مبلمان در موزه‌های معروف جهان

0

مبلمان در موزه‌های معروف جهان

مبلمان در موزه‌های معروف جهان : ما دائماً در جستجوی زیباترین ساختمان‌های دنیا هستیم، از سالن‌های تئاتر تاریخی تا کتابخانه و کلیساهای قدیمی، هر یک برای ما جذابیت خاصی دارند و ساعت‌ها نگاه ما را به خود جلب می‌کنند؛ اما به‌جز ساختمان‌ها موارد دیگری هم در دنیا هستند که داستان‌های زیادی برای گفتن دارند. هنرهای تزئینی، اشیای زینتی و مجموعه‌های مبلمان که در موزه‌هایی نظیر موزه لیانگ یی در هنگ‌کنگ و موزه هنرهای اسلامی در قاهره وجود دارند، به خوبی نشان می‌دهند که چگونه دکوراسیون و طراحی داخلی طی قرن‌های گذشته در مناطق خاص جهان تغییر کرده است. ما نیز در این مطلب قصد داریم تا شما را با ۱۵ مجموعه با ارزش مبلمان در موزه‌های معروف جهان آشنا کنیم.

موزه هنرهای تزئینی در فرانسه

فرانسوی‌ها سابقه طولانی در طراحی دارند، بنابراین جای تعجب نیست که یک موزه با هدف نمایش آثار تزئینی در قلب پاریس وجود داشته باشد. این موزه در سال ۲۰۰۶ میلادی با بودجه‌ای به ارزش ۳۵ میلیون یورو بازسازی شد. فضای این نمایشگاه مملو از فرش‌های دستباف، مبلمان و کاغذ دیواری است. اگر قصد دیدن از این موزه جذاب و تاریخی را دارید، تماشای اتاق‌های بازسازی‌شده‌ای که طراحی اواخر دهه ۱۴۰۰ تا اوایل قرن بیستم را نشان می‌دهد، فراموش نکنید.

موزه بروکلین در نیویورک

در طبقه چهارم موزه بروکلین می‌توان بیست و سه اتاق با طراحی‌های مختلف از قرن هفده تا بیستم را مشاهده کرد. در این موزه از سالن‌های غذاخوری قدیمی تا میزهای مطالعه مربوط به سال‌های ۱۹۲۰ قابل مشاهده هستند.

موزه طراحی ویترا در آلمان

مبلمان در موزه‌های معروف جهان : این موزه توسط فرانک جری در سال ۱۹۸۹ با تأکید بر نمایش آثار مرتبط با طراحی، معماری، فرهنگ و هنر بنا نهاده شد و هر ساله میزبان دو نمایشگاه موقت است. در موزه ویترا مجموعه‌ای گسترده شامل ۶۰۰۰ وسیله از قرن ۱۹ میلادی تا عصر حاضر وجود دارد. افزون بر آثار ارزشمند و جذاب، این موزه از طراحی خارجی منحصر به فردی نیز برخوردار است.

موزه لیانگ یی در هنگ‌کنگ

موزه لیانگ یی در سال ۲۰۱۴ در جاده هالیوود هنگ‌کنگ ساخته شد و یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های مبلمان قدیمی را در خود جای داده است. بخش عمده‌ای از مبلمان موجود در این موزه مربوط به اقوام مینگ و چینگ هستند و از چوب‌های با ارزش zitan و huanghuali ساخته شده‌اند.

موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن

موزه ویکتوریا و آلبرت که به‌اختصار V & A نامیده می‌شود، بیش از ۱۵۰ سال است که در حال جمع‌آوری و نمایش مبلمان و قطعات چوبی است. برخی آثار موجود در این موزه بیش از ۶۰۰ سال قدمت دارند و نمونه‌های متنوعی از شرق آسیا، آسیای جنوبی و خاورمیانه اسلامی در کنار ۱۴ هزار قطعه از طراحی‌های غربی در آن به نمایش گذاشته می شود.

موسسه هنر شیکاگو

مؤسسه هنر شیکاگو دارای مجموعه‌ای بزرگ از آثار خیره‌کننده است، اما یکی از موارد جذاب این نمایشگاه مجموعه‌ای ۴۰۰ قطعه‌ای از آثار هنری آفریقایی است که شامل ماسک‌ها، مجسمه‌ها، منسوجات و مبلمان می‌شود و همگی به سنت‌های قدیمی آفریقای مرکزی اشاره دارند. همچنین ۸۰ سرامیک آفریقایی در این موسسه وجود دارد که بزرگ‌ترین مجموعه در میان موزه‌های هنر آمریکا محسوب می‌شود.

موزه Knoll در پنسیلوانیا

موزه Knoll در شرق گرینویل پنسیلوانیا واقع شده و مجموعه‌ای از صندلی‌های Knoll که سال‌هاست از خط تولید خارج شده‌اند، را به نمایش می‌گذارد. این مجموعه بزرگ به خوبی تکامل طراحی صندلی و مبلمان و رشد دانش و فناوری طی ۵۰ سال گذشته را نشان می‌دهد.

موزه هنر متروپولیتن در نیویورک

موزه هنر متروپولیتن معروف به MET به‌عنوان یکی از بهترین موزه‌های هنری در جهان شناخته می‌شود و دارای مجموعه‌ای بی‌نظیر از معروف‌ترین مبلمان دنیاست. اگر قصد بازدید از این موزه بزرگ را دارید، دیدن از مجموعه گسترده اروپایی که متعلق به دوران رنسانس تا اواخر قرن نوزدهم است، را از دست ندهید.

موزه طراحی در فنلاند

در موزه طراحی فنلاند بیش از ۷۵ هزار شی هنری، ۴۵ هزار نقاشی و ۱۲۵ هزار قطعه عکس وجود دارد، به‌طوری‌که بازدیدکنندگان می‌توانند تاریخ هنر و طراحی فنلاند را به‌طور کامل در این مجموعه مشاهده کنند. در این موزه مجموعه‌ای گسترده از قطعات مربوط به کلیساهای مینیمالیستی تا لوازم مدرن قرن بیستم به نمایش گذاشته می‌شوند.

Wolfsonian در میامی

مجموعه مبلمان و لوازم تزئینی Wolfsonian عمدتاً بر روی آثار مربوط به اروپا و آمریکای شمالی از سال‌های ۱۸۸۵ تا ۱۹۴۵ متمرکز شده است. در این مجموعه می‌توان آثار متنوعی نظیر مبلمان، سرامیک و قطعات فلزی از طراحان معروفی نظیر چارلز رنی مکینتاش (Charles Rennie Mackintoch)، پیتر برنس (Peter Behrens) و آلوار آلتو (Alvar Aalto) را مشاهده کرد.

موزه طراحی دانمارک

موزه طراحی دانمارک (Designmuseum Danmark)، به‌عنوان بزرگ‌ترین موزه این کشور شناخته می‌شود و دارای مجموعه‌ای گسترده از هنرهای تزئینی و کاربردی است. به دلیل تنوع بسیار زیاد قطعات این موزه، برخی آثار به صورت دوره‌ای به نمایش درمی‌آیند، اما آثار مربوط به قرن بیست و یکم به‌طور دائمی قابل بازدید هستند.

موزه هنرهای اسلامی در مصر

مبلمان در موزه‌های معروف جهان : موزه هنر اسلامی در شهر قاهره واقع شده و به‌تازگی پس از حمله ی خودروی بمب‌گذاری‌شده، در سال ۲۰۱۴ بازگشایی شد. این موزه یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های مصنوعات اسلامی است که آثاری از قرن هفتم تا نوزدهم را در خود جای داده است. در این موزه قطعاتی نظیر مصنوعات چوبی و سنگی، سفال و چوب‌های حکاکی شده، قابل مشاهده است.

موزه هنر کارنگی در پیتسبورگ

موزه هنر کارنگی در واقع نمایشی از چالش طراحی صندلی است. این مجموعه شامل صندلی‌های بازسازی‌شده از قرن ۱۷ میلادی تاکنون است و بازدیدکنندگان می‌توانند آثار متنوعی از صندلی‌های چوبی حکاکی شده تا صندلی‌های بادی راحتی ساخته شده در سال ۱۹۶۷ را مشاهده کنند.

موزه وینترتور در دلاور (Delaware)

موزه وینترور (Winterthur) به‌عنوان یکی از موزه‌های برتر هنرهای تزئینی آمریکا شناخته می‌شود و از ۱۷۵ اتاق با مبلمان عتیقه و قطعات هنری تشکیل شده است. تنوع آثار این مجموعه مبلمان به بیش از ۹۰۰۰ قطعه می‌رسد. قطعات این مجموعه عمدتاً مربوط به اواسط دهه ۱۶۰۰ تا اواخر دهه ۱۸۷۰ هستند.

مجموعه مبلمان امپریال در اتریش

مبلمان در موزه‌های معروف جهان : این موزه بزرگ با ۱۶۵ هزار اثر هنری در وین اتریش واقع شده است و آثار این مجموعه ۳ قرن از تاریخ معماری، طراحی و مبلمان این کشور را نشان می‌دهند. همچنین در این موزه قسمتی به نمایش طراحی داخلی و مبلمان قرن بیستم اختصاص داده شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد