۱۲ محصول پرفروش ایکیا در ۳۰ سال اخیر

0

۱۲ محصول پرفروش ایکیا در ۳۰ سال اخیر

۱۲ محصول پرفروش ایکیا در ۳۰ سال اخیر : ایکیا از زمان تأسیس خود در سال ۱۹۸۷ در انگلستان تاکنون همواره معرف مبلمانی ساده، سبک، ارزان قیمت و کاربردی بوده است، پس جای تعجب ندارد که این غول عرضه مبلمان طی سه دهه گذشته اغلب خانه‌های شبه‌جزیره اسکاندیناوی را به تصرف خود درآورده باشد. این موضوع سبب شده تا این کمپانی پرآوازه ۱۲ محصول پرفروش خود طی ۳۰ سال گذشته در انگلستان را معرفی کند. این محصولات از لوازم ساده ای نظیر ظروف آشپزخانه و پتوهای اطفای حریق تا مبل راحتی و قفسهنگهداری را شامل می شوند.

مبل راحتی Klippan

اینمبل راحتینخستین بار در سال ۱۹۸۷ در انگلستان معرفی شد. ایکیا این محصول با دوام را برای افرادی که از فرسودگی مبلمان و آسیب دیدن آن به دلیل استفاده بیش از حد خسته شده‌اند طراحی کرد. مبل راحتی Klippan با برخورداری از روکش قابل تعویض و قابل شستشو دوام بالایی در برابر آلودگی ناشی از استفاده کودکان دارد.

میز Lack

۱۲ محصول پرفروش ایکیا در ۳۰ سال اخیر : شاید تعجب کنید که یک میز ساده نزدیک به ۳۰ سال است که جزو محصولات پرفروش ایکیا در کشور انگلستان است. طراحی میز Lack از ابتدای فروش در سال ۱۹۸۷ تاکنون تغییر چندانی نکرده و ایکیا نیز نه تنها آن را از خط تولید خارج ننموده بلکه به دلیل افزایش تقاضا طی سال‌های آخر تولید آن را بیشتر کرده است.

قفسه نگهداری Billy

۱۲ محصول پرفروش ایکیا در ۳۰ سال اخیر : این محصول در سال ۱۹۷۹ توسط Gilles Lundgren طراحی شد و یکی از نخستین تولیدات ماژولار ایکیا محسوب می‌شد که با اصطلاح flat pack شناخته می‌شوند. مونتاژ نهایی این محصولات به آسانی توسط خریدار انجام می‌گیرد و در نتیجه به دلیل کاهش هزینه‌های حمل و نقل و بسته‌بندی قیمت تمام شده آنها مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. جالب آنکه اگرچه طراحی این محصول در ۳۰ سال اخیر تغییر چندانی نداشته اما به دلیل ترفندهایی که در ساخت و تولید آن به کار گرفته شده، قیمت آن نسبت به روزهای نخست حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

قفسه نگهداری Ivar

همانند میز Lack، قفسه Ivar نیز از ظاهری ساده برخوردار است و از زمان رونمایی تاکنون تغییری به خود ندیده است. در واقع آنچه این قفسه را برای خریداران جذاب می‌کند ساختار قابل تغییر و ماژولار آن است.

لامپ آویز PS Maskos

۱۲ محصول پرفروش ایکیا در ۳۰ سال اخیر : این چراغ در سال ۲۰۰۹ توسط طراحی با نام Marcus Arvonen ساخته شد. او در طراحی این لامپ از قاصدک‌ها الهام گرفته بود و طراحی خلاقانه آن موجب شد تا طی مدت‌زمانی اندک فروش قابل توجهی در میان سایر محصولات ایکیا داشته باشند.

ظرف استکهلم

طراحان ایکیا برای ساخت ظرف استکهلم (Stockholm) از برگ درخت فندق الهام گرفتند. این ظرف نخستین بار در سال ۱۹۸۴ میلادی عرضه شد و در طول این سال‌ها ایکیا کوشیده است تا با حفظ ویژگی‌های ذاتی و قیمت مناسب، مواد باکیفیت‌تر و طراحی لوکس‌تری برای آن در نظر بگیرد.

صندلی POÄNG

صندلی POÄNG در سال ۱۹۷۳ توسط یک طراح ژاپنی با نام Noboru Nakamura با همکاری Lars Engman ساخته شد. نام این محصول از واژه شعر (Poem) اقتباس شده است. اگرچه در طراحی این صندلی راحتی از تخته سه‌لایی روکش‌دار استفاده شده اما استحکام بالا از جمله ویژگی‌هایی است که در کنار وزن سبک موجب محبوبیت صندلی POÄNG شده است.

میز LÖVBACKEN

۱۲ محصول پرفروش ایکیا در ۳۰ سال اخیر : میز LÖVBACKEN نخستین محصولی بود که ایکیا با ویژگی Flat pack در سال ۱۹۵۶ به بازار عرضه کرد. ایده طراحی ماژولار این محصول هنگامی به ذهن طراح آن یعنی Gillis Lundgren رسید که تلاش می‌کرد تا این میز را به همراه پایه‌های آن در ماشین خود جای دهد. ناکامی او در این امر موجب شد تا جرقه طراحی Flat pack در ذهن این طراح شعله‌ور شود.

تختخواب Gulliver

وجود محصولات ساده در میان پرفروش‌ترین‌های ایکیا چندان عجیب نیست. یکی دیگر از این دسته محصولات تختخواب Gulliver است که هنوز هم پس از گذشت ۳۰ سال از تولید آن همچنان فروش قابل توجهی دارد. طبیعی است که این تختخواب به دلیل طراحی ساده و خاصیت flat pack از قیمت ارزانی برخوردار باشد.

تختخواب Malm

سادگی همیشه هم بد نیست. در واقع این را می‌توان از فروش بالای محصولات ایکیا دریافت چراکه در عمده تولیدات این شرکت کارایی و قیمت ارزان بیش از هر چیزی مد نظر قرار می‌گیرد. تختخواب Malm یکی از تولیدات ایکیا است که با ظاهر ساده خود توجه علاقه‌مندان به محصولات مینیمال را جلب کرده است. اینتختخوابدر کشور انگلستان از شهرت بالایی برخوردار است و از زمان رونمایی تاکنون به جزئی جدایی‌ناپذیر از فروشگاه‌های ایکیا در انگلستان بدل شده است.

پتوی اطفا حریق PATRULL

 ۱۲ محصول پرفروش ایکیا در ۳۰ سال اخیر : در سبد محصولات ایکیا اجناس عجیب و غریب اما بسیار کاربردی نیز یافت می‌شود. یکی از این موارد پتوی اطفا حریق PATRULL است که از سال ۱۹۸۷ در انگلستان به فروش می‌رسد و همچنان نیز بسیاری چند عدد از این وسیله پرکاربرد را در خانه خود دارند. در هنگام حریق، افراد می‌توانند با پهن کردن این پتو بر روی آتش از گسترش آن جلوگیری کنند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد