چگونه فضای نشیمن یا اتاق خواب را بزرگ‌تر جلوه دهیم؟

0

چگونه فضای نشیمن یا اتاق خواب را بزرگ‌تر جلوه دهیم؟

چگونه فضای نشیمن یا اتاق خواب را بزرگ‌تر جلوه دهیم؟ زندگی در یک آپارتمان کوچک دیگر چندان عجیب نیست چراکه امروزه بیشتر فضاهای مسکونی از مساحت کوچکی برخوردارند؛ اما آنچه مشکل‌ساز می‌شود عاداتی است که ما از منزل بزرگ و دلباز خود به خانه‌های محدود و کوچک می‌آوریم و موجب کوچکتر به نظر رسیدن فضای خانه می‌شویم. با این حال سوال این است که آیا می‌توان فضای اتاق نشیمن یا اتاق خواب را بزرگ‌تر جلوه دهیم؟ اگر به دنبال پاسخی برای این سوال هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

بی نظمی ممنوع، آینه را دریابید

جلوگیری از ایجاد بی‌نظمی و استفاده از آینه دو شیوه‌ای است که مدت‌هاست به‌عنوان راه‌هایی برای بزرگ‌تر جلوه دادن فضای اتاق نشیمن یا اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما آیا روش‌های دیگری هم وجود دارند؟

فضاهای ذخیره سازی

چگونه فضای نشیمن یا اتاق خواب را بزرگ‌تر جلوه دهیم؟ ظاهراً ما برای بزرگ‌تر جلوه دادن یک فضا به سه چیز نیاز داریم: ذخیره‌سازی، ذخیره‌سازی و ذخیره‌سازی! فضاهای ذخیره سازی تنها به کمد و کشو محدود نمی شود. درعین حال می توان کمد و کشو را هم با استفاده از تجهیزات مختلف به فضای قابل تری برای ذخیره سازی بدل کرد که لازم است در فضاهای کوچک حتما این کار را بکنید.  استفاده از مبلمان هایی که به شما امکان ذخیره سازی می دهند هم می توانند کمک بزرگی به جلوگیری از شلوغی و ایجاد نظم در منزل باشند. پس هنگام خرید تا حد امکان از این نوع مبلمان که امروزه در دسترس هم هست استفاده کنید.

پرهیز از مبلمان های کوچک اما پر تعداد

اگر کمی به منازل امروزی نگاه کنید درمی‌یابید که با وجود برقراری نظم در آنها باز هم فضای خانه بزرگ به نظر نمی‌رسد. در حقیقت هیچ چیز به‌اندازه وسایل کوچک و زیاد، باعث کوچک جلوه دادن فضای نشیمن یا اتاق خواب نمی‌شود. شاید متناقض به نظر رسد اما شما با تعداد کمی قطعات مبلمان بزرگ احساس راحتی بیشتری در منزل خود خواهید کرد تا با قطعات بی‌شمار اما کوچک. بسیاری از این لوازم کوچک چندان قابل استفاده نیستند و اگر خوب به آنها توجه کنید درمی‌یابید که جز ایجاد مانعی برای رفت و آمد استفاده چندانی هم در مهمانی‌ها ندارد و اغلب در دورهمی ها برای افزایش فضای نشیمن به گوشه‌ها یا به خارج از اتاق هدایت می‌شوند.

اهمیت کفپوش و فرش

چگونه فضای نشیمن یا اتاق خواب را بزرگ‌تر جلوه دهیم؟ افزون بر این، هیچ چیز هم به‌اندازه پهن کردن یک فرش پر نقش و نگار و بزرگ باعث گرفتگی یک اتاق نمی‌شود. در واقع ساکنین منازل کوچک باید یاد بگیرند که تغییرات کوچک، تأثیرات بزرگی به همراه می‌آورد. اگر هم مایلید از فرش های پر نقش و نگار استفاده کنید حتما رنگ روشن انتخاب کنید و اندازه فرش را کوچک در نظر بگیرید.

نور و باز هم نور

چگونه فضای نشیمن یا اتاق خواب را بزرگ‌تر جلوه دهیم؟ ایده دیگری که موجب بزرگ‌تر جلوه دادن اتاق خواب یا اتاق نشیمن می‌شود استفاده از نور طبیعی برای روشنایی و رنگ‌های روشن و بازتاب‌دهنده برای دیوارها و وسایل است. اگر دسترسی به نور طبیعی ندارید با استفاده مناسب از نورپردازی سعی کنید این نقص را جبران کنید.  همچنین، لزومی ندارد که دیوارهای اتاق‌های کوچک را صرفاً به این دلیل که باعث کاهش عمق فضا می‌شوند، ساده و یکنواخت به حال خود رها کنید. بلکه تنها کافی است همانند قطعات مبلمان از قاب‌هایی با ابعاد بزرگ اما تعداد کم کمک بگیرید. این قاب ها اگر به درستی انتخاب شوند تاثیر زیادی در نمایش ابعاد اتاق نخواهند داشت.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد