دکوراسیون داخلی هوشمندانه، چی رو کجا بذاریم؟

0

دکوراسیون داخلی هوشمندانه، چی رو کجا بذاریم؟

دکوراسیون داخلی هوشمندانه، چی رو کجا بذاریم؟ دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای، تأثیر بسزایی در روحیه‌ی افراد آن خانه دارد. تغییرات امروزه و ماشینی شدن سبک زندگی، راه خود را به زندگی روزمره ما بازکرده‌اند. ازنظری هم غیر از زیبایی و یکتا بودن هر طراحی داخلی، مرتب بودن یکی از خصیصه‌های قابل‌توجه آن است. در این مقاله سعی شده است روش‌های هوشمندانه‌ای را برای دکوراسیون داخلی خانه معرفی کنیم، از مبلمان خانه گرفته تا گلدان‌های زیبایی که غیر از تغییر آب‌وهوای منزلتان، دید بصری زیبایی به منزلتان خواهد بخشید.

مبلمان

هیچ عنصری به‌اندازه‌ی یک الگوی رنگی هماهنگ، موجب منسجم شدن فضا نمی‌شود. دل‌باز بودن فضای اتاق نشیمن، حس خوشی را در شما ایجاد می‌کند. سعی کنید مبلمانی بخرید که فضای اتاق نشیمن و پذیرایی را کاملاً از بقیه‌ی فضای خانه متمایز کند؛ مثلاًمبلمان ال مانند یا مبلمانی که در انتهای آن شلف وجود دارد.

قالیچه یا قالی هم برای اختصاصی کردن این فضا نقش مهمی را ایفا می‌کند. البته گزینه‌های دیگری که برای نشستن افراد قابل‌استفاده هستند، نیز می‌تواند در اتاق نشیمنتان جای بگیرد؛ مانند عسلی‌های کوچک روکش‌دار و صندلی‌های تکی دسته‌دار. کوسن‌های رنگارنگ و رومبلی‌های نرم، باعث می‌شوند در اتاق نشیمن احساس راحتی بیشتری به شما دست دهد. صندوقچه‌های چوبی بزرگ همان چیزی است که دکوراسیون منزلتان را متفاوت‌تر می‌کند.

پس‌ازآن به‌عنوان میز جلو مبلیبهره ببرید. استفاده از صندلی‌های چوبی متحرک (راکینگ چیر) نیز، فضایی نوستالژیک و راحت را در اتاق نشیمن به وجود می‌آورند، خصوصاً اگر آن‌ها را کنار شومینه دیواری کوچک خود قرار دهید.

میز ناهارخوری

دکوراسیون داخلی هوشمندانه، چی رو کجا بذاریم؟ وجودمیز ناهارخوری موجب اختصاص دادن قسمتی از منزل برای صرف غذا می‌شود. رنگ و مدل میز و صندلی ناهارخوری بسته به سلیقه شما و دکوراسیون داخلی خانه، متفاوت است. یک میز و چهارپایه‌های چوبی می‌تواند انتخاب ویژه‌ای باشد. سعی کنید گوشه‌ی دنجی از خانه که جلوی رفت‌وآمد را هم نمی‌گیرد، به این میز اختصاص دهید.

اطراف میز را هم زیاد شلوغ نکنید، اگر میز ناهارخوری در کنار پنجره باشد، مکان ایده آلی را برای صرف وعده‌های غذای خود انتخاب کرده‌اید. اگر فضایی برای اختصاص دادن به میز ناهارخوری ندارید، نگران نباشید، شما می‌توانید از میزهای گردنده استفاده کنید.

این میز تک پایه‌ای به‌گونه‌ای است که در زیر کانتر آشپزخانه تعبیه می‌شود و در صورت نیاز، با کشیدن یک طرف آن، به‌راحتی بیرون می‌آید. البته این گزینه برای زمانی که شما مهمان‌دارید و روی میز ناهارخوریخود جای کافی ندارید نیز، قابل‌استفاده است.

ورودی منزل

شما می‌توانید یک کانون هماهنگ و زیبا در قسمت ورودی منزل طراحی کنید، مثلاً قرار دادن جاکلیدی روی جاکفشی یا استفاده از یک گلدان سفالی بزرگ برای جای دادن چترها. حتی می‌توانید یک میز ساده را نزدیک درب ورودی قرار دهید و روی آن را با اشیاء دکوری تزیین کنید. استفاده از نیمکت در ورودی خانه نیز خیلی متداول است. این دکوراسیون نظم بیشتری را به ورودی منزل شما می‌دهد و قبل از ورود مهمان هرگونه ریخت‌وپاش را از دید پنهان می‌کند.

تاثیر آباژور

دکوراسیون داخلی هوشمندانه، چی رو کجا بذاریم؟ قرار دادنآباژوری کوچک در گوشه‌ای از خانه نیز، طراحی داخلی ویژه‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورد. فقط دقت داشته باشید مدل آباژور و رنگ آن باید متناسب با دکوراسیون اتاق نشیمن شما باشد تا جذابیت آن چند برابر شود. مثلاً در طراحی‌های مینیمال، آباژور شما هم باید همین سبک باشد تا با قرار دادن آن روی یک میز کوچک و در کنار گلدان‌ها، بسیار جذاب‌تر به نظر آید. این پیشنهاد ویژه در کنار یک دکوراسیون مینیمالیستی مطمئناً شمارا متحیر می‌کند: نصب یک کلاه قدیمی یا یک تابلو روی دیوار خالی پشت آباژور.

گالری دیواری

طراحی یک گالری کوچک بر روی یکی از دیوارهای اتاق نشیمنتان، حال و هوای خوبی به محیط می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که هر آنچه را که دوست دارید در این گالری خانگی به تصویر بکشید. انتخاب تصاویر کلاژ شده، بیشتر از قاب‌های ساده عکس، حسی مدرن به گالری شما القا می‌کند.

لوستر

انتخابلوستر مناسب را هم فراموش نکنید زیرا یکی از عواملی است که در زیبا جلوه دادن اتاق نشیمن، نقش مهمی ایفا می‌کند. لوسترهای ساده و هنری را در این اتاق نصب کنید و از چند اثر هنری مانند نقاشی‌های مدرن برای پر کردن فضا استفاده کنید.

کتابخانه

کتابخانه نیز عامل مهمی در بهتر جلوه دادن طراحی داخلی اتاق نشیمن‌ است. دقت کنید که سایز کتابخانهباید متناسب با فضا و سایز اتاق‌تان باشد. اگر حجم کتاب‌ها کم است، به راحتی آن را روی تخته‌های چوبی وصل شده به دیوار قرار دهید. این تخته‌ها می‌توانند در اندازه‌های مختلفی باشند که با فاصله از همدیگر قرار گرفته‌اند. چینش کتاب‌ها روی آن نیز بسیار مهم است، زیرا از لحاظ بصری تاثیر بسزایی در دکوراسیون خانه دارد. اگر تعداد کتاب‌ها زیاد است، باید در فکر ساختن کتابخانه‌ای بزرگتر باشید که در گوشه‌ای از اتاق نشیمن جای گیرد. همچنین شما می‌توانید در قسمت‌هایی از آن گلدان‌های کوچک آپارتمانی قرار دهید.

نبود باغچه

دکوراسیون داخلی هوشمندانه، چی رو کجا بذاریم؟ امروزه به دلیل آپارتمانی شدن منازل، کمتر در خانه‌ها، باغچه یافت می‌شود. اما این مشکل نیز به‌راحتی قابل‌حل است. صفحه‌ی فلزی توری مانند را، به هراندازه‌ای که مدنظرتان است، بر روی دیوار خانه‌تان نصب کنیدیا از چند طبقه ساده کوچک بهره بگیرید. سعی کنید یک دیوار خالی و سفیدرنگ انتخاب کنید تا نمود گل و گیاه روی آن بیشتر باشد. همچنین تضاد رنگ سبز گیاهان و رنگ سفید دیوار تصویر زیبایی را ازلحاظ بصری ایجاد می‌کند.

نور طبیعی

روشنایی خانه تأثیر وصف‌نشدنی بر دکوراسیون داخلی دارد. سعی کنید اتاق نشیمن منزلتان به‌اندازه کافی پنجره داشته باشد تا نور طبیعی به داخل بتابد. در صورت کمبود پنجره از رنگ‌های روشن برای مبلمان، دیوار و یا فرش استفاده کنید. البته برای دوری از یکنواختی فضا، یک عنصر خنثی‌کننده هم باید در فضا موجود باشد، مثلاً رنگ یکی از دیوارها یافرشو موکت تیره باشد، یا از اشیاء دکور ی و تابلوهای رنگی در فضا استفاده کنید.

میز آرایش

قطعاً اختصاص دادن مکانی جمع‌وجور و مرتب برای آرایش و خودآرایی، در هر خانه‌ای، لازم است. نصب یکمیزدیواری راه‌حل مناسبی برای رفع این نیاز خواهد بود. برای این کار کافی است تخته چوبی را به‌وسیله پایه‌های فلزی روی دیوار نصب کنید. وسایل موردنیاز را مرتب در گوشه‌ای از آن قرار دهید و سعی کنید به‌هیچ‌وجه روی میز را شلوغ نکنید. در بالای آن، روی دیوار نیز یک آینه‌ی کوچک و در پشت میز هم یک صندلیچوبی قرار دهید. این طراحی داخلی برای کسانی که در محیطی کوچک زندگی می‌کنند، کاربرد فراوانی دارد و دکوراسیونی ساده اما جذاب را در محیط اتاق یا حتی اتاق نشیمن، به وجود می‌آورد.

تنوع

دکوراسیون داخلی هوشمندانه، چی رو کجا بذاریم؟ در آخر باید به یکی از مهم‌ترین نکات در رابطه با دکوراسیون هوشمندانه اشاره کرد. تغییر دکوراسیون خانه را، آن‌هم هرچند مدت یک بار، نادیده نگیرید، زیرا غیر از تازه‌تر کردن محیط منزل و خارج شدن از روزمرگی، سبب می‌شود نظرات تمامی افراد خانواده در دکوراسیون خانه اعمال شود، درنتیجه زندگی کردن در چنین فضایی، تجربیات خوشایندی را برای شما به‌جا خواهد گذاشت.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد