روش‌های کم‌ هزینه برای تغییر دکوراسیون خانه

0

روش‌های کم‌ هزینه برای تغییر دکوراسیون خانه

روش‌های کم‌ هزینه برای تغییر دکوراسیون خانه : بسیاری از شما از فضای یکنواخت خانه خسته می‌شوید و دوست دارید که تغییرات چشمگیری در محیط منزلتان ایجاد کنید. شاید دلتان می‌خواهد فضا را تبدیل به محیطی زیبا و متنوع کنید که احساس بهتری در آن داشته باشید.

همیشه برای تغییردکوراسیون لازم نیست که هزینه‌های زیادی را متحمل شوید. گاهی با جابه‌جایی یک وسیله کوچک و مهم می‌توانید تغییراتی ایجاد کنید که بسیار چشمگیر است.

ما در اینجا به بررسی این موضوع می‌پردازیم و در دو بخش کارهای کوچکی که می‌تواند تاثیر مهمی در طراحی داشته باشد را، بررسی می‌کنیم.

در بخش اول این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه با کمترین هزینه فضای خانه را تغییر دهید و درست مانند یک طراح دکوراسیون داخلی حرفه‌ای عمل کنید.

۱.بالش‌ها و کوسن‌ها:

روش‌های کم‌ هزینه برای تغییر دکوراسیون خانه : شاید جالب باشد بدانید که بالش‌ها و کوسن‌ها خود می‌توانند عنصری مهم برای یک تغییر بزرگ و زیبا باشند. کوسن ها و بالشتک ها را از گوشه و کنار خانه جمع کنید و آن‌ها را بر روی مبل‌ها و کاناپه‌ها بچینید.

بالش‌های کوچک و رنگارنگ با طرح‌های متنوع و زیبا می‌توانند یک اتاق ساده را از یکنواختی خارج کنند و به یک محیط جذاب و با تنوع بصری زیبا تبدیل کنند.

فقط به ترکیب و طرح و شکل آن‌ها توجه کنید تا چیدمان حرفه‌ای پیاده سازی کنید و از قرار گرفتن آن‌ها کنار هم لذت ببرید. اگر تنوع جنس و رنگ این کوسن ها زیاد است و هماهنگ نیستند با چند متر پارچه و به آسانی می توانید برای آن ها روکش نو تدارک ببینید و یا دو سه کوسن به عنوان مکمل خریداری کنید. مطمئن باشید هزینه ای که می کنید چند برابر برایتان ارزش ایجاد می کند.

۲.سقف‌های کوتاه:

روش‌های کم‌ هزینه برای تغییر دکوراسیون خانه : اگر خانه‌ی شما سقفی کوتاه دارد و این مشکلی بزرگ برای شما محسوب می‌شود، به‌راحتی می‌توانید آن را برطرف کنید. استفاده از میل پرده در مجاورت سقف و پرده ای که تا کف امتداد پیدا می کند برای پنجره ها سبب ایجاد توهم می‌شود و فاصله سقف با کف را بیشتر از آنچه که هست نشان می‌دهد. اگر بتوانید از پرده راه راه عمودی استفاده کنید کمک بزرگی به بلندتر دیده شدن ارتفاع اتاق می کنید.

استفاده از کف‌پوش‌هایی که فاصله لبه پایینی پنجره را با کف از بین ببرد نیز می‌تواند در حل این مشکل مؤثر باشد. با فراهم کردن این دو گزینه سقف خانه شما به طور ناخودآگاه بلندتر دیده می‌شود.

۳.آینه:

امروز استفاده از آینه در طراحی مدرن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. برای پوشش دیوار‌هایی که آسیب دیده‌اند و یا فضا‌هایی که خالی هستند، استفاده از یک آینه قدی بزرگ می‌تواند نقطه عطف مهمی باشد.

آینه‌ها می‌توانند سقف را بلند‌تر نشان دهند، همچنین نور و رنگ را منعکس کنند و فضا را نورانی و روشن و هیجان‌انگیز جلوه دهند. بعلاوه وجود یک آینه بزرگ در نقطه‌ای مناسب می‌تواند توهم وجود پنجره را ایجاد کند. پس آینه را فراموش نکنید.

۴.با اعداد بازی کنید:

چند قاب عکس کوچک یا تابلو به خانه اضافه کنید. برای طراحی داخلی خانه بهتر است از اعداد فرد استفاده کنید. اینگونه شانس خود را برای داشتن یک طراحی منحصر به فرد افزایش می دهید.

از ۳ و یا ۵ قاب عکس استفاده کنید تا بتوانید ترکیب‌بندی بهتری ایجاد کنید. اعداد زوج شما را درگیر قرینه سازی می‌کنند. بهتر است آن‌ها را فراموش کنید!

۵.ترفندی برای میز‌ها:

اگر میز شما کوچک است، تا حدی که نتوانید کاراکتر‌های جدیدی به آن اضافه کنید، بهتر است از زاویه‌ای جدید به آن نگاه کنید.

ساده‌ترین ترفند برای داشتن یک میز ناهارخوری زیبا و یا میز‌های متفاوت و کوچک اضافه کردن یک تکه پارچه قدیمی با طرحی زیبا و چشم‌نواز است. شما می‌توانید پارچه کوچکی را با طرح دلخواه روی میز پهن کنید و یا از یک روسری بزرگ برای تنوع بصری بیشتر استفاده کنید.

۶.طراحی متمرکز:

روش‌های کم‌ هزینه برای تغییر دکوراسیون خانه : اگر در فضایی که قصد تغییر دکوراسیون در آن را دارید، هیچ نقطه تمرکزی وجود ندارد، عنصری مانند تلویزیون که تمرکز را به سمت خود بکشد، بهترین راه اضافه کردن یک نقطه مرکزی دلخواه است.

هیچ وقت عقب نکشید و این نقطه‌ها را خودتان بسازید. یک آینه، یک میز هنری، یک کنسول، یک اثر دوست داشتنی و یا حتی چندین قطعه کوچک را در نقطه‌ای درست قرار دهید و برای آن قاب و یا چهارچوب و یا یک قفسه چوبی بسازید، تا بتوانید نقطه مرکزی جدیدی متناسب با سلیقه خود داشته باشید.

۷.تئوری رنگ:

اگر هیچ تناسبی بین وسایل منزلتان وجود ندارد، با اضافه کردن یک تم کوچک رنگی مشترک، آن‌ها را در یک خانواده قرار دهید. مثلا اضافه کردن یک نوار رنگ زرد دور همه گلدان‌ها و یا قرار دادن گل‌های زرد رنگ در گوشه‌های خالی و همچنین قرار دادن کتاب‌های رنگی زرد در یک قسمت کتابخانه، می‌توانید به ایجاد یک ترکیب هماهنگ در منزلتان کمک کنید.

۸.احساسات مختلف را به اشتراک بگذارید:

اگر شما فردی هستید که دوست دارید مدام به اتفاق‌های خوب فکر کنید و یا خاطراتتان برایتان بسیار دوست داشتنی هستند، بدون ترس آن‌ها را به اشتراک بگذارید تا حس بهتری داشته باشید.

آویزان کردن کارت پستال‌های تبریک از یک اتفاق مهم، عکس‌های یک تولد قدیمی، قرار دادن یک نقاشی از دوران بچگی، انتخاب یک نامه از یک دوست قدیمی و آویختن تمام این‌ها کنار هم بر رشته‌ای طناب به دیوار با ترکیب مناسب در کنار دیگر وسایل مهم و دوست داشتنی اتاق، می‌تواند یک محیط جدید و دلپذیر را فراهم کند.

۹.حس طراوت:

از میوه‌ها و حس زندگی و طراوتی که در آن‌ها وجود دارد، برای ایجاد یک اتفاق خوب استفاده کنید. میوه‌هایی که مدت زمان بیشتری سالم می‌مانند را در کوزه‌های شیشه‌ای و بانکه‌های زیبا قرار داده و بر روی سطوح مختلف بگذارید.

با این کار از رنگ زیبای سیب و پرتقال و بقیه میوه‌ها در کنار دیگر زیبایی‌های منزلتان بهره گرفته‌اید و امکان تازه‌ای برای ایجاد هیجان در خوردن میو‌ه‌ها فراهم کرده اید. شاید همین الان دلتان بخواهد یک سیب قرمز را گاز بزنید!

۱۰.کتاب‌ها نقطه هیجان انگیز یک طراحی:

وقت آن است که از کتاب‌ها در طراحی داخلی استفاده کنید. اگر شما کمی اهل کتاب خواندن باشید، می‌توانید با آوردن کتاب‌ها و مجله‌ها در اتاق نشیمن، این فضا را به یک محیط جالب و متفاوت تبدیل کنید.

کافی است که تعدادی از کتاب‌ها را روی هم بچینید و در کنار یک مبل تک نفره قرار دهید و هر زمان که لازم بود، می‌توانید با نشستن بر روی این مبل حس کتاب‌خوانی خود را قلقلک دهید. در غیر این صورت می‌توانید از این کوه کتاب به‌عنوان یک میز کوچک نیز استفاده کنید.

۱۱.جعبه جواهرات را فراموش کنید:

روش‌های کم‌ هزینه برای تغییر دکوراسیون خانه : اگر در طراحی اتاق‌تان به مشکل خورده‌اید و از قرار دادن تعداد زیاد جعبه ی جواهر بر روی هم خسته شده‌اید، بهترین راه انتقال این جواهرات رنگارنگ و زیبا به دیوار اتاق‌تان است.

استفاده از جعبه‌های سیاه را فراموش کنید و یک تور فلزی کوچک به اتاق‌تان بزنید و جواهرات را به این تور نصب کنید. با این کار می‌توانید جواهرات مناسب با لباستان را بهتر انتخاب کنید و یک دیوار درخشان و زیبا نیز داشته باشید که خود می‌تواند مرکز توجه اتاق شما باشد.

۱۲.منسوجات زیبا را از صندوقچه خارج کنید:

روش‌های کم‌ هزینه برای تغییر دکوراسیون خانه : در هر خانه ای کمد، صندوقچه یا چمدانی وجود دارد که پر از منسوجات زیبایی است که شما در سفرهایتان خریده اید یا هدیه گرفته اید! سری به این گنجینه بزنید و یکی یا چند تا از آنها را انتخاب کنید.

بالای تخت، روی کاناپه گوشه اتاق یا گوشه بلااستفاده اتاق را با یک پارچه که طرح دلخواه و مناسب دارد، سایبان بزنیدیا آن را به سادگی در نقطه ای مناسب به دیوار بیاویزید. این نوع دکور بسیار متداول است و می تواند در طراحی داخلی اتاق تاثیر داشته باشد و ویژگی‌ها آن را برجسته کند.

این‌ها تنها تعدادی از کوچک‌ترین و ساده‌ترین راه‌هایی بودند که می‌توانید از آنها در طراحی داخلی منزل استفاده کنید و به چشم خود تغییر عظیم و بزرگ را ببینید.

اما به این نکته توجه کنید که در طراحی داخلی، مهم‌ترین هدف، حس و حال شما برای داشتن یک فضای مناسب است. اگر حس شما با این تغییرات باز هم دلپذیر نبود، به سراغ گزینه های دیگری بروید و با امتحان این گزینه‌ها و جابه‌جایی و یا ترکیب آنها، به همان چیدمان مد نظرتان برسید.

هیچ وقت کوتاه نیایید! قطعا راهی برای دسترسی بهتر به آنچه که مخصوص خودتان است، وجود خواهد داشت. در بخش دوم این مطلب به شما چند راه‌کار هیجان‌انگیز و چشمگیر دیگر را خواهیم گفت.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد