معرفی دیدنیهای فلسطین به مناسبت روز همبستگی با فلسطینی ها

0

معرفی دیدنیهای فلسطین به مناسبت روز همبستگی با فلسطینی ها

معرفی دیدنیهای فلسطین به مناسبت روز همبستگی با فلسطینی ها : ۲۹ نوامبر مصادف با ۸ آذر ماه،روز بین المللی همبستگی با مردم فلسطین است. در سال ۱۹۴۷ در چنین روزی، بنا بر قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تقسیم فلسطین تصویب و به رسمیت شناخته شد. در این قطع نامه، بخشی از فلسطین به دولت یهود و بخش دیگر به دولت فلسطین اختصاص یافت. با وجود این، در ماه مه سال ۱۹۴۸، یهودی ها با اشغال سهم فلسطینیها از خاک کشور، از تشکیل دولت و کشوری مستقل در آن بخش ممانعت کردند و این کشمکش ها تا به امروز ادامه یافته است.

به همین منظور، در سال ۱۹۷۷ روز ۲۹ نوامبر در مجمع عمومی، روز همبستگی با مردم فلسطیناعلام شد. به مناسبت این روز، در ادامه ی مطلب، قصد داریم تا تعدادی از مکان های زیبای این کشور را که دارای معماری ویژه ای هستند، به شما معرفی کنیم. با ما همراه شوید.

به دلیل اتفاقات ناگواری که درکشور فلسطیناتفاق افتاده است، بیشتر مردم این کشور را مقصد مناسبی برای گردشگری در تعطیلات نمیبینند. اما شاید بهتر باشد بگوییم که اگر با این مکان های فوق العاده آشنا شوید، نظرتان به کلی تغییر خواهد کرد. جالب است بدانید که این کشور کوچک، بیش از بسیاری از مناطق دیگر در جهان، پیشینه ی تاریخی، مذهبی و فرهنگی دارد و مساحت کوچک آن به افراد این امکان را می دهد که در یک سفر کوتاه مدت، از تمامی این مکان های فوق العاده ارزشمند دیدن کنند. نه تنها در نوشته، بلکه بسیاری از کسانی که تجربه ی سفر به این کشور را داشته اند، مهر تائید بر این گفته زده اند.

اکثر قریب به اتفاق مسافران، بیشتر در کریسمس به فلسطین سفر می کنند این در حالیست که بیت لحم درشب کریسمسمیزبان مسافران بیشتری است. برای بسیاری از گردشگران، سفر به این کشور در کریسمس و عید پاک جذاب تر است، اما باید گفت که هزینه ی سفر به این کشور در سایر زمان ها کمتر و به صرفه تر است.

گشت در نقاط مختلف فلسطین، بسیار آسان است، اما استفاده از تاکسی سرویس کمی هزینه های شما را افزایش می دهد. در سالهای اخیر هتل های جدید، مهمان خانه ها، خوابگاه ها و برنامه هایی برای اسکان مسافران در خانه ها،  در کرانه باختری شکل گرفتند. با این وجود، هنوز گردشگران برای ورود به فلسطین،  گاهی با چالش هایی هم روبه رو هستند، به ویژه مقامات مرزی اسرائیلی که تمام مسیرها را به کرانه غربی کنترل می کنند. ورود به کشور از ایم مسیر سخت تر خواهد بود و شاید برای گردشگران برخی کشورها با موانعی رو به رو باشد.

پس از عنوان موارد فوق، نوبت به معرفی مکان های زیبای فلسطینمی رسد.

مکان های دیدنی فلسطین

سباستی

معرفی دیدنیهای فلسطین به مناسبت روز همبستگی با فلسطینی ها : برج های چشمگیر هلنی، خرابه های کاخ ساماریان و کلیساهای بیزانس سباستی که در حال فرو ریختن هستند، یک مقصد نسبتا شناخته شده در این کشور است، گردشگری اجتماعی، در روستای سباستی فلسطین در این منطقه، می تواند لذت بخش باشد.

کارکنان خانه ی مهمان این منطقه از بازدید کنندگان با نان، روغن زیتون، گیاهان و میوه هایی که به دست خودشان تهیه می شود، پذیرایی می کنند. این خوراک ها در تراسی که چشم اندازی به باغ های زیتون دارد، سرو می شود و یا در اتاق های بازنشستگی خانه های دوران بیزانس و مملوک!

مردم جوان محلی همانند یک راهنمای مناسب برای کسانی که از ایستگاه راه آهن عثمانی پیاده می شوند، عمل می کنند. مرکز اطلاعات و این مهمانخانه، در میدان اصلی روستا قرار گرفته اند.

حرام اشرف شریف، اورشلیم

گنبد بزرگ سنگی طلایی این مکان ممکن است به عنوان نماد بین المللی شناخته شده اورشلیم باشد، اما در واقع از آن به عنوان پناهگاهی شریف، که سومین مکان مقدس مرکب اسلام است، یاد می شود.

ورودی این مکان برای غیر مسلمانان در دیوار غربی پلازا – Western Wall Plaza – که زیر نظر تیم قدرتمند نگهبانی است، قرار دارد. بنا بر گفته ی مسافران، صبح زود از خواب برخاستن و منتظر ماندن در صف طویلی برای بازدید از این مکان، به خوابی طولانی می ارزد. علاوه بر گنبد طلایی رنگ آن و شکوه و جلال مسجد العقیز، مجتمع های مسکونی دیگری با سازه های کوچکتر اما به همان زیبایی در آن حوالی دیده می شود که خود می توانند برای سیر در تاریخ، گزینه هایی جذاب باشند.

دیر قاسانه

معرفی دیدنیهای فلسطین به مناسبت روز همبستگی با فلسطینی ها : کسانی که  زندگی نامه محمود برغوثی رام الله را خوانده اند، با دیر قاسانه آشنا هستند. شرح زندگینامه ی او در این روستای کوچک در شمال رام الله، فضای خانه های سنگی قدمی و حوضچه های باریک و حیاط های آن را به وضوح به تصویر می کشد.

بخش زیادی از این مکان، در قرن هجدهم ساخته شده است؛ زمانی که این روستا متعلق به یکی از خانواده هایی بود که در این قسمت کوچک از فلسطین عثمانی حکومت می کردند. جالب است بدانید که از آن زمان تا به امروز، هنوز هم در خانه ها برای ذخیره آب، روغن زیتون و دانه، از انبار به خصوصی استفاده می شود. در حال حاضر زنان این روستا ، موزه ای کوچک از خانه های روستایی را ایجاد کرده اند که در آن غذاهای محلی سرو می کنند و بعد از ظهر ها کلاس های آشپزی فلسطینی برگزار می کنند.

شهر قدیمی جنین

معرفی دیدنیهای فلسطین به مناسبت روز همبستگی با فلسطینی ها : بیدار شدن در ساعت ۴ و نیم صبح نوعی امتیاز محسوب می شود، چرا که در مهمانخانه شهر قدیمی جنین، در سپیده دم، آوای خوش اذان و دعوت به نماز از تپه های آن، به گوش می رسد.

این لحظه را می توان زیباترین و آرام ترین لحظه در این شهر شلوغ دانست. باید گفت که به دلیل حملات گسترده ارتش اسرائیل در سال ۲۰۰۲، این شهر با عنوان اردوگاه پناهندگان، معروف است. اما در ایام قدیم، این شهر خاکی رنگ رونق بسیاری داشت. اکنون امم عماد، مادری که پسر خبرنگارش در سال ۲۰۰۲ به دست یکی از سربازان اسرائیلی کشته شد، به کمک سایر زنان این روستا، نمایشی از فرهنگ جامعه زنانه فلسطین را نشان می دهد. او در حالی که زندگی را برای خانواده های محلی آسان تر می کند، می داند که جامعه راه پسر او را برای به مقصد رساندن اهداف فرهنگ فلسطینی ادامه می دهد.

حمام شیعه، نابلس

معرفی دیدنیهای فلسطین به مناسبت روز همبستگی با فلسطینی ها : بعد از گشت و گذار و احتمالا دوچرخه سواری، جایی برای استراحت و به آرامش رسیدن، نیاز هست. نابلس خانه دو حمامه عثمانی است که مراجعین می توانند از امکانات آن نظیر، حمام بخار داغ، آب سرد، صابون روغن زیتون محلی و ماساژ کامل بهره ببرند.  این حمام که بازمانده ای از قرن ۱۷ ام میلادی است، شهرت جهانی دارد. کارکنان آن برخورد بسیار مودبانه ای دارند، اما اگر  مراحعین به تنهایی به این حمام بروند، برایشان کمی ترسناک خواهد بود. حتی برخی از هتل ها، سرویس های ویژه ای برای استفاده از حمام ترکی، با چای، شیرینی و قلیان ارائه می دهند.

کاخ هشام، جریکو

این شهر باستانی، جریکو، با سایر نقاط کرانه باختری بسیار متفاوت است. بازدیدکنندگان در تابستان با گرمای بسیاری مواجه خواهند شد و شب ها، سکوت جاده ها به وسیله ی دوچرخه سواران شکسته می شود. هنگامی که میزهای خیابانی باغ رستوران های  “خیابان این اس سلطان ” جمع می شود، با باربیکیو عربی و تخت یاسمن از  مراجعین پذیرایی می شود. قصر هشام یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری جریکو است. سنگ تراشی های دیوار باقی مانده از زلزله و موزاییک معروف به درخت زندگی، نشانی از هنرمندان اموی قرن هشتم است.

آکا

معرفی دیدنیهای فلسطین به مناسبت روز همبستگی با فلسطینی ها : در شهر قدیمی آکا، بندر کوچکی در مدیترانه وجود دارد که یکی از قدیمی ترین مکان ها در جهان است. آکا، روزگاری پایتخت پادشاهی صلیبی بوده است که استحکاماتش را برای جاه طلبی های ناپلئون از دست داده است. تور گردشگری این منطقه، یکی از معروف ترین تورهای گردشگران به این منطقه است که ماندن در آن و کشف ماهیت عربی آن، در جایی به دور از مجمع اصلی گردشگری و دروازه های شهر، ارزشمند خواهد بود. این بندر، خانه ی رستوران مشهور ابو کریستو است که ماهی های تازه را از بندر مجاور برای مراجعین سرو می کند. تنها چند قدم آن طرف تر، چندین مجتمع، کاروانسراهای عظیم و آرک های سنگی که رد پایی از جاده ی ابریشم است، نمایان می شود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد