با این چیدمان در سال ۲۰۱۸ خداحافظی کنید

0

با این چیدمان در سال ۲۰۱۸ خداحافظی کنید

با این چیدمان در سال ۲۰۱۸ خداحافظی کنید : منکر آن نمی‌شویم که یک چیدمان بسیار عالی و مطابق مد روز نمی‌تواند خارج از چهارچوب مرزهای طراحی داخلی باشد؛ اما سبک‌ها و اصول چیدمان هرچقدر که مورد استقبال قرار گیرند و رضایت‌بخش باشند، ابدی نمی‌مانند و باگذشت زمان تسلیم سبک‌های دیگرمی‌شوند.

برای مثال در سال ۲۰۱۶ با سری جدید لوازم‌خانگی مینیمال ایکیا تنالیته منحصر به فردی از رنگ صورتی به نام millennial pink معرفی شد. این رنگ طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد و درهمه‌جا از آن استفاده شد.

تا جایی که در بسیاری از پست‌های اینستاگرام و پینترست هم دیده شد و محبوبیت ویژه ای داشت. به‌مرور در بسیاری از لوازم‌خانگی و مبلمان های کودک نیز حضور یافت. اماهمان‌قدر که به سرعت در بازار جای گرفت، بعد از گذشت یک سال و نیم به همان سرعت حضورش کمرنگ‌تر شد.

در ادامه به جزئیات دکوراسیونی میپردازیم که تا قبل از سال ۲۰۱۸ از آنها خداحافظی میکنیم و با نکات تازه ای در چیدمان آشنا میشویم که در سال ۲۰۱۸ از آنها استقبال خواهیم کرد.

نه به: سفید بر روی سفید

سبک مینیمال، یکی از سبک‌های پرطرفدار این روزها در اکثر کشورهاست و در کشور ما نیز گرایش به سمت این سبک به خوبی نمایان است. اما استفاده از رنگ سفید در همه جای خانه و اشباع آن، چیدمان را از حالت خانگی خارج می‌کند و حس و حال سالن های نمایش را القا می کند.

بهتر است در سال جدید از اشباع شدن رنگ سفید در خانه جلوگیری کنید و در کنار رنگ سفید از گیاهان سبزرنگ و آپارتمانی استفاده کنید. تابلوهای هنری بزرگ نیز در پس‌زمینه‌ی سفید به خوبی خودشان را نشان می‌دهند. هم‌چنین پارچه‌های طرح دار به‌عنوان کوسن یا پرده ریتم یکنواخت رنگ سفید را تغییر می‌دهند.

سلام بر آبی- خاکستری، سدری و رُس

با این چیدمان در سال ۲۰۱۸ خداحافظی کنید : به گفته‌ی سایت WGSN، رنگ‌هایی که برای سال ۲۰۱۸ معرفی می‌شوند، ممکن است اعجاب‌انگیز نباشند، اما خستگی سبک مینیمال امروزی را که با رنگ‌های خیلی سرد آمیخته‌شده است، از بین می‌برند.

رنگ آبی خاکستری یکی از رنگ‌های تلفیقی بین دو طیف رنگی است که در چیدمان مدرن و مینیمال می‌تواند منحصربه‌فرد جلوه کند. رنگ آجری که دقیقاً به رنگ خاک رس هست نیز برای سال جدید می‌تواند انتخاب ویژه‌ای باشد که شاید تاکنون حتی به آن فکر هم نکرده باشید. رنگ پیشنهادی بعدی سبز سدری است که درواقع سبز یاقوتی ترکیب‌شده با خاکستری است. این رنگ در اتاق‌های نشیمن و پذیرایی بدون شک یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های ۲۰۱۸ خواهد بود.

نه به: مینیمال بودن بیش‌ازحد!

مینیمالیسم سبک ساده و جذابی است و طرفداران خودش را دارد، اما این روزها برخی فضاها از این سبک زیادی اشباع‌شده است. گرچه در سال ۲۰۱۸ همچنان پیروی از این سبک در نظر گرفته‌شده، اما طراحان به دنبال آن هستند تا به این سبک هویتی بیشتر ازآنچه در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ ارائه شد، بدهند.

اگر از طرفداران سبک مینیمالیسم هستید، بهتر است مطالعه‌تان را افزایش دهید و به خلق فضاهای جدید پیرو این چیدمان دست بزنید تا فضایی فکر شده تحت تفکر درونی خودتان بسازید.

الگو گرایی را فراموش نکنیم

با این چیدمان در سال ۲۰۱۸ خداحافظی کنید : اتاقی که اکثر اوقات توسط جزئیات مهم و پرخاطره یا خرده‌ریزهایی که از سفرهای دور دنیا جمع شده‌اند، طراحی شده است و یا پر از گیاهان مختلف است، بسیار بیشتر از اتاقی که در یک نصفه‌روز با وسایل حاضر و آماده‌ی فروشگاهی چیدمان شده است، هویت و شخصیت دارد.

به یاد داشته باشید در چیدمان الگوگرایانه، فردگرایی و اصالت دو کلید اساسی هستند، پس تزئینات پرزرق و برق ظاهری را فراموش کنید و آنچه که برایتان هویت دارد را در چیدمان خانه‌تان به‌کار برید، چراکه وجود هر چیز در محل زندگی شما بازتابی ازآنچه واقعاً هستید، خواهد بود.

نه به: زرق‌وبرق بیش‌ازحد!

همچنان که زندگی ما بیشتر به تکنولوژی متکی است و هرروز تکامل بیشتری در راستای پیشرفت تکنولوژی پیدا می‌کند، تمایل ما برای بازگشت به طبیعت و گذران وقت خارج از شهر و شلوغی‌های آن بیشتر می‌شود. این ساده زیستی به‌مرور با شیوه‌ی زندگی‌مان پیوند بیشتری پیدا می‌کند و در شکل طراحی خانه و محل کارمان بروز می‌یابد.

با استفاده از مواد اولیه‌ی ارگانیک و اصیل به‌جای مصنوعات پر زرق‌وبرق که معنای لوکس بودن را به خود گرفته‌اند، خانه‌ای یا چیدمان متفاوت به خودتان هدیه دهید.

از فضاهای ذخیره‌سازی به‌عنوان دکور خانه استفاده کنیم

فضاهای ذخیره‌سازی یکی از جنبه‌های فوق‌العاده‌ی هر خانه‌ای هستند که می‌توانند علاوه بر ذخیره‌سازی وسایل و مرتب نگه‌داشتن فضای منزل، به زیبایی در چیدمان نیز کمک کنند. از طرفی اگر در چیدمان آنها دقت کافی را به‌کار نبریم، می‌توانند جلوه‌ی خانه را تحت‌الشعاع قرار دهند و فضای کسل کننده ای ایجاد کنند.

لازم نیست برای اینکه فضای ذخیره‌سازی زیبایی داشته باشید، کار خارق‌العاده‌ای انجام دهید. یک باکس فلزی ساده که فضایی برای قرار گرفتن هیزم‌های کنار شومینه است، می‌تواند در عین سادگی بر چیدمان خانه‌تان تأثیر به سزایی بگذارد.

نه به بیش‌ از حد صنعتی بودن!

با این چیدمان در سال ۲۰۱۸ خداحافظی کنید : دوران استفاده از مصنوعات در هر قسمت از خانه به پایان رسیده است. درحالی‌که گاهی می‌توانند خیلی شیک به نظر برسند، اما بهتر است سنگ مرمرهای تقلبی و دیگر مصنوعات صنعتی در همین سال ۲۰۱۷ جا بمانند. از طرفی مصنوعات صنعتی و مواد اولیه‌ای که از طبیعت نشأت نگرفته‌اند، در دکوراسیون بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها و حتی خانه‌ها استفاده‌شده‌اند و حالتی کلیشه‌ای پیداکرده‌اند. پس برای ورود به سال جدید میلادی به جایگزین کردن مصنوعات با هدیه‌هایی از طبیعت فکر کنید

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد