۵ جای مناسب برای قرار دادن هفت سین

0

۵ جای مناسب برای قرار دادن هفت سین

۵ جای مناسب برای قرار دادن هفت سین : بهار و عید نوروز با سفره هفت سین پا به خانه‌های ما می‌گذارند. سفره‌ای کهن و دیرینه که هر یک از عناصر آن به مفهومی والا اشاره دارند و با گذشت زمان کمی هم جلوه مدرن و زیباتر به خود گرفته‌اند. در فرهنگ ایرانیان قدیم پهن بودن سفره هفت سین تا پایان تعطیلات عید نوروز امری رایج محسوب می‌شد اما در این ایام با کاهش فضای منازل این کار کمی مشکل به نظر می‌رسد.

با این وصف در اغلب خانه‌ها چند روز پس از آغاز بهار، سفره هفت سین برچیده و نمادهای آن نظیر سبزه و ماهی و تخم مرغ هر یک در گوشه‌ای قرار داده می‌شوند؛ اما زیبایی این سفره باستانی به اجتماع عناصر آن در کنار هم گره خورده است در نتیجه سؤال اینجاست که بهترین مکان برای قرار دادن هفت سین در ایام عید نوروز کجاست؟

۵ جای مناسب برای قرار دادن هفت سین : در ایام عید نوروز ما اغلب سفره هفت سین را بر روی زمین، میز ناهارخوری یا میزهای جلو مبلی پهن می‌کنیم و با رسیدن اولین مهمانان نوروزی با مشکلات متعددی در رفت و آمد و پذیرایی از آنها مواجه می‌شویم.

چراکه این مکان‌ها جزئی از فضای مفید منزل محسوب می‌شوند و حتی در روزهای معمول نیز از آنها استفاده وافری می‌کنیم. با این وصف برای پهن کردن سفره هفت سین باید به دنبال جایی باشیم که هم در معرض دید باشد و هم در هنگام مهمانی دست و پا گیر نباشد. آنچه در ادامه عنوان می‌کنیم فضاهای مناسبی هستند که می‌توانید سفره هفت سین را در طول ایام عید به آنجا منتقل کنید.

میز کنسول

۵ جای مناسب برای قرار دادن هفت سین : میزهای کنسول به دلیل زیبایی و فضای قابل توجه گزینه مناسبی برای قرار گرفتن سفره هفت سین هستند. این میز ها معمولاً در قسمتی از منازل که دید زیادی دارند گذاشته می‌شوند؛ بنابراین با قراردادن سفره هفت سین بر روی آنها هم توجه مهمانان خود را جلب می‌کنید و هم مزاحمتی برای پذیرایی از آنها ندارید.

افزون بر این، میزهای کنسول از آینه‌های بزرگ و دکوراتیو برخوردارند در نتیجه سفره هفت سین شما از آینه بی‌نیاز می‌کنند.

میزهای عسلی و کناری

در برخی از منازلمیز های عسلی با ابعاد بزرگ یا میزهای کوچکی وجود دارند که عمدتاً در گوشه‌ها قرار می‌گیرند و ظرفیتی برای نشستن دو یا سه نفر دارند.

این میزها نیز فضای مناسبی برای پهن کردن سفره هفت سین هستند چراکه هم مزاحم رفت و آمد افراد نیستند و هم به دلیل نزدیک بودن به فضای نشیمن می‌توانند یک لوکیشن مناسب برای عکس‌های خانوادگی باشند.

میز تلویزیون

۵ جای مناسب برای قرار دادن هفت سین : با بزرگ‌تر شدن تلویزیون‌هایLED، میزهای تلویزیون نیز ابعاد بزرگ‌تری به خود گرفتند و به یک جزو مهم از دکوراسیون منازل بدل شدند. این اهمیت موجب شد تا این میزها نمایی جذاب‌تر به خود بگیرند. با توجه به اینکه میزهای تلویزیون همواره در فضای نشیمن قرار می‌گیرند و دائماً در مقابل چشم افراد هستند، می‌توانند مکان مناسبی برای قرار دادن سفره هفت سین باشند.

در واقع با وجود آنکه این میزها از عرض زیادی برخوردارند اما بخش قابل توجهی از آنها به دلیل ضخامت بسیار کم نمایشگرها، خالی و بدون استفاده هستند و شما می‌توانید به راحتی وسایل مختلف را بر روی آن قرار دهید.

بوفه

اگر ما از بوفه برای قرار دادن وسایل زینتی استفاده می‌کنیم پس می‌توانیم سفره هفت سین نوروز خود را نیز در آنجا قرار دهیم. بوفه‌هایی که امروزه در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند اغلب از سیستم نورپردازی نیز برخوردارند که در نتیجه موجب جلوه بیشتر سفره هفت سین شما می‌شوند.

طبقات کتابخانه

۵ جای مناسب برای قرار دادن هفت سین : وجود کتابخانه در فضای نشیمن به خودی خود جذاب و تماشایی است، حال اگر یک سفره هفت سین نیز در یکی از طبقات آن پهن شود قطعاً نگاه هر مهمانی را به خود جلب می‌کند.

کتابخانه‌ها معمولاً از طول و عرض مناسبی برخوردارند و فضای کافی برای قرار گرفتن وسایل بزرگی نظیر تنگ ماهی یا آینه را برای شما فراهم می‌کنند. همچنین کتابخانه‌های مدرن و امروزی سیستم نورپردازی دارند که به زیبایی و جلوه سفره هفت سین شما می‌افزاید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد