواب‌های قابل تنظیم چه می‌دانید؟ آیا تاکنون از تخت خواب قابل تنظیم و ویژگی‌های آن چیزی شنیده‌اید؟ احتمالاً برای شما نیز پیش آمده که با کمردرد و ناراحتی عضلات از تخت خواب خود جدا شوید، این ناراحتی‌ها علاوه بر آسیب‌های جسمی بر شرایط روحی ما نیز اثر می‌گذارند و فعالیت‌های روزانه ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. بسیاری از ما از شرایط نامناسب تشک و تخت خواب خود گلایه داریم و آن را عامل بی‌خوابی و دردهای عضلانی روزمره خود می‌دانیم. از این رو همواره به دنبال یک راه‌حل اساسی برای این معضل هستیم.

از تخت خواب‌های قابل تنظیم چه می‌دانید؟ شاید عبارت تخت خواب قابل تنظیم چندان برای شما ملموس نباشد اما به‌طور حتم نمونه‌هایی از آن را به چشم دیده‌اید. نزدیک به نیم قرن است که از تولید اولین نمونه‌های تخت خواب الکتریکی یا تخت خواب قابل تنظیم می‌گذرد. این محصول تا سال‌ها تنها در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت و امکان ایجاد انحنا درتشکرا فراهم می‌کرد؛ اما پس از گذشت یک دهه طراحان مبلمان خانگی دریافتند که انسان‌های معمولی نیز همچون بیماران با مشکلات زیادی در هنگام خواب دست و پنجه نرم می‌کنند و تخت خواب‌های قابل تنظیم می‌تواند راه‌حلی برای بخش زیادی از این معضلات باشد.

 از مبلمان تبدیلی چه می‌دانید؟

تخت خواب قابل تنظیم توسط یک ریموت کنترل امکان تنظیم شیب تشک چه در قسمت بالایی و چه پایینی را برای کاربران فراهم می‌کند. کنترل این دو قسمت توسط موتورهای الکتریکی مجزا انجام می‌گیرد بنابراین می‌توان هر بخش را به‌طور جداگانه تنظیم نمود.

تصویر فوق عملکرد یک تخت خواب قابل تنظیم در شرایط مختلف را نشان می‌دهد. همان‌گونه که مشخص است بخش‌های بالایی و پایینی به دو شکل متفاوت و منطبق با حرکت مفاصل کمر و پاها تغییر می‌کند. همچنین برخی از این تخت خواب‌ها از تنظیمات ویژه‌ای در هنگام تماشای تلویزیون یا ماساژ برخوردارند.

مزایای تخت خواب قابل تنظیم

از تخت خواب‌های قابل تنظیم چه می‌دانید؟ تخت خواب‌های قابل تنظیم در مقایسه با مدل‌های معمولی هم از مزایای بیشتری برخوردارند و هم معایبی به همراه دارند.

راحتی بیشتر: همان‌طور که انتظار می‌رود تخت خواب قابل تنظیم دارای راحتی و پشتیبانی فوق‌العاده در بخش‌های مختلف بدن است. این محصول برای کسانی که خوابیدن به صورت صاف بر روی تخت‌های معمولی موجب تشدید دردهایشان می‌شود یک گزینه ایده آل محسوب می‌شود.

تنظیم آسان: کنترل و تغییر وضعیت در تخت خواب قابل تنظیم به راحت‌ترین شکل ممکن صورت می‌گیرد. این تخت خواب‌ها معمولاً از یک ریموت کنترل با کارکردی ساده برخوردارند که به افراد کمک می‌کند تا بدون نیاز به دیگران راحت‌ترین وضعیت را برای قسمت‌های مختلف تخت ایجاد کنند.

جاذبه صفر: اگر چه این اصطلاح (Zero gravity) به‌طور کامل صحیح نیست و به هیچ عنوان نمی‌تواند وجود داشته باشد اما در تخت خواب‌های قابل تنظیم جاذبه صفر یا Zero gravity به وضعیتی گفته می‌شود که کمترین فشار را به بدن وارد می‌کند. در واقع به دلیل فرم اسکلت و ستون مهره‌های بدن انسان، حالت کاملاً صاف و افقی نمی‌تواند بهترین وضعیت برای خوابیدن باشد. بلکه باید اندکی انحنا در قسمت پشت ران و ساق پا و بالای کمر و سر ایجاد شود.

معایب تخت خواب قابل تنظیم

قیمت: طبیعی است که تخت خوابی با این امکانات از قیمت بسیار بالاتری نسبت به یک تخت معمولی برخوردار باشد. از این رو، خرید یک تخت خواب قابل تنظیم برای بسیاری از مردم امکان پذیر نیست.

زیبایی کمتر: در مقایسه با تخت خواب‌های معمولی که از تنوع بسیار بالایی برخوردارند، تخت خواب‌های قابل تنظیم تقریباً شکلی شبیه به هم دارند و بسیار ساده هستند؛ بنابراین، ممکن است برخی خریداران که به دکوراسیون منزل خود اهمیت زیادی می‌دهند تمایل چندانی به خرید یک محصول ساده نداشته باشند.

مکانیک: به‌طور کلی دستگاه‌هایی که به‌وسیله قطعات مکانیکی و الکتریکی کنترل می‌شوند بسیار حساس هستند و در صورت استفاده نادرست ممکن است آسیب ببینند؛ بنابراین بهتر است که این تخت خواب‌ها با ضمانت‌نامه‌های معتبر و طولانی مدت خریداری شوند.

انواع تخت خواب‌های قابل تنظیم

از تخت خواب‌های قابل تنظیم چه می‌دانید؟ تخت خواب‌های قابل تنظیم انواع مختلفی دارد و سؤال اینجاست که کدام‌یک از آنها می‌تواند بهترین گزینه باشد؟ شاید در پاسخ بتوان گفت که بهترین تخت خواب قابل تنظیم باید قابلیت خمیدگی در بخش سر و پا تا زاویه بیش از ۷۰ درجه را داشته باشد. با این وصف، انعطاف‌پذیری و دوام دو معیار مهم در هنگام خرید این تخت خواب‌ها هستند.

از تخت خواب‌های قابل تنظیم چه می‌دانید؟ تشک‌های مموری فوم، لاتکس، سنتی و بادی چهار نوع تشک مختلف هستند که بیشترین استفاده را در تخت خواب‌های قابل تنظیم دارند.

تشک مموری فوم:تشک‌های مموری فوم از موادی ساخته می‌شوند که با توجه به میزان فشار و حرارت بدن تغییر شکل می‌دهند؛ بنابراین با خوابیدن بر روی این نوع تشک قسمت‌هایی نظیر لگن و شانه‌ها فشار بیشتری نسبت گودی کمر دریافت می‌کنند و به‌طور کلی تمامی قسمت‌های بدن توسط تشک پشتیبانی می‌شود. همچنین تشک‌های مموری فومانرژی ناشی از حرکت بدن کاربر را جذب می‌کند و مانع از بازتاب یا انتقال آن به دیگر قسمت‌های تشک می‌شود.

تشک لاتکس: برخلاف باور رایج تشک لاتکس از یک روکش معمولی برخوردارند و در واقع لاتکس در داخل آن استفاده شده است. این تشک‌ها از ضخامت کمتری در مقایسه با تشک‌های مموری فوم برخوردارند و راحت‌تر خمیده می‌شوند. همچنین وزن کمتر آن موجب کاهش فشار بر موتورهای الکتریکی خواهد شد؛ بنابراین به نظر می‌رسد تشک لاتکس دوام تخت خواب‌های قابل تنظیم را تضمین می‌کند.

تشک فنری: مدل‌های اولیه از تشک‌های خوش‌خواب دارای فنرهای بود که توسط یک لایه فوم پوشیده می‌شد. این تشک‌ها معمولاً پس مدت زمانی به دلیل خارج شدن فنرها حالت طبیعی و اصطکاک آنها به سر و صدا می‌افتاد. به طول کلی تشک‌های فنری چندان برای تخت خواب قابل تنظیم مناسب نیستند چراکه در اثر خمیدگی در قسمت‌های مختلف فنرها به‌مرور زمان با یکدیگر اصطکاک پیدا می‌کنند. همچنین تشک‌های خوش‌خوابفنری چندان انعطاف‌پذیر نیستند و فشار زیادی به بدن وارد می‌کنند. از این رو، به نسبت سایر تشک‌های گزینه خوبی برای یک تخت خواب قابل تنظیم محسوب نمی‌شوند.

تشک بادی: امکان استفاده از تشک‌های بادی بر روی تخت خواب قابل تنظیم وجود دارد، به‌ویژه بر روی مدل‌هایی که از سیستم تنظیم خودکار فشار هوا برخوردارند. این تشک‌ها یک محفظه داخلی دارند که معمولاً با روکشی از فوم پوشیده می‌شود. با این حال، تشک‌های بادی مقاومت زیادی در برابر خم شدن دارند و بر روی تخت خواب‌های قابل تنظیم کمی خشک و غیرقابل انعطاف هستند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد