چگونه اتومن دکوراسیون خانه ما را زیباتر می کند؟

0

چگونه اتومن دکوراسیون خانه ما را زیباتر می کند؟

چگونه اتومن دکوراسیون خانه ما را زیباتر می کند؟ آیا تابه‌حال توجه کرده‌اید اتومنی که زیر پایتان می‌گذارید، کاربردهای دیگری هم دارد؟ اتومن برای باز کردن جای خودش در دکور راه درازی را طی کرده و امروز به عنوان گنجه، صندلی اضافه و حتی میز عسلی کاربرد دارد! از اتومن‌های کوچک گرفته تا غول آساها جواهر پنهانی هستند که شاید خانه‌تان آن را کم داشته باشد.

برای صرفه‌جویی در فضا از این مبلمان به‌دردبخور غافل نشوید. در ادامه ده راهکار برای جذاب کردن اتاق‌تان با اتومن را می‌خوانید و هشت نمونه از طراحی‌های داخلی جذاب را خواهید دید که اتومن نقش پررنگی را در زیبایی آن‌ها بازی می‌کند.

۱.جایی برای نشستن

اتومن‌ها ایده‌ فوق‌العاده‌ای برای آپارتمان‌ها و خانه‌ها با پلان آزاد هستند که برای نشستن، چند محیط را درنظر گرفته‌اند. برای مثال ممکن است اتاق‌های نشیمن پلان آزاد فقط یک محیط را به نشستن اختصاص داده باشند. اتومن‌ها می توانند به عنوان جای نشیمن به اتاق پذیرایی اضافه شوند یا در گوشه‌ای نگهداری شوند و یا به دیوار تکیه داده شوند و نقش کاناپه را بازی کنند.

۲.زیرپایی‌هایی که هیچ‌وقت از مد نمی‌افتند

هدف اصلی تولید اتومن برای قرار دادن پا روی آن بوده و این رسم هیچ‌وقت تغییر نمی‌کند. تصمیم بگیرید چه‌قدر فضا برای خودتان می‌خواهید. اتومن‌ها در ابعاد مختلفی از کاناپه گرفته تا کوچک، مربعی و خیلی کوچک دارند.

۳.وسایلتان را درونش بگذارید

در هر اتاق نشیمن یا پذیرایی؛ محلی برای نگهداری چیزهای کوچک لازم است. چه کنترل باشد چه دسته‌های بازی، چه فیلم و چه اسباب‌بازی بچه‌ها برای مرتب شدن اتاق باید درجایی دور از چشم اما در دسترس گذاشته شود. اتومن‌هایی که بالایشان لولا دارد بهترین انبار هستند چون هم دم دستی‌اند و هم کاربرد انبارشان را به خوبی مخفی می‌کنند. اتومن‌های گنجه‌ای برای اتاق‌خواب معمولا انتهای تخت قرار می‌گیرند.

۴.جلب توجه دیداری

چگونه اتومن دکوراسیون خانه ما را زیباتر می کند؟ اشکال یا پیکره‌های هندسی به انواع مختلف اتومن‌ها زیبایی بصری می‌بخشند. اتومن‌هایی را درنظر بگیرید که وقتی کنار هم قرار بگیرند تشکیل یک دایره را می‌دهند و وقتی از هم جدا شوند به شکل چهار قاچ مساوی برای نشستن در می‌آیند. چه دایره‌ای و چه جدا اتومن‌ها گزینه‌ی خوبی برای گفت‌وگوهای سرگرم‌کننده هستند!

۵.نشیمن ذخیره

اگر فضایتان کوچک است و باید درست از آن استفاده کنید، اتومن‌ها بهترین راه حل نشستن هستند و می‌توانند مواقع احتیاج بیرون کشیده شوند. صندلی‌های جدا یا نیمکت‌های اتومن چرخدار بهترین نوع نشیمن هستند. وقتی به آن‌ها نیاز ندارید، نشیمن را زیر میز هل دهید و نقش اتومن را کاملا عوض کنید.

۶.به عنوان میز عسلی از آن‌ها استفاده کنید

به میزی که کوتاه‌تر از کاناپه است و اشیا و وسایل رویش قرار می‌گیرد، میز عسلی یا به قول فرنگی‌ها میز قهوه‌خوری می‌گویند. در سال‌های اخیر اندازه‌ی اتومن‌ها بزرگ‌تر شده و به عنوان میز قهوه‌خوری چندکاره استفاده می‌شوند. مجلات یا سینی نوشیدن‌تان را روی اتومن بگذارید، از پس نگهداری‌اش برمی‌آید.

اتومن عنصری برای ایجاد هماهنگی در رنگ و طرح

اتومن عنصری برای ایجاد هماهنگی در رنگ و طرح

۷.دوست کودکان

اتومن‌هایی که جنس پارچه‌شان ‌کتان یا توئید است و برای بچه‌ها مناسب هستند می‌توانند به عنوان سطح صاف بازی کودکانی که روی زمین نشسته‌اند استفاده شوند. اتومن‌های بزرگ می‌توانند برای بازی‌های رومیزی با دوستان به کار روند و دیگر میز ناهار خوری اصلی یا دیگر محیط‌های خانه اشغال نمی‌شود.

۸.هماهنگی رنگ

چگونه اتومن دکوراسیون خانه ما را زیباتر می کند؟ برای هماهنگ کردن، اتومنی هم‌رنگ با دیوار، آثارهنری یا پارچه‌های طرح‌دار اتاقتان را انتخاب کنید. اتومن می‌تواند قاطی مبلمان کناری‌اش شود یا دکور فعلی‌تان را کامل کند.

۹.از اتومن به عنوان مبلمان دکوری و نمایشی استفاده کنید

اتومن‌ها به عنوان نقطه‌ی مرکزی اتاق به کار می‌روند و قطعه‌ی دکوری چشم‌گیر اتاق هستند. از مدل پارچه‌های پرزدار گرفته تا گران قیمت. اتومن‌ها در اتاقی با دکوراسیون راستیک می‌توانند خودمانی باشند یا در چیدمان مرفه پرزرق‌وبرق به نظر برسند. برای هر دکوری که نام ببرید، اتومنی هست که نقشش را ایفا کند.

۱۰.روی‌شان استراحت کنید

در بسیاری از خانه‌ها، اتومن‌ها برای استراحت کنار مبلمان دیگر قرار گرفته‌اند. اگر محیط راحت‌تری را ترجیح می‌دهید، اتومن بزرگی در نظر بگیرید که بتوانید روی آن استراحت کنید و از فضای خانه لذت ببرید.

طراحی دکوراسیون و نقش موثر اتومن

اتومن‌ها می‌توانند هم‌زمان ابزاری برای مصاحبت و زیرپایی برای استراحت باشند. اگر به مجلات دکوراسیون خانه نگاهی بیندازید و اینترنت را جستجو کنید، می‌بینید که ایده‌های خلاقانه‌ زیادی با اتومن برای کمک وجود دارد. اماق بل از خرید اتومن اول درمورد کاربرد و فضایی که برای اتومن‌تان درنظر گرفته‌اید تصمیم بگیرید و سپس از این ده توصیه استفاده کنید تا اتومن محبوب‌ترین مبلمان خانه‌تان شود. اگر هنوز شک دارید که اتومن همه کاره نیاز خانه شماست؛ در ادامه چند نمونه استفاده از اتومن را در اتاق پذیرایی با طراحی‌های دکوراسیون متفاوت و چشمگیر ببینید:

اتومن این آپارتمان نیویورکی که شرکت‌های آرکولوجیا و اس.آر.گمبرل بازسازی‌اش کرده‌اند، نزدیک شومینه قرار دارد. صندلی‌ها با روکش کتانی فورتونی و اتومن چرمی طراحی گمبرل هستند.حضور این اتومن به عنوان یه فضای نگه‌داری اضافه و همینطور میزی برای قرار گرفتن اشیاء تزئینی فضای زیادی خالی فاصله مبلمان تا شومینه را به خوبی پر کرده است.

چگونه اتومن دکوراسیون خانه ما را زیباتر می کند؟ کتابخانه‌ی آپارتمان منهتن علی ونتورث و جورج استفاناپولوس را مایکل اس. اسمیت طراحی کرده و آینه و اتومن کار انگلیش جورجین هستند. کاناپه و مبل هم به دست اُ هنری هاوس طراحی شده‌اند. سطح اتومن اینجا صاف نیست. اما یک سینی همه چیز را برای استفاده از آن به جای میز جلومبلی روبه‌راه کرده است.

صندلی‌ها و اتومن مون آلن با مخمل ورانیس، اتاق مطالعه خانه‌ تیموتی کریگن واقع در لس‌آنجلس را آراسته‌اند و میزهای عسلی هم کار شرکت تیموتی کاریگان هاوس است. پرتره‌ی قرن هجدهمی هم چهره‌ی یکی از اجداد خانواده است. می‌بینید که اتومن فقط مخصوص دکوراسیون مدرن نیست و حتی سبک و سیاق سنتی و کلاسیک هم می‌تواند به خوبی اتومن را در دلش جای داده باشد.

اتومن خانه‌ لیز و کریس پولاک در کنتیکات با صندلی‌هایشان که الکسا همپتون مجددا روکش کرده هماهنگ است. همیشه لازم نیست طرح و نقش اتومن به طور کلی مجزا از مبل‌ها باشد. ست کردن آن با یک مبل تک دکوراسیون را به راحتی به چند بخش مجزا به لحاظ بصری تفکیک می‌کند.

شرکت‌های طراحی سوئن‌پول و هوبرت زندبرگ عمارتی در لندن را بازسازی کرده‌اند. زندبرگ راحتی را با پارچه‌ی لا کونا روکش کرده و اتومن مدل دکمه‌سراسری است  و طرحش در همخوانی با پرده هارمونی را به اتاق آورده است.

خانه‌ی آری و کوکو کوپلمن در نن‌تاکت با اتومن لنین جسپر و فرش ویوینگ روم تزئین شده. در این طراحی هماهنگی طرح و رنگ با کوسن‌های پرتعداد برقرار شده است.

در اتاق پذیرایی لویی و وینس کاموتو در نیویورک راحتی‌های دوقلو و اتومن از لنین کلوین فابریک ساخته شده‌اند و با میز طرح ژاکومتی و عسلی‌های کارول گرتیل هماهنگ شده‌اند و اتومن به خوبی نقش خود را به عنوان عنصری برای تقسیم فضا ایفا کرده است.

چگونه اتومن دکوراسیون خانه ما را زیباتر می کند؟ در خانه‌ امیلی سامرز در پالم اسپرینگ کالیفرنیا نشیمن، صندلی راحتی و اتومن وارن پلتنر با پارچه کوتن و توت طراحی مارک نیوسان دورهم کنار شومینه جمع شده‌اند تا اتاق را تزئین کنند.

در اتاق پذیرایی آپارتمانی منهتنی که آنابل سلدورف معمار بازسازی کرده، تابلوی ژان-میشل بسکت بالای کاناپه‌ و اتومن مکوکس خودنمایی می‌کند. فرش‌ها هم کار شرکت مارک فیلیپ دکوریتیو راگز است. اتومن در این طراحی به نسبت مینیمال به طور کامل با مبل ال ست است.

چگونه اتومن دکوراسیون خانه ما را زیباتر می کند؟ جداکننده و اتومن اتاق پذیرایی این آپارتمان نیویورکی طراحی فرانسیس د هین از گروه طراحی دی آپوستروف است و مانند بالا ست بودن آن با مبل فضا را مینیمال و مدرن‌تر کرده است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد