چند ایده برای استفاده از چوب‌پنبه در دکوراسیون داخلی

0

چند ایده برای استفاده از چوب‌پنبه در دکوراسیون داخلی

چند ایده برای استفاده از چوب‌پنبه در دکوراسیون داخلی : کشورهای پیشرفته بیش از پیش در تلاش هستند که حتی‌الامکان بجای استفاده از مواد پلاستیکی و تجدیدناپذیر از مواد تجدیدپذیر و سازگار با محیط‌زیست استفاده کنند تا از این رهگذر آسیب کمتری به طبیعت وارد شود. به همین دلیل استفاده از چوب‌پنبه در صنعت و تولید محصولات گوناگون از آن مورد استقبال قرار گرفته است. چوب‌پنبه یکی از مواد قابل بازیافت و انتخابی مناسب برای کسانی است که محافظ و دوستدار طبیعت هستند.

این محصول تجدیدپذیر با ظاهری زیبا، همخوانی بسیار خوبی با سبک دکوراسیون روستایی یا همان rustic  دارد. این روزها چوب‌پنبه یکی از محصولات پرطرفدار صنعت ساختمان شده است و در دکوراسیون داخلی نیز جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص داده. در این مطلب چند نمونه از کاربردهای چوب‌پنبه را بیان کرده‌ایم . برای آگاهی از این کاربردها با ما همراه باشید.

استفاده از چوب‌پنبه در سقف

این روزها به قدری تنوع در طراحی دکوراسیون داخلی زیاد شده که دیگر رنگ‌آمیزی سفید برای سقف و یا حتی گچ‌بری بر روی سقف تکراری و کسل کننده شده است. برای داشتن یک سقف متفاوت و سنتی استفاده از چوب‌پنبه انتخاب خوبی است. چرا که چوب‌پنبه با هر سبک دکوراسیونی هماهنگ است و ظاهری زیبایی به فضای منزل می‌دهد. چوب‌پنبه هم با سبک روستایی، زیبا جلوه می‌کند و هم در کنار سبک‌های سنتی و مدرن جذابیت خاصی دارد.

استفاده از چوب‌پنبه برای پوشش دیوارها

گاهی اوقات انتخاب طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت و تغییر در دکوراسیون داخلی همه چیزی است که یک فضا به آن نیاز دارد و جان تازه‌ای به فضا می‌بخشد. اگر شما به دنبال ایده‌ای متفاوت و منحصر به فرد برای دیوار خانه خود هستید استفاده از چوب‌پنبه می‌تواند گزینه مناسبی برای دیوار خانه شما باشد. بکار بردن چوب‌پنبه بر روی دیوار پشت مبل یا یک دیوار ناهارخوری که بیشتر در معرض دید است بسیار مناسب است. زیبایی دیوار چوب پنبه‌ای را می‌توان با اضافه کردن تابلوهای زیبا و یا یک اثر هنری چند برابر کرد. چوب پنبه حتی اگر دیوار یک ضلع از اتاق را بپوشاند باعث ایجاد تغییرات بصری زیادی می‌شود.

بکار بردن چوب‌پنبه در کف‌پوش‌ها

چند ایده برای استفاده از چوب‌پنبه در دکوراسیون داخلی : نزدیک به ۱۰۰ سال است که کف‌پوش‌های چوب‌پنبه‌ای اختراع شده و مورد استفاده طراحان داخلی قرار گرفته است. فرانک لورد رایت که از معماران برجسته‌ دنیا است از کف‌پوش‌های چوب‌پنبه‌ای در دکوراسیون خانه‌های خود استفاده کرده است. در حالی که کف‌پوش‌های چوب‌پنبه‌ای مزایا و معایبی دارند اما همچنان محصولی ارزان هستند که می‌توانند انتخاب خوبی برای خانواده‌هایی باشد که می‌خواهند با هزینه کم به دکوراسیون خانه خود تنوع دهند.

این روزها استفاده از کف‌پوش‌های چوب‌پنبه‌ای در ساختمان‌سازی رایج شده است چرا که علاوه بر زیبایی از مقاومت بالایی برخوردار است. کف‌پوش‌های چوب‌پنبه‌ای به هیچ عنوان در اثر رطوبت کپک نمی‌زند و ایجاد آلرژی نمی‌کنند، عایق صدا و حرارت هستند و در کم کردن هزینه‌های گرمایشی تأثیر بسیاری دارند. به همین دلیل استفاده از کف‌پوش‌های چوب‌پنبه‌ای یک انتخاب مناسب برای اتاق‌های مطالعه است که باعث ایجاد حس آرامش در فضا می‌شود.

استفاده از چوب‌پنبه بر روی دیوار اتاق کودکان

یکی دیگر از بهره‌هایی که از چوب‌پنبه می‌توانیم ببریم، استفاده از آن بر روی دیوار اتاق کودکان است. با چوب پنبه می‌توانیم اتاق آنها را به یک گالری هنری تبدیل کنیم. قرار دادن ورقه‌های چوب‌پنبه بر روی دیوار به عنوان یک قاب عکس برای آثار هنری کودکان شما عمل می‌کند. تنها کافی است کودکان نقاشی‌ها و آثار هنری خود را بر روی ورقه‌های از چوب‌پنبه که بر روی  نصب کرده‌اید، بچسبانند و از آن لذت ببرند. با این کار می‌توانید هر چند روز یک بار آثار این گالری را عوض کنید بدون اینکه دیوار اتاق دائما صدمه ببیند.

استفاده از چوب‌پنبه در تاج و قاب تخت

چند ایده برای استفاده از چوب‌پنبه در دکوراسیون داخلی : برای تغییر و تنوع در دکوراسیون اتاق‌خواب خانه خود یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید تغییر در تاج و قاب تختخواب خود است. همه ما از دیدن اتاق‌خواب‌های شیک و زیبا لذت می‌بریم. استفاده از چوب‌پنبه در تاج تختخواب می‌تواند این شیکی را به تخت ساده هدیه دهد. جدا از زیبایی به این دلیل که خاصیت عایق صوتی دارد، می‌تواند فضایی آرام در اتاق ایجاد کند.

استفاده از چوب‌پنبه در ساخت پادری حمام و دستشویی

چند ایده برای استفاده از چوب‌پنبه در دکوراسیون داخلی : همان‌طور که می‌دانید چوب‌پنبه به دلیل جنسی که دارد ضد آب و عایق مناسبی برای آب است. به همین دلیل برای ساخت پادری حمام و یا دستشویی مناسب است. تنها کافی است با جمع‌آوری درب بطری‌هایی که درشان چوب پنبه است و با کمک آموزش‌هایی که در سایت‌های مختلف وجود دارد و  یک پادری زیبا و خاص برای حمام و دستشویی خانه خود بسازید.

استفاده از چوب‌پنبه در ساخت گلدان‌های کوچک و تزئینی

یکی دیگر از مواردی که در ساخت آن می‌توان از چوب‌پنبه بهره برد، ساخت گلدان‌های کوچک و تزئینی است. با چسباندن آهن‌ربایی بر پشت آنها، چوب‌پنبه‌ها را به یک مجسمه رو یخچالی زیبا و جذاب تبدیل کنید. تنها کافی است داخل درب‌های بطری را خالی کرده و گل‌های کوچک تزیینی را داخل آنها قرار دهید و زیبایی و طبیعت را به خانه خود دعوت کنید و از آن لذت ببرید.

نقشه‌هایی از جنس چوب‌پنبه

چند ایده برای استفاده از چوب‌پنبه در دکوراسیون داخلی : یکی دیگر از ایده‌های جذاب قابل استفاده در تزیین دکوراسیون خانه، درست کردن نقشه‌ای از کشورتان از جنس چوب‌پنبه است؛ شما می‌توانید مقاصد سفرهای خود را با کمک این نقشه انتخاب کنید و حتی شهرهایی که سفر کرده‌اید را علامت گذاری کنید و از داشتن این نقشه در اتاق خود و مرور خاطرات سفرهایتان لذت ببرید

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد