چگونه یک گالری بر روی دیوار بسازیم؟

0

چگونه یک گالری بر روی دیوار بسازیم؟

چگونه یک گالری بر روی دیوار بسازیم؟ آیا کسی پیدا می‌شود که به عکس علاقه‌ای نداشته باشد؟ عکس هایی مورد علاقه در قاب مناسب جلوه لحظات و چهره‌هایی است که آنها را دوست داریم. با این وجود هنگامی‌که صحبت از ساخت یک گالری دیواری از عکس های قاب گرفته به میان می‌آید بسیاری از ما ایده چندانی برای پیاده‌سازی نداریم. پس با این سؤال مواجه می‌شویم که چگونه یک گالری بر روی دیوار بسازیم؟

اگر به دنبال پاسخی ساده برای این پرسش هستید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

چگونه یک گالری بر روی دیوار بسازیم؟

چگونه یک گالری بر روی دیوار بسازیم؟ بسیاری از ما به‌عنوان افرادی که تجربه‌ای درطراحی دکوراسیوننداریم به هنگام ساخت یک گالری بر روی دیوار سعی می‌کنیم تا قاب هایی هم‌رنگ و هم‌شکل خریداری کنیم و بی‌توجه به مفهوم تصاویر آنها را کنار هم بچینیم. علاقه عجیبی هم که به تقارن داریم موجب می‌شود تا قاب عکس‌ها نیز مانند سایر لوازم منزل نظیر مبلمان، چینشی منظم و یکنواخت داشته باشند؛ اما آیا این شیوه همیشه کارآمد است؟

در مقابل از نگاه هنری کار کمی سرگرم‌کننده‌تر می‌شود. طراحان معمولاً بر اساس مفاهیم تصاویر و عکس‌ها، گالری دیواری را طراحی می‌کنند. اگر با مجموعه‌ای بزرگ از تصاویر با سوژه‌های گوناگون مواجهید بهتر است از فریم‌هایی متفاوت استفاده کنید و به شکلی آنها را با هم ترکیب نمایید که به لحاظ مفهومی حالتی چرخشی و هیجانی به خود بگیرد. به‌طوری‌که بیننده با نگاه به هر بخش از گالری از هر دسته‌بندی موضوعی تصویری را مشاهده کند. این کار در گالری‌های دیواری بزرگ مانع از خستگی و یکنواختی نیز می‌شود.

اگر چندان با بی نظمی میانه خوبی ندارید و حس خوبی به شما نمی دهد اما درعین حال نوع تصاویر به گونه ای است که در یک قاب واحد قراردادن آن یا ممکن نیست یا چندان زیبا به نظر نمی رسد می توانید کادر خارجی را یک مربع یا مستطیل در نظر بگیرید اما درون قاب را با اندازه های مختلف پر کنید. همرنگی قاب ها و پاسپارتوی داخل آن باعث می شود به ترکیبی هیجان انگیز ولی درنهایت منظم دست یابید.

چگونه یک گالری بر روی دیوار بسازیم؟ در مقابل هنگامی‌که تصاویری مشابه و به لحاظ مفهومی نزدیک به هم دارید بهتر است از قاب عکس‌های یک شکل استفاده کنید. در واقع با این روش بیشتر مفهوم تصاویر مورد توجه بیننده قرار می‌گیرد و ذهن انسان فرم قاب عکس‌ها را به دلیل تکراری بودن نادیده می‌گیرد. واضح است که این روش هنگامی‌که سوژه‌های متفاوتی در تصاویر داریم چندان کارایی ندارد چراکه بیننده نه چرخشی در مفاهیم مشاهده می‌کند و نه تصاویر پراهمیت‌تر را از سایرین تشخیص می‌دهد.

چگونه یک گالری بر روی دیوار بسازیم؟ برای ساخت گالری همیشه ناچار نیستید که تابلوها را به دیوار نصب کنید. می توانید از یک قفسه دیواری کم عمق برای گذاشتن تابلوها استفاده کنید. این کار به شما این امکان را می دهد که با چینش تابلوها و تغییر آنها به ترکیبی که علاقه مندید برسید وگاهی نیز تنوع ایجاد کنید. د رتصاویر زیر می توانید برخی از روش های معمول ساخت گالری بر روی دیوار را ببینید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد