از مبلمان تبدیلی چه می‌دانید؟

0

از مبلمان تبدیلی چه می‌دانید؟

از مبلمان تبدیلی چه می‌دانید؟ از مبلمان تبدیلی چه می‌دانید؟ بسیاری از ما اسباب و لوازمی که با تغییر شکل کاربری‌شان تغییر می‌کنند را دوست داریم. یکی از عمده دلایل ما برای خرید این لوازم، صرفه‌جویی در هزینه و فضای مصرفی است. افزون بر این، وجود این وسایل در منزل موجب جذابیت بیشتر دکوراسیون داخلی می‌شود و برای افرادی که نخستین بار آنها را می‌بینند، سرگرم‌کننده است.

مبلمان تبدیلی تنوع گسترده‌ای دارد که در این مطلب قرار است به تعدادی از آنها اشاره‌کنیم.

صندلی‌های تاشو قدیمی اولین نسل از مبلمان تبدیلی محسوب می‌شوند. اگرچه درگذشته این اصطلاح چندان رایج نبود اما این روزها هر مبلمانی که قابلیت تغییر شکل و ظاهر داشته باشد، در دسته مبلمان تبدیلی قرار می‌گیرند. با این وصف مبل‌های تختخواب‌شو را نیز می‌توان در زمره این گروه جا داد.

درمجموع می‌توان گفت مبلمان تبدیلی با دو هدف طراحی می‌شوند. نخست کاهش فضای مصرفی است به‌گونه‌ای که در منازلی با مساحت محدود نیز بتوان از لوازمی نظیر مبل راحتی، تختخواب یا میز ناهارخوری بهره برد و درعین‌حال فضای کافی برای رفت‌وآمد را نیز در اختیار داشت. همچنین این مبل‌ها در اغلب اوقات چندین کارایی را خواهند داشت و شمارا از خرید لوازمی مجزا از یکدیگر بی‌نیاز می‌کنند.

نیمکت تبدیلی Coffee

از مبلمان تبدیلی چه می‌دانید؟ نیمکت Coffee،  طرحی لهستانی است که توسط استودیو BEYOND و  با همکاری مشترک بین  Karolina Tylka و Szymon Nawój طراحی و ساخته‌شده است. ایده‌ی ساخت این نیمکت از نیاز افراد به خوردن قهوه در باغ و نبود سطحی برای گذاشتن فنجانشان، الهام گرفته شد. نیمکت Coffee می‌تواند در هر فضایی، عمومی و خصوصی، مورداستفاده قرار گیرد، اما نسخه‌ی نرم‌تر آن برای فضاهای داخلی مناسب‌تر است.

اندازه‌ی فضای نشیمن و میز این نیمکت خاص، متناسب با نیاز فرد، با چرخاندن قطعات آن تنظیم می‌شود و طول نیمکت می‌تواند تا اندازه‌ی سه متر متغیر باشد.

صندلی تبدیلی Exocet

صندلی‌های راحتی در دکوراسیون داخلی جذابیت بالایی دارند. حال تصور کنید که یک صندلی با یک تغییر شکل آسان به تختخوابی راحت نیز تبدیل شود. این ایده‌ای است که طراحان بر اساس آن صندلی تبدیلی Exocet را در استودیو Designarium طراحی کرده‌اند. این محصول نخستین بار در نمایشگاه طراحی داخلی تورنتو ۲۰۱۵ به نمایش گذاشته شد.

در طراحی این صندلی در کنار عملکردهای متفاوت، به اصول ارگونومیک نیز توجه ویژه‌ای شده است، به‌گونه‌ای که تمامی حالات نشستن بر روی آن با فیزیک بدن انسان تناسب دارد و فشاری به مفاصل، استخوان‌ها و عضلات وارد نمی‌کند.

این صندلی از تخته‌های چوبی ساخته‌شده که به‌وسیله یک سیلندر چرخان به یکدیگر متصل می‌شوند و با چرخش ساعت‌گرد و پادساعت‌گرد به حالات مختلفی درمی‌آیند.

میز، صندلی و نیمکت Calypso

از مبلمان تبدیلی چه می‌دانید؟ صندلی Calypso با طراحی منحصر به فرد و تنظیماتی خلاقانه، می‌تواند در قالب قطعات دیگری نظیر میز و نیمکت نیز ایفای نقش کند. این صندلی برای قرارگیری در دکوراسیون داخلی منازلکوچک بسیار مناسب است و وجود دسته‌های قابل تنظیم و فضای نگهداری در قسمت زیرین آن، کاربران را از خرید لوازم اضافه و جاگیر بی‌نیاز می‌کند.

مبل تختخواب شو Doc

مبل‌های تختخواب شو یکی از بی‌نظیرترین جلوه‌های مبلمان تبدیلی است که در این میان مبل تختخواب شو Doc به عنوان یکی از محصولات شاخص و تحسین برانگیز شناخته می‌شود.

در نگاه اول با مشاهده این مبل، نشانی از یک تختخواب مشاهده نخواهید کرد و این محصول جلوه و آرامش یک مبل راحتی را به کاربران خود ارائه می‌دهد؛ اما این مبل جمع و جور با یک حرکت ساده می‌تواند به یک تختخواب دو طبقه راحت و جادار تبدیل شود. افزون بر این، تمام قسمت‌های این مبل تختخواب شو قابل تعویض و شستشو هستند.

میز حلقه درختی

از مبلمان تبدیلی چه می‌دانید؟ این میز چوبی با طراحی ساده و برگرفته از حلقه‌های میانی پیاز یا تنه درختان، به‌آسانی تغییر اندازه می‌دهد و به حالت نیم‌دایره یا دایره تمام درمی‌آید. قطعات چوبی نیم‌دایره‌ای میز حلقه درختی حول محوری در مرکزیت آن می‌چرخند و ابعاد میز را تغییر می‌دهند. این میز را در حالت نیم‌دایره می‌توان به دیوار تکیه دارد.

با عنوان موارد فوق به نظر می رسد که این نوع ازمبلمان می توانند بسیار کاربردی تر از مبلمان های معمولی باشند. نظر شما چیست؟ آیا چنین مبلمانی را برای منزل و یا محل کار خود می پسندید؟

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد