مبلمان منزل چیست؟

1

انواع مبلمان منزل چیست؟ برای فضاهای کوچک بهترین نوع مبلمان منزل چیست؟ در این مقاله به این سؤالات و سؤالات مشابه در خصوص خرید مبلمان منزل پاسخ می دهیم.

نکات مهم در خرید مبلمان منزل چیست

امروزه مبلمان‌های منزل به عنوان پرطرفدارترین نوع مبلمان در طرح ها، رنگ ها و مدل های متنوعی ساخته و عرضه می‌گردد. اما همواره در ذهن خریداران این سوال پیش می‌آید که مناسب ترین مبلمان منزل برای منزل ما چیست؟ در این مقاله به معرفی نکات مهم در راهنمای خرید مبلمان منزل می‌پردازیم.

مبلمان منزل چیست؟

تنوع فوق‌العاده در طرح، مدل و رنگ مبلمان منزل امکان دقیق دسته‌بندی آن را سخت می‌کند. اما اگر بخواهیم در یک دسته‌بندی کلی بگوییم انواع مبلمان منزل چیست، بایستی آن ها را به سه گروه مبلمان راحتی، استیل یا سلطنتی و کلاسیک دسته‌بندی کرد.

مبلمان راحتی

مبل راحتی معمولاً برای اتاق نشیمن طراحی شده و برای استراحت و استفاده‌های شخصی کاربرد دارد. سنگین‌تر و حجیم‌تر است و در دو مدل کاملاً راحتی و نیمه راحتی برای پذیرایی و مهمانی ساخته می شود.

پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین نوع مبل است که اغلب تمامی قسمت های آن پارچه دوزی شده است. مبل های راحتی بسته به میزان فضای اشغال‌شده، پارچه ی مورد استفاده و طرح های آن، در مدل های مختلفی ساخته می‌شوند.

مبلمان استیل یا سلطنتی

نکته ی مهم در طراحی مبلمان استیل، زیبایی آن است نه راحتی. به همین علت مبلمان استیل معمولاً برای دکوراسیون اتاق پذیرایی و جاهایی که استفاده از آن ها زیاد نیست مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارتفاع این نوع مبلمان بیشتر است و راحتی و انعطاف مبلمان راحتی را ندارند.

مقدار بیشتری چوب در ساخت آن به کار رفته است و منبت‌کاری و کنده‌کاری‌های ظریف و هنرمندانه بر روی دسته‌ها و پایه‌های این گونه مبلمان از ویژگی های بارز آن است. این مدل از میلمان منزل طبیعتاً نسبت به انواع دیگر مبلمان قیمت بالاتری دارند.

مبلمان کلاسیک

مبل کلاسیک در واقع مابین مبل راحتی و سلطنتی قرار دارد. در طراحی مبلمان کلاسیک، طرح های ساده‌تر و ظرافت کمتری نسبت به مبلمان استیل وجود دارد، اما در عوض راحتی بیشتری دارند. مبلمان کلاسیک در واقع تلاشی برای ادغام زیبایی مبلمان استیل و راحتی مبلمان راحتی است.

نکته مهم در خرید مبلمان منزل چیست؟

مهم ترین نکته در انتخاب مبلمان منزل، محل قرارگیری مبلمان و هدف استفاده از آن است. اگر قرار است مبلمان را جلوی تلویزیون قرار داده و مدت زیادی را برای استراحت و نشستن بر روی آن صرف کنید، مبل های راحتی بهترین گزینه است.

اگر به دنبال یک دکوراسیون لوکس و زیبا برای اتاق پذیرایی می‌گردید، طبیعتاً باید به دنبال طرح های مناسب مبلمان استیل بگردید. اما اگر فضای منزل کوچک باشد، بهترین نوع مبلمان منزل چیست؟ در پاسخ باید گفت که بایستی به سمت استفاده از مبلمان های L شکل و U شکل بروید که فضای کمتری اشغال کرده و مناسب آپارتمان های کوچک هسنتد.

مدل مناسب برای دکوراسیون مبلمان منزل چیست؟ اگر یک فضای سنتی را می‌پسندید، انتخاب مدل های سنتی با طرح های ساده و شکل های هندسی کمتر را انتخاب کنید و اگر به دنبال شیک و مدرن‌تر کردن فضای منزل هستید، از مبلمان های کلاسیک یا با طرح های هندسی پیچیده‌تر استفاده نمایید. در خرید اینترنتی مبلمان منزل، می‌توانید انواع مدل های مبلمان را مشاهده و پس از انتخاب طرح و مدل مناسب، نسبت به خرید اقدام نمایید.

[lightbox thumb=”https://decokadeh.com/wp-content/uploads/2018/11/290.jpg”]

نکات جانبی در خرید مبلمان منزل چیست؟

یکی از موارد مهم در خرید مبلمان منزل، توجه به جنس پارچه یا روکش مبل است. جنس پارچه باید کیفیت لازم را داشته و با گذشت زمان دچار تغییر رنگ نشود. اما نکته ی مهم در استحکام مبلمان منزل چیست؟ این تصور که هر چه مبل سنگین‌تر باشد، کیفیت چوب بهتری دارد چندان صحیح نیست و معمولاً فهمیدن کیفیت چوب به آسانی نیست.

پس بهتر است که قضاوت در مورد کیفیت و استحکام مبل را بر مبنای خوش نامی و تجربه ی شرکتی که از آن خرید می‌کنید، انجام دهید.‌ در انتخاب طرح و رنگ مبل به دکوراسیون و تناسب مبلمان با سایر اجزای خانه دقت کنید. همچنین به نکات ریزی مانند شکل و راحتی دسته ی مبل توجه کنید. نشستن طولانی‌ مدت بر روی مبلی که دسته ی راحتی ندارد، سخت و طاقت‌ فرساست.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک مبلمان منزل چیست؟ مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد