۷دستورالعمل طبیعی برای داشتن خانه ای خوشبو

0

۷دستورالعمل طبیعی برای داشتن خانه ای خوشبو

۷دستورالعمل طبیعی برای داشتن خانه ای خوشبو : گاهی آن‌قدر درگیر مشغله‌های زندگی می‌شویم که یادمان می‌رود به جزئیات زندگی توجه کنیم. درحالی‌که اهمیت دادن و توجه به این جزئیات، روزمرگی‌های کسل‌کننده و بیهوده را کمتر می‌کند و انرژی ما را برای شروع روز جدید دوچندان می‌کند. علاوه بر تمیز و مرتب نگه‌داشتن فضای زندگی، یکی از راه‌های انرژی بخشیدن به خانه و محیط کار، ایجاد حس تازگی و طراوت است.

تابه‌حال به ماندگاری بوهایی که در فضای زندگی‌تان وجود دارند دقت کرده‌اید؟ آیا منزلتان واقعاً بوی خوشی می‌دهد؟ حس طراوت و تازگی را در محیط زندگی‌تان حس می‌کنید؟ اگر تاکنون بوی نامطبوعی که در اثر استفاده از مواد شوینده، پخت غذا، لباس‌های شسته نشده و… را توسط اسپری‌های خوشبوکننده از بین می‌بردید، وقت آن رسیده که درسبک زندگی‌تان کمی تغییر ایجاد کنید و مطمئن باشید حال و هوای مطبوعی که درازای این تغییر به‌دست می‌آورید، به کمی وقت و حوصله‌ی بیشتری که خرج می‌کنید، می‌ارزد.

آخرین روزهای پاییز است و عطر نوشیدنی‌های گرم و معطر در کافه‌ها و خیابان‌های شهر می‌پیچد. پاییز فصل رنگ‌های تند و گرم است و زمستان فصل رنگ‌های سرد و ملایم که نیازمند خانه‌هایی گرم و صمیمی‌ است.

عطر بوهای گرم همیشه در فصل سرما آرامش‌بخش محیط خانه و کار است و طبع آدمی این گرمای دل‌نشین را دوست دارد. در بین چیدمان‌های که برای فصل پاییز و زمستان در نظر دارید، ممکن است به فکر شمع‌های عطرآگین هم بیفتید. اما حقیقت این است که بسیاری از شمع‌های معطر از پارافین مبتنی بر نفت با عطرهای مصنوعی ساخته می‌شوند.

چنانچه مایلید تا رایحه‌ای مطبوع و طبیعی را چاشنی زندگی‌تان کنید با ما همراه شوید، چراکه در این مطلب ۱۰ تا از بهترین روش‌ها و راهکارهایی که می‌توان برای خوشبو کردن فضای منزل به‌کار برد را به شما معرفی می‌کنیم. این روش‌ها کاملاً طبیعی و بدون وجود هرگونه مواد شیمیایی هستند که سلامتی‌تان را به خطر نمی‌اندازند. همچنین از مزیت‌های دیگر آنها می‌توان به هزینه‌ی بسیارکم و سادگی آنها اشاره که تنها باکمی عشق و علاقه می‌توانید روزهای سردتان را خاطره‌انگیز کنید.

شمع‌های معطر و طبیعی بسازید

۷دستورالعمل طبیعی برای داشتن خانه ای خوشبو : برای مطمئن بودن ازشمع‌هایی که می‌خرید، اگر فروشگاه مورد اعتمادی را نمی‌شناسید، بهتر است دست‌به‌کار شوید و خودتان شمع‌های موردعلاقه‌تان را بسازید. مقداری پارافین خالص تهیه کنید و فیتیله برای داخل شمع و کمی روغن‌زیتون.

حال فیتیله ی شمع را داخل ظرف‌های موردنظر بچسبانید. پارافین خالص را با بخارآب به روش بن ماری ذوب کنید و با روغن‌زیتون طبیعی مخلوط‌کنید، سپس داخل ظرف‌های آماده‌شده بریزید. برای ظرف‌ها می‌توانید از شیشه‌های کوچک مربا یا ترشیجات استفاده کنید و آنها را با روبان و دانه‌های خشک‌شده تزئین کنید تا جلوه‌ی بصری خوبی پیدا کنند.

شما می‌توانید شمع‌های معطر طبیعی را در رایحه‌های متنوعی بسازید و در قسمت‌های مختلف خانه قرار دهید. استفاده از روغن نارگیل، عصاره‌ی وانیل و یا ترکیب دانه‌های قهوه با چند قطره وانیل، ترکیبات پرطرفدار شمع‌های معطر هستند. با روشن کردن شمع و پیچیدن عطر آن در خانه تفاوت شمع خانگی و دست‌ساز را با نمونه‌های کارخانه‌ای به خوبی متوجه می‌شوید.

روغن‌های معطر

روغن‌های طبیعی و عصاره‌های میوه‌ها و گیاهان در عطاری‌های معتبر به‌راحتی پیدا می‌شنوند. برای استفاده از روغن‌های معطر طبیعی، مقداری پنبه را صورت گلوله درآورید و آن را به اسانس دلخواهتان از روغن طبیعی آغشته کنید و داخل ظرفی شیشه‌ای در گوشه‌هایی از منزل یا فضای کارتان بگذارید. خیلی سریع بوی خوش این ترکیبات فضای اتاق را عطرآگین می‌کند.

یکی از روغن‌های معطری که پیشنهاد می‌شود، وانیل است. عطر وانیل یکی از رایحه‌های مطبوعی است که بیشتر خانم‌ها و کودکان از آن لذت می‌برند. عطر وانیل علاوه بر آنکه خانه‌تان را خوشبو می‌کند موجب افزایش اشتهای اعضای خانواده نیز می‌شود.

لباس‌هایی لطیف و خوشبو

۷دستورالعمل طبیعی برای داشتن خانه ای خوشبو : اگر بعد از شستشوی لباس بوی شوینده‌های شیمیایی‌بر روی لباستان می‌ماند با چند کار ساده می‌توانید بوی خوشی را در بین لباس‌هایتان جاری کنید. در ابتدا بعد از هر بار شستن لباس‌ها، آنها را در مقابل آفتاب‌پهن کنید تا ضدعفونی شوند و مقداری از عطر شوینده را از دست بدهند.

کیسه‌ای پارچه‌ای بدوزید و داخل آن را با گیاهان معطری مانند میخک، زنجبیل خشک‌شده، دارچین و … پرکنید و کیسه را داخل کشوی لباس‌ها قرار دهید. این شیوه برای خوشبو ماندن همیشگی لباس‌ها عالی است، فقط به یاد داشته باشید که دائما باید محتویات کیسه را عوض کنید.

دستگاه‌های بخور را به کار بیندازید

۷دستورالعمل طبیعی برای داشتن خانه ای خوشبو : به‌طورکلیدارچین، بابونه، میخک، نعناع کوهی یا هندی، وانیل، اسطوخودوس، پرتقال، گریپ‌فروت، لیمو، اکالیپتوس، گل رز، زنجبیل تازه و…میوه‌ها و گیاهان خوشبویی هستند که می‌توانید از گونه‌های تازه‌ی آنها یا عصاره‌شان بنا بر سلیقه‌تان انتخاب کنید.

کمی آب داخل مخزن دستگاه بخور بریزید و یک یا دو نوع از گیاهانی که نام بردیم را به آن اضافه کنید. با جوش آمدن آب دستگاه، عطر خوشبوی مواد طبیعی داخل مخزن به مشامتان می‌رسد و در همه جای خانه‌تان می‌پیچد.

اگر دستگاه بخور یا رطوبت هوا در خانه ندارید، می‌توانید ترکیبات موردعلاقه‌تان را در ظرفی حاوی مقداری آب قرار دهید و تا موقع جوشیدن آن صبر کنید؛ سپس حرارت را کم کنید و از عطر پائیزی که در خانه‌تان متصاعد می‌شود لذت ببرید و عصر دل‌نشینی در کنار خانواده‌تان داشته باشید.

چند دستورالعمل از ترکیب گیاهان، دانه‌ها و میوه‌هایی که عاشقشان می‌شوید:

ترکیب شماره ۱:

چوب دارچین

پوست بیرونی پرتقال

پوست سیب تازه

گل میخک

ترکیب شماره ۲:

پوست یک عدد لیمو سینگی

پوست یک عدد پرتقال

۲عدد برگ بو

۲عدد چوب دارچین

۳عدد چوب میخک

ترکیب شماره ۳:

پوست سه عدد پرتقال

۵قطره وانیل

ترکیب شماره ۴:

یک فنجان استوخودوس (لوندر) خشک شده

یک قاشق غذاخوری رزماری

یک قاشق غذاخوری جوز هندی

دو عدد چوب میخک

یک عدد چوب دارچین

ترکیب شماره ۵:

پوست لیمو

سه عدد برگ مو

یک قاشق غذاخوری رزماری

اسپری‌های طبیعی را جایگزین خوشبوکننده‌های شیمیایی کنید

در یک آبپاش کوچک مقداری آب بریزید، چند قطره لیمو یا پرتقال بچکانید، چند برگ گل یاس یا رز داخل آن بیندازید و تمام!

اسپری خوشبوکننده‌ی خانگی شما آمده است. در طول روز چند بار آن را در قسمت‌های مختلف خانه اسپری کنید و از تازگی و طراوت هوای داخل منزل لذت ببرید. اگر این محلول را روی مبل‌ها و پرده‌های خانه بافاصله اسپری کنید، وسایلتان هم بوی تازگی به خود می‌گیرند و این بوی خوش در خانه‌تان ماندگار می‌شود.

خاطرات کودکی

۷دستورالعمل طبیعی برای داشتن خانه ای خوشبو : با سردتر شدن هوا، وقت روشن کردن شومینه‌ها و بخاری‌ها فرامی‌رسد. در این روزهای سرد، در خانه‌ی گرمتان حال و هوای کودکی را یادآور شوید. به یاد تمام پوست پرتقال‌هایی که روی بخاری‌های نفتی قرار می‌دادیم، می‌توانید این روزها سبدی پر از پوست مرکبات کنار شومینه قرار دهید و هرازگاهی یک تکه از آنها را داخل آتش بیندازید و در رایحه‌ی خوش پوست پرتقال، نارنگی و لیمو غرق شوید.

از روش‌های فوق استفاده کنید و به‌جای استفاده از عطر های مصنوعی، رایحه‌های طبیعی و آرامش‌بخش را در فضای منزل خود جاری کنید

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد