فراموش شده ترین مکان های دنیا که معماری زیبایی دارند

0

فراموش شده ترین مکان های دنیا که معماری زیبایی دارند

فراموش شده ترین مکان های دنیا که معماری زیبایی دارند : طراحی و معماری بنا، از جمله زیباترین هنرهایی است که به دست بشر خلق شده. فارغ از جنبه اسکان و اقامت در داخل خانه ها و ساختمان ها، برخی از آن ها به قدری زیبا و متفاوت ساخته می شوند که هنگام مشاهده شان، نمی توان از جزئیات آن ها چشم برداشت.در میان این آثار، بناهایی وجود دارند که گذشته از جلال و هیبت، شگفتی و حیرت تماشاگران را هم به دنبال دارند.

گرچه بسیاری از این بناها برای ما شناخته شده هستند ولی هنوز هم اماکن و شگفتی هایی وجود دارند که از توجه انسان ها دور مانده و به اندازه ارزششان درمورد آنها گفت و گو نشده است . این مکان ها بکر و دست نخورده هستند و بسیاری شان باستانی و ساخته شده در سال های دور.

از شما دعوت می کنیم با ما همراه شوید تا چند مورد مکان های زیبا و خاص ولی ناشناخته را که در طول سالیان در حال فراموش شدن هستند با هم بشناسیم.

 کلیسای سانتیاگو

پایین رفتن سطح آب رودخانه، در مکزیک در منطقه ای به نام  چیاپاس، کلیسایی را از زیر آب بیرون  آورد که باعث حیرت ساکنان منطقه شد .آن طور که کارشناسان تخمین زده اند، این بنا در حدود قرن شانزدهم میلادی ساخته شده و احتمالا در فاصله سال های ۱۷۱۷ تا ۱۷۶۰ میلادی، به علت طوفان و بارش شدید باران، در آن زمان به زیر آب رفته است.در آن سال ها همزمان با سیلاب، بیماری طاعون نیز گسترش پیدا کرده بود و به همین علت کلیسا در آن دوران هم رها شده و متروکه بوده است.

 ۴ اشتباه رایج در طراحی اتاق نشیمن

از سال ۲۰۰۲ این منطقه روستایی مکزیکی تا حدودی مورد توجه قرار گرفته و به یک منطقه گردشگری تبدیل شده است.

ماهیگیران محلی می‌گوید: «مردم در این کلیسا به جشن و پایکوبی می‌پردازند و مابه آنها ماهی سرخ شده می‌فروشیم.»

ماهیگیران نیز ماموریت دارند تا  توریست ها را با قایق به این معبد سانتیاگو  هدایت کنند. افراد با بالا رفتن از صخره‌های ویران شده به طبقات مختلف کلیسا می‌رسند. این کلیسای قدیمی حدود ۶۰ متر طول و ۱۵ متر عرض دارد و به عنوان معبد سانتیاگو شناخته شده و توسط گروهی از راهبانان به رهبری راهب صومعه بارتولومه دلاس کاسلس ساخته شده است.

جزیره Gouqi

فراموش شده ترین مکان های دنیا که معماری زیبایی دارند : روستای متروکه ای در جزیره  Gouqi  در چین نیز یکی از این مکان های عجیب و متروکه در دنیا است.جزیره  Gouqi جزو یکی از ۴۰۰ جزیره مشهور به  Shengsi  در رود یانگ‌تسه است که پس از خالی شدن از سکنه، با طبیعت یکی شده است. بسیاری از مردم جزیره  Gouqi را به یک تابلوی نقاشی و به بهشت گمشده در چین توصیف می کنند.

سال ها قبل اقتصاد ژوشان بر ماهیگیری متکی بوده و این مسئله ژوشان را به بزرگ‌ترین مرکز شیلات چین تبدیل کرده بود. اما امروزه با توسعه‌ی صنایع ثانویه، پایه‌های اقتصادی ژوشان بسیار متنوع شده است.

کشتی‌سازی و تعمیر کشتی، کشتیرانی، صنایع سبک، صنعت گردشگری و صنایع خدماتی رشد کرده‌ و به ارکان اصلی اقتصاد محلی این منطقه تبدیل شده‌اند.

در نتیجه بسیاری از روستاهای ماهیگیری متروکه شده‌اند. بعضی از بهترین روستاهای حفاظت شده در جزیره‌ی  Gouqi  قرار گرفته‌اند.

قلعه Miranda

قلعه میراندا در قرن ۱۹ میلادی توسط اشراف فرانسوی که از انقلاب فرار کرده بودند ساخته شد. پس از آن قلعه توسط کشور بلژیک به منظور استفاده برای یتیم‌خانه مصادره شد.

این ساختمان در سال ۱۹۸۰ بسته شد اما خانواده‌های اشرافی حاضر نشدند که آن را به دولت  بلژیک واگذار کنند تا از آن مراقبت کند. امروزه این ساختمان افراد ماجراجو و شکارچیان ارواح را به خود جذب می‌کند.

قلعه میراندا که به قلعه پر سر و صدا نیز شهرت دارد، بیش از ۲۵ سال است که میزبان سکوت مطلق شده است! این قلعه در قرن ۱۹ و به سبکی نئو گوتیک ساخته شد اما متاسفانه امروزه بر اثر توفان ها و صاعقه های متعدد در خطر نابودی کامل قرار دارد.

جزیره ROSS

فراموش شده ترین مکان های دنیا که معماری زیبایی دارند : در شمال آنداما که منطقه ای خوش آب وهوا در هند می باشد انگلیسی ها جزیره ای کشف کردند که درختان با حالت زیبا و عجیبی به وسیله شاخ ها و ریشه هایشان کل منطقه و جزیره را پوشانده و منظره زیبا و بکری را به نمایش می گذارند.  انگلیسی ها این جزیره را ROSS نام گذاری کردند. این منطقه هنوز هم یک مکان دنج و خلوت است و بومیان محله آن را به جزیره ارواح تشبیه کرده اند.

پارک Six Flags

فراموش شده ترین مکان های دنیا که معماری زیبایی دارند : این پارک در سال ۲۰۰۵ توسط طوفان کاترینا نابود شد. آب باران به اندازه شش فوت افزایش یافت و  به دلیل نمک آب دریا  ۸۰ درصد وسایل بازی تخریب شد، و هزینه بازسازی آن به چندین میلیون دلار می رسید که مدیران پارک تصمیم به اعلام ورشکستگی و رها ساختن این پارک تفریحی در منطقه نیو اورلنز پرداختند.  این پارک تفریحی امروزه نمایی عجیب وترسناک به شهر داده است و شهر را تبدیل  به شهر زامبی ها کرده است. اما این بقایای باقی مانده همچنان باشکوه هستند و زیبایی خاص خود را دارند و مطمئنا می توانند هر بیننده ای را که کمی هم از هیجان لذت می برد به وجد بیاورند.

کراکو  ایتالیا

کراکو  (Craco) یک کومونه یا منطقه ایی است در ایتالیا. کراکو در استان ماترا، در منطقه جنوب ایتالیا از باسیلیکاتا واقع شده‌است که پس از مدت ها رها شدن امروزه یکی ازدیدنی های ایتالیا است و گردشگران ماجرا جو و دوست دار طبیعت را به خود جلب می کند.

شهر کراکو

فراموش شده ترین مکان های دنیا که معماری زیبایی دارند : در این شهر همانند دیگر شهرهای قرون وسطی ایتالیا، خانه‌ها روی تپه‌ها ساخته شده و تا اواخر قرن نوزدهم جمعیتی دو هزار نفره را در خود جای داده بود.

تا بیش از آغاز جنگ جهانی اول نیمی از سکنه شهر از خانه‌های خود کوچ کرده و تا سال ۱۹۶۳ به دهکده مجاور نقل مکان کردند.

مورخان زمین لرزه‌های متعدد، ریزش کوه و فقر کشاورزان را دلیل اصلی این مهاجرت‌ها عنوان کرده‌اند.

گفتنی است؛ شهر کراکو که روزگاری یکی از دیدنی ترین شهرهای ایتالیا بوده امروزه نیز به دلیل آن شرایط خاص می تواند جاذبه ای برای گردشگران باشد.جالب است که بدانید صحنه های فیلم پدر خوانده و فیلم ماهیگیر سیسلی و چندین فیلم ایتالیایی در این منطقه فیلم برداری شده است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد