هنگام چیدن اتاق نشیمن این اشتباهات را مرتکب نشوید

0

هنگام چیدن اتاق نشیمن این اشتباهات را مرتکب نشوید

هنگام چیدن اتاق نشیمن این اشتباهات را مرتکب نشوید : آیا تا به حال احساس کرده‌اید که دکوراسیون اتاق نشیمن شما نامناسب است و نتوانستید به درستی آن را طراحی کنید؟ اتاق‌ نشیمن یکی از پر استفاده‌ترین فضاهای خانه است که نیاز به یک دکوراسیون خوب دارد تا جریان رفت و آمد در این فضا به خوبی شکل بگیرد.

رعایت فاصله و چیدمان صحیح مبلمان در اتاق نشیمن دو عنصر کلیدی در راحتی و کاربردی بودن این مکان هستند. ما در این مطلب به چند مورد از اشتباهاتی که در هنگام چیدمان اتاق نشیمن ممکن است اتفاق بیافتد اشاره خواهیم کرد تا زمانی که شما تصمیم به تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن خود گرفتید با رعایت آنها به نتیجه بهتری دست یابید.

بی توجهی به قانون ۹۰ سانتیمتر

بهتر است حدود ۹۰ سانتیمتر میان مبلمان و میز جلو مبلی فاصله قرار دهید. این فاصله فضایی است که شما به راحتی می‌توانید در آن راه بروید بدون اینکه به میز و مبلمان‌ برخورد کنید. همچنین نزدیک ترین مبل به ورودی باید به اندازه ۹۰ سانتیمتر از در فاصله داشته باشد تا مانعی برای باز و بسته شدن و ورود و خروج افراد نباشد.

لق خوردن مبل روی فرش

هنگام چیدن اتاق نشیمن این اشتباهات را مرتکب نشوید : دقت کنید که چینش مبل و صندلی‌ها به صورتی نباشد که باعث تکان خوردن و یا به عبارتی باعث لق زدن صندلی‌ها بر روی فرش شود. سعی کنید فرش‌ها و قالی‌ها را در وسط اتاق قرار دهید به شکلی که کناره‌ها و گوشه‌های فرش در مسیر اصلی رفت و آمد نباشند. با رعایت این نکته فرصتی به وجود می‌آید که افراد به راحتی در سرتاسر اتاق قدم بردارند و کمتر از گوشه و کناره‌ها حرکت کنند.

بی توجهی به زاویه و تاثیر نور

هنگام چیدن اتاق نشیمن این اشتباهات را مرتکب نشوید : اگر آباژوری بر روی میز قرار می‌دهید مطمئن شوید سایه و نور آن مناسب باشد و شدت آن موجب ناراحتی چشم افراد حاضر در اتاق نشود. در واقع آباژور یک منبع نور دکوراتیو است که بیش از آنکه شدت روشنایی آن اهمیت داشته باشد، زاویه تابش و تاثیر آن بر سایر لوازم دکوراتیو مورد توجه قرار می گید. از نکات دیگری که در اتاق نشیمن باید به آن توجه کنیم سیم‌کشی وسایل برقی است که باید از دید افراد پنهان شود

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد