رنگ‌های هیجان انگیز پاستلی و کاربرد آنها در دکوراسیون

0

رنگ‌های هیجان انگیز پاستلی و کاربرد آنها در دکوراسیون

رنگ‌های هیجان انگیز پاستلی و کاربرد آنها در دکوراسیون : گاهی پیش می‌آید که به خانه‌ دوستی بروید و در خانه‌اش آرامشی حس کنید که انگار خانه خودتان است. این احساس معجزه رنگ‌هاست. طی سال‌ها؛ طراحی دکوراسیون و مبلمان، حضور رنگ‌های گوناگون سبک‌های رترو و قدیمی گرفته تا رنگ‌های برجسته و روشن در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ را به خود دیده‌است.

رنگ‌ها هستند که سبب می‌شوند ما به خانه‌هایمان احساس تعلق کنیم و آن‌ها را دوست داشته‌ باشیم. در این بین رنگ‌های پاستلی نیز از زمانی که فقط در اتاق نوزادان دیده می‌شدند، تا امروز راه درازی را طی کرده‌اند! رنگ‌های پاستلی به خاطر ویژگی‌هایشان به افراد آرامش می‌بخشند، به مبلمان خانه‌ جذابیتی رترویی می‌دهند و  در عین حال به دلیل اینکه خنثی به نظر می‌رسند، حس و حالی مدرن را به خانه می‌آورند. در ادامه با ۱۰ راه برای آوردن رنگ‌های پاستلی به دکوراسیون خانه‌ آشنا شوید.

۱.کشف دوباره‌ جذابیت رنگ‌های پاستلی در خانه‌

زمانی صورتی برای دختربچه‌ها و آبی برای پسربچه‌ها تنها رنگ‌های پاستلی بودند که در خانه‌ها به‌کار می‌رفتند. رنگ‌های پاستلی که روزی فقط به زنان و کودکان ارتباط پیدا می‌کردند و برای اولین بار در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ قرن بیستم در طراحی محصول و طراحی داخلی ظاهر شدند.

سپس با مشکی برجسته و رنگ‌های گیرای متضاد جفت شدند و مدل طراحی قدرتمندی را ساختند. امروزه اما پا را از این محدوده فراتر گذاشته‌اند و کابرد رنگ‌های پاستلی در طراحی‌های داخلی فراوان شده است. پس اگر قصد تغییر و تحول اساسی در طراحی داخلی‌ منزلتان را دارید به رنگ‌های پاستلی فکر کنید؛ چرا که خواهید دید با یک تغییر جزئی مثل آوردن ته رنگ پاستلی به بخشی از مبلمان مثل پارچه‌های پرده یا رومبلی، همه چیز تغییر می‌کند.

۲.لوازم آشپزخانه پاستلی دوباره روی بورس هستند

رنگ‌های هیجان انگیز پاستلی و کاربرد آنها در دکوراسیون : مبلمان و اجزاء آشپزخانه در هر دوره‌ای رنگ‌هایی نظیر سفید، بژ و سیاه تا رنگ‌های متنوع دیگر را به خود دیده‌اند. امروز تقریبا تمام رنگ‌های رنگین‌کمان برای یخچال و گاز موجود است و حتی برای وسایلی مثل خردکن و مخلوط‌کن که روی پیشخوان می‌گذارید تنوع بیشتر از این هم هست.  برای ابزار آشپزخانه از ظروف گرفته تا گازی حرفه‌ای و اعیانی، ترجیح شما هر سبکی از طراحی که باشد همه در طیف رنگ‌های پاستلی از فیروزه‌ای و یاسی تا صورتی و زرد کم‌رنگ موجود هستند.

رنگ‌های هیجان انگیز پاستلی و کاربرد آنها در دکوراسیون : رنگ‌های پاستلی راهی عالی برای تبدیل آشپزخانه‌ بی‌روح به آشپزخانه‌ای خلاقانه‌اند. اگر در بازار هم چیز مورد نظرتان را پیدا نکردید می‌توانید خودتان دست‌به‌کار شوید و گنجه‌های چوبی را با رنگ‌های پاستلی دلخواهتان رنگ کنید. برای اضافه کردن رنگ پاستلی به آشپزخانه، بشقاب و فنجان‌های پاستلی بخرید. این کار بدون اینکه توی چشم بزند به آشپزخانه‌ شما زمینه‌ پاستلی می‌دهد. می‌توانید این ست بشقاب و فنجان را همیشه روی میز بگذارید یا فقط هنگام سرو غذا آن‌ها را بیرون بیاورید. برای اضافه کردن حال‌وهوایی دراماتیک رنگ‌های پاستلی را با فلزاتی مثل طلا و برنج هماهنگ کنید.

۳.رنگ‌های پاستلی بهترین انتخاب برای طراحی داخلی آرامش‌بخش

رنگ‌های روشن‌تر خاصیتی به محیط شما می‌دهند که چنان آرامش‌بخش است که دلتان می‌خواهد از دنیا فرار کنید و فقط به آن محیط پناه ببرید. سرویس‌های بهداشتی، اتاق‌خواب‌ها و نشیمن‌ها بهترین گزینه‌ها برای استفاده از پارچه‌ها، روتختی و چیزهای تزئینی روشن هستند. اگر همچنان تصمیم دارید اتاق‌های شخصیتان کلاسیک‌تر و رسمی‌تر باشد، استفاده از رنگ‌های تیره برای سطوح مثل زمین‌های چوبی، کاشی‌های تیره و پیشخوان‌ها را درنظر داشته باشید، تا توازنی برابر بین دو طیف رنگی برقرار کنید.

۴.ایجاد فضایی کلبه روستایی‌مانند با رنگ‌های پاستلی

چه طراحی داخلی آرامش‌بخش با لوازم شیک ظاهرا کهنه را دوست داشته باشید و چه ظاهر کلاسیک کلبه‌روستایی را بپسندید، رنگ‌های پاستلی کاربرد دارند. می‌توانید با مبلمان طرح‌دار یا ساده شروع کنید و یا باهم هماهنگشان کنید. از رنگ های پاستلی سفید، زرد، صورتی، سبز و آبی استفاده کنید تا طبیعی‌تر باشد. چوب‌های رنگ‌ورورفته با لوازم عتیقه می‌توانند پس‌زمینه‌ای زیبا ایجاد کنند و فضای روستایی را به خانه بیاورند.

۵.خانه را با مبلمان موردعلاقه‌تان طراحی کنید و بعد ته‌رنگ پاستلی را به فضا بیاورید

رنگ‌های هیجان انگیز پاستلی و کاربرد آنها در دکوراسیون : بسیاری از صاحبخانه‌ها از رنگ‌های پاستلی دوری می‌کنند چون می‌ترسند خانه‌شان زیادی نرم یا ابتدایی و بدون هنر به نظر برسد. به جای نگرانی درمورد رنگ‌ها، مبلمانی انتخاب کنید که با آن‌ها آشنا هستید. کاناپه‌ و عسلی مورد علاقه‌تان که با طرح گل‌گلی، راه‌راه یا حتی خال‌خالی، هماهنگ شده به طراحی داخلی پاستلی حسی آشنا می‌دهد. یک راه خوب برای اضافه کردن زمینه‌ پاستلی به خانه گذاشتنکوسن‌های پاستلی روی کاناپه، تخت یا صندلی است. هنگام انتخاب رنگ کوسن به کلیت فضا و رنگ آن دقت کنید. اگر در اتاق رنگ‌های خنثی زیادی دارید، تقریبا تمام رنگ‌های پاستلی مناسب هستند. رنگ‌هایی مثل زرد و بنفش برای ایجاد محیطی آرامش‌بخش عالی هستند. ضمنا می‌توانید پتویی پاستلی روی کاناپه یا تختتان بیاندازید.

۶.انتخاب چوب مناسب برای دکوراسیون داخلی پاستلی

جنبه‌ مثبت رنگ‌های پاستلی قابلیت هماهنگی‌شان با مصالح طبیعی مثل قاب‌های چوبی، کفپوش‌های چوبی، چوب خیزران و چیزهایی از این دست است. دنبال چوب‌های روشن‌تری مثل بلوط، بامبو، درخت افرای روشن و درخت‌هایی مشابه بگردید تا بهدکوراسیونپاستلی‌تان جلوه ببخشید. اگر دوست دارید دکوراسیون خانه‌تان بازتاب خوبی داشته باشد، از چوب گیلاس استفاده کنید که با رنگ‌های صورتی و هلویی هماهنگی خوبی دارد یا می‌توانید ماهاگونی یا قهوه‌ای تیره را با زرد، آبی و سبز پاستلی هماهنگ کنید تا بازتاب زیباتری داشته باشد.

۷.انتخاب پروژه‌ی DIY موردعلاقه‌تان برای زیاد کردن رنگ پاستلی

چه دوست داشته باشید تازه‌ترین پروژه‌های DIY (خودت بساز: Do it yourself) برای خانه را در پینترست دنبال کنید و چه خودتان ایده‌هایی داشته باشید، رنگ‌های پاستلی به کمک شما می‌آیند. از رنگ کردن آمبره که به معنی سیاق رنگی طیف از روشن به تیره گرفته تا رنگ کردن صندلی‌های روستایی با رنگ‌های پاستلی موردعلاقه‌تان. به خانه‌تان نگاه کنید و تصمیم بگیرید که آیا می‌توان از روکش پاستلی جدیدی استفاده کرد یا نه.

برای رنگ زدن دیوارها هم گزینه‌های متعددی پیش روی شماست. اگر نمی‌خواهید کل دیوار را با رنگ‌های پاستلی رنگ کنید، می‌توانید با شابلون رگه‌هایی از رنگ پاستلی را به دیوارتان اضافه کنید. کافیست شابلونی به سلیقه‌ خودتان انتخاب و رنگ پاستلی‌ای مثل بنفش کم‌رنگ یا زرد یا هر رنگ دلخواه دیگری را بخرید، شابلون را روبه‌روی دیوار نگه دارید و رنگ را روی دیوار بپاشید. به همین سادگی. شابلون‌ها که معمولا از پلاستیک قابل انعطاف ساخته شده‌اند در طرح‌های گل و اشکال هندسی برای دیوار معمول هستند. مراقب باشید رنگ از شابلون بیرون نزند. می‌توانید کل دیوار، یک قسمت یا هرطور که مایل هستید دیوار را شابلون‌کاری کنید.

رنگ‌های هیجان انگیز پاستلی و کاربرد آنها در دکوراسیون : همچنین رنگ زدن یک دیوار تک راهی برای مورد توجه قرار دادن رنگ‌های پاستلی گزینه مناسبی است. بهترین دیوار برای رنگ آمیزی دیواری است که وقتی وارد خانه می‌شوید مستقیم روبه‌روی شما است یا دیواری که میزهای عسلی روبه‌روی آن قرار دارد. رنگی مانند آبی یا سبز روشن را انتخاب کنید که تاثیری آرامش‌بخش دارند. اگر در اتاقتان از رنگ قرمز استفاده کرده‌اید صورتی گزینه‌ خوبی برای کم کردن اثر قرمز است.

۸.این تفکر که رنگ‌های پاستلی فقط به درد نوع خاصی از طراحی‌ها می‌خورند را دور بریزید

رنگ‌های پاستلی صرفا مخصوص جوان‌ها یا دوست‌داران طرح‌های رمانتیک نیستند. توانایی هماهنگ کردن آبی تیره، فیروزه‌ای و آبی آسمانی روشن در ترکیب وسایل خواب نیرویی قدرتمند و پرانرژی را در هر اتاق خوابی را زنده می‌کند. یادتان باشد که رنگ های پاستلی با طرح‌ها و رنگ‌های برجسته‌تر به عمق بخشیدن کمک می‌کند. از آن‌ها به عنوان تاکید در برابر رنگ های غالب دیگر استفاده کنید تا رنگ‌های پاستلی نقطه‌ی کانونی شوند.

۹.با رنگ‌های خنثی پالت رنگی پاستلی جدیدی ابداع کنید

وقتی به رنگ‌های پاستلی فکر می‌کنیم فقط ۷-۸ رنگ مشخص تداعی‌کننده‌ رنگین‌کمان البته با تنالیته پاستلی در ذهنمان می‌آید. چرا تمام دنیای رنگ‌های خنثی یا به عبارت دیگر تن طوسی را کشف نکنیم؟ گراف رنگی پیدا کنید که نماینده‌ رنگ‌های روشن گوناگون باشد. می‌توانید مدل پاستلی هر رنگ رنگین‌کمانی را پیدا کنید. بنفش تیره می‌تواند مدل پاستلی یاسی یا طوسی با زمینه‌های بنفش داشته باشد.

۱۰.روح بخشیدن به به طراحی خلاقانه‌تان با رنگ‌های پاستلی

رنگ‌های هیجان انگیز پاستلی و کاربرد آنها در دکوراسیون : هرکسی می‌تواند با استفاده از منبع‌های مختلف خلاقیتش را بالا ببرد. به آبنبات‌فروشی محله‌تان سر بزنید یا به راهروی فروشگاه موردعلاقه‌تان نگاهی بیندازید و در فروشگاه‌های باغبانی قدم بزنید. از حجم رنگ‌های پاستلی دوروبرتان شگفت‌زده خواهید شد. اتاقی که می‌خواهید با رنگ‌های پاستلی تازه تزئینش کنید را انتخاب کنید و اجازه دهید خلاقیتتان شکوفا شود!

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد